Reziliencia

vydavateľstvo

45 hier na podporu pravo-ľavej orientácie detí predškolského veku


Súčasťou orientácie v priestore je oblasť pravo-ľavej orientácie, ktorá ovplyvňuje rozvíjanie schopnosti dieťaťa orientovať sa v priestore a súvisí nielen so školskou úspešnosťou, ale aj s riešením každodenných rutinných situácií v jeho ďalšom živote. Teoretická časť publikácie popisuje teoretické základy orientované na oblasť orientácie v priestore s doplnením o praktickú časť. Tú tvoria konkrétne návody hier/aktivít (v počte 45), ktoré prinášajú čitateľovi možnosti ako rozvíjať dieťa nielen v období predškolského veku. Predložená publikácia 45 hier na podporu pravo-ľavej orientácie detí predškolského veku je materiálom, ktorý je primárne určený pre pedagógov materských škôl, pre vychovávateľov v školských kluboch, pre animátorov, pre rodičov a iných odborníkov, ktorí sú neodmysliteľnou súčasťou (ne)formálneho vzdelávania orientovaného na vekovú skupinu detí raného a predškolského veku. A v konečnom dôsledku je určená pre všetkých pomáhajúcich profesionálov ako súčasť ich odborného rozvoja a rastu.
Vypredané
3,80 € 4,00 €

44 hier na podporu hry s bábkou pre deti predškolského veku


Základom procesu hry s niečím, s niekým môže byť predmetná bábka, ktorá na začiatku pôsobí ako motivačný prostriedok vo vzájomnej interakcii dieťaťa s dospelým. Táto forma činnosti stimuluje detskú fantáziu, podporuje tvorivú hru a zároveň predstavuje objavnú činnosť pre dieťa v rámci skupinových hier. Publikácia ponúka možnosti ako rozvíjať dieťa postupne, a to prostredníctvom hier s celým telom, hier s konkrétnymi časťami tela (hlavou, nohami, rukami a prstami) až k samotnej hre s reálnym predmetom, s bábkou. Hry (v počte 44) je možné použiť bez ohľadu na prvotný zámer, tzn. aby dieťa zvládlo vytvoriť dramatickú postavu. Predložená publikácia 44 hier na podporu hry s bábkou pre deti predškolského veku je materiálom, ktorý je primárne určený pre pedagógov materských škôl, taktiež pre vychovávateľov v školských kluboch, pre animátorov, pre rodičov a iných odborníkov, ktorí sú neodmysliteľnou súčasťou (ne)formálneho vzdelávania orientovaného na vekovú skupinu detí predškolského veku. A v konečnom dôsledku je určená pre všetkých pomáhajúcich profesionálov ako súčasť ich odborného rozvoja a rastu.
Vypredané
4,28 € 4,50 €

dostupné aj ako:

Ergoterapia v ranom a v predškolskom veku


Primárnym zámerom tejto publikácie bolo vytvoriť teoretický i praktický náhľad podporu vývinu klienta, na podporu samostatnosti a podporu v kvalite života a prežívania so zameraním sa od raného veku až po vstup do základnej školy. Samotné diagnostické, intervenčné a poradenské prostriedky ranej ergoterapie uľahčujú dieťaťu i rodine zvládnuť konkrétne úlohy bez toho, aby v živote pociťovalo čokoľvek ako bariéru, či bolo niečím limitované. Zázemie ranej ergoterapie vychádza z poznatkov transakčného vývinového modelu, ktorý je základným konceptuálnym rámcom v ranej starostlivosti a zároveň je úzko prepojená s vývinovým prístupom v ergoterapii ako súčasť podpory vývinu detí so znevýhodnením. Publikácia prezentuje teoretické východiská ranej ergoterapie (orientovaná na pomoc dieťaťu od narodenia až po vstup do základnej školy). V texte sú popísané všeobecné podmienky existencie ranej ergoterapie a taktiež i oblasti rozvoja v ranej ergoterapii možnosti stimulácie dieťaťa, ktoré je možné rozvíjať cez cielené ergoterapeutické konanie. Každá z oblastí ranej ergoterapie je popísaná podľa jednotného algoritmu, a to konkrétne od vývinového profilu dieťaťa v konkrétnej oblasti (čo dieťa má zvládnuť vzhľadom na svoj mentálny/biologický vek); potom nasleduje popis nácviku činnosti a spôsoby hodnotenia dieťaťa v konkrétnej oblasti (metodika nácviku konkrétnych činností vo vybranej oblasti v prostredí rodiny, prípadne v rámci poradenstva; taktiež je text doplnený o záznamové a posudzovanie hárky). Popis každej z oblastí je ukončený konkrétnymi možnosťami a limitmi ranej ergoterapie (ide o situácie, kedy samotné poradenstvo je nepostačujúce a pre progres vo vývine je pre dieťa potrebná ergoterapeutická intervencia). Samotná raná ergoterapeutická intervencia je popisovaná vo vybraných skupinách so znevýhodnením Publikácia je primárne určená pre pomáhajúce profesie, ktoré v svojej profesii orientujú na oblasť včasnej intervencie, poradenstva a ergoterapeutickej pomoci rodine ako systému.
Vypredané
4,28 € 4,50 €

Liečebná pedagogika I.


Aké má postavenie liečebný pedagóg v jednotlivých obdobiach vo vývine človeka? Akými kompetenciami disponuje pri práci s dieťaťom vo včasnej intervencii, v materskej i základnej škole, pri práci so seniorom? – na tieto otázky nájdete odpovede v prvej časti z edície Liečebná pedagogika s názvom Vybrané kapitoly z liečebnej pedagogiky z biodromálneho hľadiska. Ide o monotematicky spracovanú publikáciu, ktorá je koncipovaná v myšlienke vymedzenia liečebnej pedagogiky ako osobitej formy pomoci v jednotlivých fázach vývinu človeka od narodenia až po starobu. Vybrané kapitoly sú orientované na problematiku, v ktorej autori majú skúsenosť v konkrétnom vývinovom období jednotlivca s určitými ťažkosťami. Texty sú koncipované tak, aby prezentovali rozmer kompetencií liečebného pedagóga / liečebnej pedagogičky záujemcom aj z iných pomáhajúcich profesií a zároveň v konkrétnych problémoch aj vymedzili rozmer pôsobnosti a možnej tímovej pomoci a spolupráce. Zároveň sú zmysluplne prepojené vývinovým hľadiskom človeka od narodenia. Primárne je určená k vysokoškolskému štúdiu v oblasti pomáhajúcich profesií.
Vypredané
4,28 € 4,50 €

Liečebná pedagogika II.


Aké druhy programov existujú v liečebnej pedagogike? Ako vytvoriť program pre konkrétneho klienta? Pre ktoré skupiny klientov sú konkrétne liečebnopedagogické programy určené a prečo? Aké možnosti má liečebný pedagóg, ak ich evalvuje? a pod. Na tieto otázky získa čitateľ odpovede prečítaním druhej časti z edície Liečebná pedagogika s názvom Tvorba a evalvácia programu v liečebnej pedagogike. Kolektív štyroch liečebných pedagogičiek, ktoré disponujú aj praktickou kompetenciou v pozícii liečebného pedagóga, rozpracovávajú problematiku programu v liečebnej pedagogike. Je rozpracovaná problematika programu v liečebnej pedagogike, klasifikácia programov, možnosti tvorby/plánovania štruktúry programu a samotná evalvácia programu. Primárne je určená k vysokoškolskému štúdiu v oblasti pomáhajúcich profesií.
U dodávateľa
4,28 € 4,50 €

Liečebná pedagogika III.


Čo je to liečebná pedagogika? Kde pracuje liečebný pedagóg? Komu zabezpečuje starostlivosť? – na tieto otázky nájdete odpovede v tretej časti z edície Liečebná pedagogika s názvom Základy liečebnej pedagogiky. Autorka popisuje liečebnú pedagogiku z terminologického, historického i konceptuálneho hľadiska. Celková koncepcia textu poskytuje základné informácie vo vzťahu k liečebnej pedagogike, ktorá je primárne zameraná na život jednotlivca s postihnutím alebo jednotlivca nachádzajúceho sa v sťaženej životnej situácii.. Liečebná pedagogika je označovaná (a doteraz aj zostala považovaná) za hraničnú vednú disciplínu medzi pedagogikou a medicínou (v našich podmienkach je považovaná za súčasť pedagogiky). V texte publikácie je popisovaná ako aplikovaná integratívna vedná disciplína, ktorá sa zameriava na sťažené životné situácie a zároveň aj na hľadanie možností pri zvyšovaní kvality života človeka s postihnutím. Primárne je určená k vysokoškolskému štúdiu v oblasti pomáhajúcich profesií.
Vypredané
4,28 € 4,50 €

45 hier na podporu sluchového vnímania detí raného a predškolského veku


K významnému rozvíjaniu sluchovej analýzy, syntézy a sluchovému diferencovaniu dochádza približne u 5 ? ročného dieťaťa. Nie je ničím výnimočným, že dieťa práve v tomto veku zlyháva, a to (nielen) v oblasti sluchového vnímania. Práve táto publikácia môže byť nápomocnou pri práci s dieťaťom, s deťmi v podpore a rozvíjaní oblasti sluchového vnímania. Môže sa stať aj preventívnym materiálom, napríklad tým, že ponúka 45 jednoduchých a na materiál nenáročných hier, ktoré sú zamerané na oblasť sluchového vnímania. Autorky predstavujú súbor 45 hier, tradičných i autorských. Primárne ju odporúčame rodičom, pedagógom a všetkým, ktorým nie je ľahostajný rozvoj dieťaťa/detí, a to v špecifickej oblasti, v oblasti sluchového vnímania. Publikácia je vhodná do detských centier a materských škôl. Taktiež v nej nájdu inšpiráciu odborní pracovníci pedagogicko-psychologických i špeciálno-pedagogických centier a poradní ako súčasť skupinových hier. Môže byť využitá na rekreačných i rehabilitačných pobytoch v rámci podpory optimálneho vývinu dieťaťa. Alebo jednoducho aj ako súčasť skupinových hier vo voľnom čase s deťmi mladšieho školského veku v školských kluboch, na neformálnych stretnutiach a pod. Veríme, že každý z Vás, si nájde medzi týmito hrami v tejto publikácii – svoju obľúbenú hru, alebo pripomenie hru svojho detstva.
Vypredané
4,56 € 4,80 €

44 hier na podporu vizuomotorickej koordinácie detí raného a predškolského veku


Neisté obťahovanie po čiare, nedokončené vyfarbovanie omaľovánky, ťažkosti s podaním a prinesením predmetu na základe požiadavky zo strany dospelého, alebo oslabenie v orientovaní sa v priestore pri činnosti môžu poukazovať na možné oslabenie v oblasti vizuomotorickej koordinácie, tzn. koordinácie oka s činnosťou ruky. U detí sa tieto ťažkosti bežne vyskytujú, ale je možné ich podporiť a nácvikom skorigovať ešte pred vstupom do školy. Ich odhalenie v škole je vždy na úkor prospechu žiaka, preto práve túto knihu považujem aj za možnú prevenciu pred školským neúspechom. Kniha ponúka konkrétne hry (v počte 44), ktoré je možné hrať s dieťaťom individuálne, alebo aj v skupine. Hry sú doplnené o základné poznatky popisujúce oblasť koordinácie oko a ruky (vizuomotorická koordinácia) a pomerne jednoducho objasňujú, čo dieťa zvláda vo vekových míľnikoch. Popísané hry, sú materiálne i priestorovo nenáročné. Knižka je určená pre všetkých, ktorí sa zameriavajú na vývin dieťaťa od dvoch do šiestich rokov, tzn. pre rodičov podporujúcich vývin svojho dieťaťa, pre pedagógov v materských školách a detských centrách, pre profesionálov v oblasti špeciálno-pedagogického poradenstva, pre záujmové útvary ako súčasť interaktívnych skupinových hier, pre študentov pripravujúcich sa na povolanie učiteľa, pre domáce vzdelávanie, ... jednoducho povedané pre všetkých, ktorí svojou snahou podporujú vývin detí, vývin budúcej generácie.
Na sklade 2Ks
4,70 € 4,95 €

Biblioterapia v ranom a predškolskom veku


Akú knihu vybrať pre dieťa od narodenia? Ako čítať knihu s dieťaťom? Prečo je dôležité pri čítaní s dieťaťom ukazovať na obrázky v knihe? Musí mať dieťa priestor na čítanie? Aké sú to textilné, vizuálne či papierové knihy? Ako je možné aktivizovať dieťa v začiatkoch čítania? ... a mnohé ďalšie zaujímavé informácie sa dozviete z tejto knihy. Autorky B. Kováčová a B. Valešová Malecová tvrdia, že kniha a príbeh sú prirodzenou súčasťou života dieťaťa a kniha je zároveň fascinujúcim objektom pre dieťa, či už farebná alebo v bielo-čiernom spracovaní. Napriek tomu, že ide o vysokoškolskú učebnicu, je prvou svojho formátu v našich podmienkach. Predkladá teoretické poznatky, ktoré sú potrebné k práci s knihou a následne ponúka podrobné informácie pre obdobie novorodenca, dojčaťa, batoľaťa a predškoláka, tzn. na prácu s dieťaťom od narodenia až po vstup do základnej školy. Text je doplnený o konkrétne príklady z poradenskej praxe.
U dodávateľa
7,60 € 8,00 €

Švábik. Prvé hry s rúčkou


Publikácia s názvom ŠVÁBIK. Prvé hry s rúčkou ponúka jednoduché námety na tvorbu stôp, ako predprípravu na prácu s ceruzou. Je určená pre dospelého (rodiča i odborníka), ktorý podporuje vývin dieťaťa vo veku od 18 mesiacov do 3 rokov. Aktivity sú popísané jednoducho, ich súčasťou sú zdôvodnenia prečo je vhodné práve tú-ktorú aktivitu vyskúšať s dieťaťom. Dieťa má možnosť práve v týchto hrách spoznať stopu. Spoznáva ju vytváraním prostredníctvom rôznych materiálov a tak vznikajú škvrny, fľaky, odtlačky. Pozor, práve počas tejto činnosti je mu to dovolené: zašpiniť sa a experimentovať. Ešte lepšie mu to pôjde v spolupráci s dospelým, napríklad spoločne budú odtláčať kocky, fŕkať farby alebo kresliť drievkom do mokrého piesku. V publikácii nájdete 22 hier, prvých hier so stopou, vybrané hry sú doplnené o fotoseriál postupu. Pred nami sedí dieťa a teší sa. Teší sa na hru s Vami, dospelými, lebo Vy ste tými, ktorí mu umožnia skúšať, manipulovať, experimentovať, vytvárať ... jednoducho učiť sa a rozvíjať.
Na sklade 2Ks
5,23 € 5,50 €

Švábik. Prvé stopy s ceruzkou


PRACOVNÝ ZOŠIT Švábik, Prvé stopy s ceruzkou je určený pre rodičov s dieťatkom od 2,5 do 4 rokov. Zameriava sa na zvládnutie čiarky (rôznymi smermi) a kruhu. Všetko, čo by vývinovo malo dieťatko zvládnuť v tomto období. Každý pracovný list má vypísané úlohy pre rodiča aj pre dieťatko, všetky úlohy sú na tvrdom papieri (aby vydržalo prítlak rúčky dieťatka pri činnosti). Je vyslovene vytvorený na podporu činnosti rodiča s dieťatkom. Pracovných listov je spolu 12. Možno sa to zdá málo, ale ten počet je primeraný, vzhľadom na vek dieťatka a schopnosť koncentrovať sa na činnosť. Úlohy na jednom pracovnom liste je možné si rozdeliť, dieťatko nemusí zvládnuť celý pracovný list na jedenkrát. A o to ide! Aby malo príležitosť postupne (nie odrazu) sa čoraz viac koncentrovať na konkrétnu činnosť a zároveň byť podporované vo svojom vývine. Počas činnosti si dieťatko rozvinie slovnú zásobu, pozornosť a nakoniec vyskúša kresliť čiarky alebo krúžky.
U dodávateľa
2,47 € 2,60 €

44 hier na podporu práce s knihou pre deti predškolského veku


Zaujímavá publikácia 44 hier na podporu práce s knihou pre deti predškolského veku ponúka 44 hier, ktoré umožňujú deťom spoznávať knihu cez hru a zároveň práve tieto hry podporujú nadobúdanie pozitívneho vzťahu ku knihám. Čitateľ v tejto podnetnej publikácii nájde nielen originálne hry, ale aj postupy ako priblížiť knihu nevšedným spôsobom. Jednotlivé hry sú v publikácii rozdelené do troch skupín. V prvej skupine hier má dieťa možnosť spoznať knihu s využitím pohyblivosti celého tela. Prostredníctvom zážitku sa dozvie, čo sa na knihe nachádza vpredu a čo vzadu, ako vyzerá kniha s obrázkom, ako zase kniha so zvukom, alebo budú vedieť rozlíšiť, kedy je kniha otvorená a zatvorená. Počas hier sa bude u dieťaťa postupne rozvíjať a zdokonaľovať smerová a pravo-ľavá orientácia a spôsobilosť porozumieť počutej inštrukcii. Druhá skupina hier je zameraná na konkrétnu prácu s knihou, obrázkom, dejom, rozprávkovými postavami. Počas hier je vytvorený priestor na rozvíjanie komunikácie a predstavivosti. Dieťa má tak možnosť zdokonaliť sa v prerozprávaní príbehu, v dokončení príbehu, či popísaní obrázku so slovami, alebo prostredníctvom pohybu. Tretia skupina hier je zameraná na tvorbu originálnej a netradičnej knihy. Dieťa sa dozvie, že kniha môže mať nielen veľa strán, ale aj len jednu, alebo môže byť aj čierno-bielou ... Ako autorka odporúčam publikáciu práve TEBE, aby si naučil deti, že kniha je poklad, lebo sa z nej dozvedia vždy niečo nové a zároveň cez tieto jednoduché hry spoznajú knihu iným, zaujímavým spôsobom.
U dodávateľa
5,13 € 5,40 €

44 hier na podporu hry s bábkou pre deti predškolského veku - 2.vydanie


Teoretické spracovanie problematiky hry s bábkou sa orientuje na vývinový profil dieťaťa raného a predškolského veku. 44 hier je rozdelených do skupín tak, aby bolo možné prostredníctvom nich deťom vysvetliť ako funguje a pohybuje sa ľudské telo, a zároveň sa tak deti naučia ako pohybovať s animovaným predmetom, alebo s jednoduchou bábkou. Zmeny v tejto publikácii nastali v prvej skupine hier zameraných na zrkadlenie a v teoretickom prepracovaní témy hra s bábkou. Ide o druhé prepracované vydanie publikácie, ktorá vyšla v roku 2016.
Vypredané
4,28 € 4,50 €

dostupné aj ako:

S inklúziou od raného veku


Úvahy, čo je a čo nie je inklúzia, a či vôbec existuje v našich podmienkach brzdí jedna skutočnosť, NEPRIPRAVENOSŤ, nepripravenosť prostredia, okolia a všetkých. A práve táto knižka jednoducho a jasne objasňuje základné pojmy, ktoré by mali byť súčasťou inklúzie. Sú zoradené v heslári, v abecednom poradí ako heterogenita, jedinečný, predsudok, ... V knihe už je vnímaný človek s odlišnosťou, nielen v zmysle zdravotného znevýhodnenia, ale aj odlišný v zmysle výzoru, správania a pod. Čitateľovi je k dispozícii 41 príkladov z praxe, mnohé z nich Vás prekvapia, iné sú uvádzané aj na zamyslenie, či používanie nálepiek (nepomáhajko, nekamarát) je skutočne vhodnými počas komunikácie. Stalo sa takéto aj mne? Využívam aj ja nálepky počas práce s človekom? Čitateľ nájde odpovede, prečo je nevyhnutné začínať s INKLÚZIOU od RANÉHO VEKU. Autorka popisuje aj možnosti podpory vytvárania inkluzívneho prostredia v materskej škole v zmysle spoločného vzdelávania, akceptácie bez rozdielov, pomoci bez rozdielov a spoločného štartu pre každého v našej spoločnosti ... kniha, ktorá tvrdí, že svoje miesto majú nielen inkluzívne školy, ale aj školy špeciálne ...
Na sklade 3Ks
7,13 € 7,50 €

Drábik. Malé bludiská


Pracovný zošiť s názvom Drábik. Malé bludiská je určený k práci s deťmi od 4 do 5,5 roka. Zameriava sa na riešenie malých bludísk (týmto úlohám predchádza pracovný zošit Švábik. Prvé cestičky). Ide o edukatívny pracáčik, ktorý bol overovaný v slovenských materských školách, v centrách a jasliach. Ide o pracovný zošit, ktorý akceptuje aktuálnu vývinovú úroveň dieťatka od 4 rokov. Samozrejme je možné kvôli nadväznosti na úlohy zabezpečiť si aj pracovný zošit, v ktorom sú úlohy jednoduchšie napriek tomu, že sú odporúčané pre vekovo mladšie dieťa (možno aj preto, že úspešnosť v jednoduchých bludiskách motivuje dieťa k samotnej činnosti). Úlohy v pracovnom zošite Drábik. Malé bludiská sú zamerané na nácvik orientovať sa na ploche papiera s primeranou motiváciou. Dieťatko rieši pomocou ceruzky a spoločne s kamarátom Drábikom 16 bludísk. Bludiská sú rôznorodé, zaujímavé, s prekážkami/bez prekážok, s využitím obťahovania rôznych ciest a sú spostupnené podľa obťažnosti. Každá úloha má uvedené inštrukcie ako postupovať pri práci. Ak je dieťatko mladšie je možné vyskúšať hľadanie cestičky z bludiska prstom a potom ceruzkou, alebo jednoducho len ceruzkou. Hľadanie, pomenovanie, skúšanie a poznávanie rôznych bludísk podporí dieťatko v rozvíjaní koordinácie ruky s očami (zrakom). Každá úloha je doplnená aj o poznávanie zvuku obrázku, ktorý je súčasťou úlohy (autíčko trúbi TÚ-TÚ, Drábik sa teší - JUPÍ-JUPÍ, malý Čvirko volá - ČVIRI-ČVIRI). Riešenie úloh v pracovnom zošite DRÁBIK okrem spolupráce rúčky a oka/očí (vizuo-motorickej koordinácie) podporuje aj úchop ceruzy, nájdenie správneho riešenia, koncentráciu pozornosti pri činnosti, porozumenie inštrukcií, trpezlivosť pri dokončení úlohy, podporu jemnej motoriky a to všetko v spolupráci s dospelým (rodičom, učiteľom alebo iným odborníkom).
Na sklade 3Ks
2,47 € 2,60 €

Švábik. Prvé cestičky


Pracovný zošiť s názvom ŠVÁBIK. Prvé cestičky je určený k práci s deťmi od 2,5 do 4 roka. Zameriava sa na riešenie prvé cestičky. Ide o edukatívny pracáčik, ktorý sa zameriava na podporu spolupráce rúčky a očí pri činnosti. Úlohy v pracovnom zošite boli overované v slovenských materských školách, v centrách a jasliach. Ide o pracovný zošit, ktorý akceptuje aktuálnu vývinovú úroveň dieťatka od 2,5 roka. Úlohy v pracovnom zošite ŠVÁBIK. Prvé cestičky sú zamerané na zvládanie prvých cestičiek na ploche papiera s primeranou motiváciou. Dieťatko rieši pomocou ceruzky a spoločne s kamarátom Švábikom 12 cestičiek (pre odlíšenie ide o pracáčik Švábik zelený). Cestičky sú rôznorodé, zaujímavé a s veľmi zaujímavými úlohami. Každá úloha má uvedené jednoduché inštrukcie ako postupovať pri práci s dieťatkom. Každá úloha je doplnená aj o poznávanie zvuku obrázku, ktorý je súčasťou úlohy (raketa letí ZZZ, Švábik hryzie jablko HAM). Riešenie úloh v pracovnom zošite ŠVÁBIK okrem spolupráce rúčky a oka/očí (vizuo-motorickej koordinácie) podporuje aj úchop ceruzy, nájdenie správneho riešenia, koncentráciu pozornosti pri činnosti, porozumenie inštrukcií, trpezlivosť pri dokončení úlohy, podporu jemnej motoriky a to všetko v spolupráci s dospelým (rodičom, učiteľom alebo iným odborníkom).
Na sklade 1Ks
2,47 € 2,60 €