Kníhkupectvo PANTA RHEI na skvalitnenie služieb používa cookies podľa pravidiel, ktoré sú Vám k dispozícii v Obchodných podmienkach. Ďalším používaním stránky s uvedenými pravidlami súhlasíte.

Šmardová Vlasta, Bednářová Jiřina: Školská zrelosť
Počet strán: 104
Väzba: mäkká, brožovaná
EAN: 9788026600497
Jazyk: slovenský
ISBN: 9788026600497
Dátum vydania: 13. augusta 2012
Vydavateľstvo: Edika
Rozmery: 1 cm x 21 cm x 29,7 cm
Hmotnosť: 0,36 kg
Školská zrelosť http://www.pantarhei.sk/media/catalog/product/cache/1/image/250x361/040ec09b1e35df139433887a97daa66f/s/k/skolska-zrelost.jpg ISBN:9788026600497
0 5 0 0

Školská zrelosť

Dostupnosť:
Vypredané
Naša cena: 9,39 
Bežná cena: 9,99 €
Zľava 6%

Titul je vypredaný a nemáme ani informáciu o dotlači. Pre informáciu o dotlači sledujte prosím našu stránku.

Pri nákupe nad 25 € máte poštovné zadarmo.

O knihe: Publikácia Školská zrelosť autorskej dvojice Jiřina Bednářová – Vlasta Šmardová dopĺňa ucelený rad odborných materiálov, ktoré v poslednej dobe autorky publikovali a svojím pohľadom završuje otázku vývoja a diagnostiky dieťaťa v predškolskom veku. Ústrednou témou je školská zrelosť / pripravenosť. Autorky sa snažia zoznámiť čitateľa so všetkými dôležitými faktormi ovplyvňujúcimi dosiahnutú vývojovú úroveň dieťaťa pred vstupom do školy. Upozorňujú tiež na možné problémy v školskom veku v prípade, ak sú v daných oblastiach určité deficity. Čitateľmi a užívateľmi knihy budú v prvom rade rodičia, ktorí sa dozvedia, aké sú kritériá školskej zrelosti / pripravenosti, ako pracovať s dieťaťom pred vstupom do školy a pokiaľ sa chcú uistiť, že ich potomok spĺňa vývojové ukazovatele pred nástupom do školy, nájdu tu aj diagnostické úlohy. Touto témou sa odbornezaoberajú školské poradenské zariadenia (pedagogicko-psychologické poradne, špeciálno-pedagogické centrá). Cieľom publikácie určite nie je to, aby si rodičia alebo vychovávatelia jednorazovo urobili dieťaťu komplexnú diagnostiku. Publikácia im naopak dáva priestor, aby sa dlhodobo zaoberali podnecovaním dieťaťa v dobe prípravy na nástup do školy a aby mali základné informácie o tom, čo by malo dieťa vedieť a zvládnuť medzi piatym až šiestym rokom veku. Zámerom autoriek takisto je, aby boli dospelí včas upozornení na niektoré vývojové ťažkosti a včas vyhľadali odbornú pomoc poradenských zariadení, napríklad pri posúdení, či by malo dieťa do školy nastúpiť, prípadne pri zaraďovaní do edukačno-stimulačných skupín alebo intervenčných programov. Publikácia môže dobre slúžiť aj učiteľkám materských škôl. Aj ony sa zaoberajú otázkou, čo je ešte potrebné ďalej trénovať v poslednom roku pred nástupom do školy, v ktorých oblastiach má dieťa menšie či väčšie prob-lémy, opakovane napríklad aj u detí s odkladmi školskej dochádzky. Inšpiráciou môže byť ale aj pre samotné školy – ako pre učiteľov elementaristov, tak napríklad aj pre pracovníkov školských poradenských pracovísk, hlavne pri riešení zápisov do 1. tried, ktoré sú chápané viac odborne a diagnosticky než spoločensky. Tí, ktorí sa s publikáciami autoriek už zoznámili, vedia, že ich diagnostické prístupy sú dobre uchopiteľné, majú formu škál, bez dôrazu na normatívny prístup. Autorky diagnostiku nechápu ako „nálepkovanie“ detí, ale posúdením individuálnych zvláštností každého dieťaťa budujú základy pre nadväzujúcu prácu s ním, pre zaistenie zodpovedajúcej vzdelávacej ponuky a vhodného pedagogického vedenia. Autorky užívateľom opakovane pripomínajú dôležitý princíp, že diagnostika nie je jednorazovou záležitosťou, že aj dieťa pred nástupom do školy je ešte vo svojich výkonoch závislé od okamžitého nastavenia a vyladenia. Opakované sledovanie dieťaťa by malo napomôcť pri korigovaní roznych skreslení (neschopnosť alebo nezáujem sa v danom okamihu požadovanou činnosťou zaoberať). Prajem novej publikácii veľa čitateľov a čitateľom veľa inšpirácie!

Odporúčame tieto knihy

Pridaj svoj názor
Anonym
Anonym
Pridaj svoje hodnotenie