! Doprava ZADARMO už od 20 € !
  • Počet strán: 128
  • Väzba: mäkká, brožovaná
  • EAN: 9771335415050
  • Jazyk: slovenský

1000 riešení 7-8/2020 - Dane, Zamestnávanie, Podnikanie a Verejná správa počas pandémie - otázky a odpovede z praxe

Kolektív autorov

V tomto dvojčísle sme v pripravili odpovede na dôležité otázky a riešenia prípadov, s ktorými sa momentálne každý stretáva v praxi. Pre podnikateľa sú však najdôležitejšie opatrenia v oblasti daní, miezd a odvodov.

Titul obsahuje riešenia prípadov z praxe k týmto témam:
-Dane a koronavírus
-Zamestnávanie a pandémia
-Zákon o dani z príjmov a DPH
-Daňová strata, Automobil v podnikaní
-Jednoduché účtovníctvo a podvojné účtovníctvo
-Výsledok hospodárenia
-Pracovno-právne vzťahy, Sociálny fond
-Podnikanie
-Verejná správa

Základným rámcom opatrení je v oblasti daní a účtovníctva prijatie zákona o niektorých mimoriadnych opatreniach vo finančnej oblasti v súvislosti so šírením nebezpečnej nákazlivej ľudskej choroby COVID-19. Zákon upravuje opatrenia v oblastiach, ktoré sú v pôsobnosti Ministerstva financií Slovenskej republiky a ktorých cieľom je zmiernenie negatívnych následkov pandémie. V oblasti daní z príjmov sa stanovuje odklad daňových priznaní a platenie daní z príjmov za minulý rok, ktorý sa uplatňuje do termínu, kým neskončí pandémia nového koronavírusu. Zákon umožňuje posun termínu podania daňového priznania až na koniec mesiaca nasledujúceho po skončení obdobia pandémie. V rovnakej lehote musí daňovník daň z príjmov aj zaplatiť. Zákon posúva aj ďalšie lehoty, ktoré s posúvaním daňového priznania súvisia, napríklad lehota na predkladanie vyhlásení o poukázaní podielu zaplatenej dane a podobne.
Ako má zamestnávateľ postupovať pri ochrane zamestnancov v súvislosti s výskytom ochorenia COVID-19, resp. inej pandémie, Zákonník práce priamo nerieši. V každom prípade je však zamestnávateľ povinný z hľadiska bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci uplatňovať všeobecné zásady prevencie, ku ktorým patrí aj vylúčenie nebezpečenstva a z neho vyplývajúceho rizika. Prijatie opatrení zamestnávateľom závisí nielen od pracovných podmienok zamestnanca a charakteru podnikateľskej činnosti zamestnávateľa, ale aj od preventívnych opatrení, ktoré nariadi Ústredný krízový štáb SR. Odpovede na riešenia prípadov k uvedenej téme prinášame v tomto čísle mesačníka.
  • Počet strán: 128
  • Väzba: mäkká, brožovaná
  • EAN: 9771335415050
  • Jazyk: slovenský

V tomto dvojčísle sme v pripravili odpovede na dôležité otázky a riešenia prípadov, s ktorými sa momentálne každý stretáva v praxi. Pre podnikateľa sú však najdôležitejšie opatrenia v oblasti daní, miezd a odvodov.

Titul obsahuje riešenia prípadov z praxe k týmto témam:
-Dane a koronavírus
-Zamestnávanie a pandémia
-Zákon o dani z príjmov a DPH
-Daňová strata, Automobil v podnikaní
-Jednoduché účtovníctvo a podvojné účtovníctvo
-Výsledok hospodárenia
-Pracovno-právne vzťahy, Sociálny fond
-Podnikanie
-Verejná správa

Základným rámcom opatrení je v oblasti daní a účtovníctva prijatie zákona o niektorých mimoriadnych opatreniach vo finančnej oblasti v súvislosti so šírením nebezpečnej nákazlivej ľudskej choroby COVID-19. Zákon upravuje opatrenia v oblastiach, ktoré sú v pôsobnosti Ministerstva financií Slovenskej republiky a ktorých cieľom je zmiernenie negatívnych následkov pandémie. V oblasti daní z príjmov sa stanovuje odklad daňových priznaní a platenie daní z príjmov za minulý rok, ktorý sa uplatňuje do termínu, kým neskončí pandémia nového koronavírusu. Zákon umožňuje posun termínu podania daňového priznania až na koniec mesiaca nasledujúceho po skončení obdobia pandémie. V rovnakej lehote musí daňovník daň z príjmov aj zaplatiť. Zákon posúva aj ďalšie lehoty, ktoré s posúvaním daňového priznania súvisia, napríklad lehota na predkladanie vyhlásení o poukázaní podielu zaplatenej dane a podobne.
Ako má zamestnávateľ postupovať pri ochrane zamestnancov v súvislosti s výskytom ochorenia COVID-19, resp. inej pandémie, Zákonník práce priamo nerieši. V každom prípade je však zamestnávateľ povinný z hľadiska bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci uplatňovať všeobecné zásady prevencie, ku ktorým patrí aj vylúčenie nebezpečenstva a z neho vyplývajúceho rizika. Prijatie opatrení zamestnávateľom závisí nielen od pracovných podmienok zamestnanca a charakteru podnikateľskej činnosti zamestnávateľa, ale aj od preventívnych opatrení, ktoré nariadi Ústredný krízový štáb SR. Odpovede na riešenia prípadov k uvedenej téme prinášame v tomto čísle mesačníka.
menej

book

204 339 kníh na sklade ihneď k odoslaniu

wallet

Poštovné zadarmo pre nákupy od 20€

store

Rezervácie v 61 kníhkupectvách


Hodnotenia (0)

0

Odporúčania