! Doprava ZADARMO už od 20 € !
  • Počet strán: 328
  • Väzba: tvrdá
  • EAN: 9788089355006
  • Jazyk: slovenský
  • ISBN: 978-80-89355-00-6
  • Dátum vydania: 1. januára 2008
  • Vydavateľstvo : Sprint

Manažment výroby

Kolektív autorov

Manažment výroby (Operation Management, Product Management) predstavuje v manažérskom štúdiu na biznis univerzitách jeden zo základných predmetov. Pramení z toho, že výsledky výroby sú hlavnou náplňou podnikania. Aj väčšina ekonomických predmetov je naostatok zameraná na rozvoj výroby, pretože až vo výrobe sa transformujú finančné, marketingové, personálne a iné aktivity na produkty, ktoré sa kapitalizujú na trhu. Tak dochádza k vzájomnému prieniku manažérskych disciplín.
Manažment výroby poskytuje základy anatómie výrobného organizmu a jeho riadenia. Ťažisko je v riadení procesov tvorby novej produkcie a v ekonomickom zhodnocovaní všetkých výrobných činiteľov Í nehmotných aktív. V tom je jadro podnikania vo výrobnom systéme.
V manažérskej práci je však dominujúca schopnosť získavať a motivovať ľudí k sústavnej inovovácii výroby a k lepšiemu uspokojovaniu potrieb zákazníkov. Preto sú v publikácii ako prvé nastolené personálne, informačné, finančné a iné predpoklady rozvoja manažmentu výroby.
Nadväzuje tvorba výrobnej stratégie a konkrétny výrobný program firmy. Rozvojové procesy majú zasa utvárať zázemie na realizáciu výrobného programu. Manažmentu prípravy novej výroby je venovaná zvýšená pozornosť, keďže čoraz automatizovanejšia výroba presúva možnosti svojho zdokonaľovania už do predvýrobných etáp. Tie napokon determinujú technickú, ekonomickú, ekologickú a komerčnú úroveň výroby.
V kapitole o problematike kvality je stručne obsiahnutý proces jej tvorby. Kvalita je rozhodujúci činiteľ podnikateľskej úspešnosti. Práve v špičkovej kvalite je základ zvyšovania pridanej hodnoty produkcie a rentability podniku.
Kapitoly manažmentu hlavnej výroby a obslužných procesov približujú konkrétne manažérske možnosti ako zabezpečiť racionálny chod výroby. Naznačené sú možnosti synergickej, komponentnej, alokačnej i časovej analýzy a obsluhy výrobného procesu. Završuje to logistický manažment, ktorý rieši prepojenie pohybových procesov vo výrobe i v obehovej sfére.
Tým sa uzatvára základná látka manažmentu výrobného systému. Ďalej pokračuje už vo svojich derivátoch - nových nadväzujúcich predmetoch ako sú inovačné procesy výrobkovej a technologickej povahy, manažment kvality, znalostný a procesný manažment, logistika, vnútropodnikový manažment a ďalšie disciplíny.
  • Počet strán: 328
  • Väzba: tvrdá
  • EAN: 9788089355006
  • Jazyk: slovenský
  • ISBN: 978-80-89355-00-6
  • Dátum vydania: 1. januára 2008
  • Vydavateľstvo : Sprint

Manažment výroby (Operation Management, Product Management) predstavuje v manažérskom štúdiu na biznis univerzitách jeden zo základných predmetov. Pramení z toho, že výsledky výroby sú hlavnou náplňou podnikania. Aj väčšina ekonomických predmetov je naostatok zameraná na rozvoj výroby, pretože až vo výrobe sa transformujú finančné, marketingové, personálne a iné aktivity na produkty, ktoré sa kapitalizujú na trhu. Tak dochádza k vzájomnému prieniku manažérskych disciplín.
Manažment výroby poskytuje základy anatómie výrobného organizmu a jeho riadenia. Ťažisko je v riadení procesov tvorby novej produkcie a v ekonomickom zhodnocovaní všetkých výrobných činiteľov Í nehmotných aktív. V tom je jadro podnikania vo výrobnom systéme.
V manažérskej práci je však dominujúca schopnosť získavať a motivovať ľudí k sústavnej inovovácii výroby a k lepšiemu uspokojovaniu potrieb zákazníkov. Preto sú v publikácii ako prvé nastolené personálne, informačné, finančné a iné predpoklady rozvoja manažmentu výroby.
Nadväzuje tvorba výrobnej stratégie a konkrétny výrobný program firmy. Rozvojové procesy majú zasa utvárať zázemie na realizáciu výrobného programu. Manažmentu prípravy novej výroby je venovaná zvýšená pozornosť, keďže čoraz automatizovanejšia výroba presúva možnosti svojho zdokonaľovania už do predvýrobných etáp. Tie napokon determinujú technickú, ekonomickú, ekologickú a komerčnú úroveň výroby.
V kapitole o problematike kvality je stručne obsiahnutý proces jej tvorby. Kvalita je rozhodujúci činiteľ podnikateľskej úspešnosti. Práve v špičkovej kvalite je základ zvyšovania pridanej hodnoty produkcie a rentability podniku.
Kapitoly manažmentu hlavnej výroby a obslužných procesov približujú konkrétne manažérske možnosti ako zabezpečiť racionálny chod výroby. Naznačené sú možnosti synergickej, komponentnej, alokačnej i časovej analýzy a obsluhy výrobného procesu. Završuje to logistický manažment, ktorý rieši prepojenie pohybových procesov vo výrobe i v obehovej sfére.
Tým sa uzatvára základná látka manažmentu výrobného systému. Ďalej pokračuje už vo svojich derivátoch - nových nadväzujúcich predmetoch ako sú inovačné procesy výrobkovej a technologickej povahy, manažment kvality, znalostný a procesný manažment, logistika, vnútropodnikový manažment a ďalšie disciplíny.
menej

book

202 180 kníh na sklade ihneď k odoslaniu

wallet

Poštovné zadarmo pre nákupy od 20€

store

Rezervácie v 61 kníhkupectvách


Hodnotenia (0)

0

Odporúčania