! Doprava ZADARMO už od 20 € !

Beata Balogová

autor

Kniha plná ľudí


Príbehy sú všade naokolo. Niekedy čakajú na svojho rozprávača roky a len máloktoré sa dostanú do kníh alebo do novín. Šéfredaktorka denníka SME ich pre Knihu plnú ľudí nachádza v záhradách starých mám, na nemocničných chodbách, na cintorínoch, na revolučných námestiach, v školách, na uliciach. Píše o koreňoch, ktoré by nás mali inšpirovať, a nie zotročovať, o ťažkých životných situáciách, v ktorých sme začiatočníci, o starobe, pred ktorou krajina zatvára oči, a o tom, ako sa schováva na dne všetkého veľkého dobrota a láska. Niektoré z textov v knihe boli uverejnené ako autorské strany v denníku SME. Autorka ich po rokoch nanovo premyslela, ďalšie dopísala a doplnila o svoje ilustrácie.
Na sklade 2Ks
5,69 € 5,99 €

Kornélie


V dedinke na juhu Slovenska sa tlačil celý svet. Spomienky na predkov, čarodejnice a čudákov prichádzali aj z okolitých dedín, lebo vedeli, že v Jablonej Panici si ich niekto zapamätá. Lenže na to, aby niekto napísal knihu o láske a smrti, generáciách silných žien, o Maďaroch na Slovensku, o rodine, v ktorej predčasne zomierajú muži, musí spolovice dozrieť a spolovice ostať dieťa. Beate Balogovej to chvíľu trvalo. Jej kniha vám možno pomôže objaviť príbeh, ktorý rastie vo vašej rodine. Lebo bez príbehu sa rodina rozpráši vo vetre ako popol z cigariet jej mamy, Kornélie.
Na sklade > 5Ks
15,11 € 15,90 €

dostupné aj ako:

Kornélie


V dedinke na juhu Slovenska sa tlačil celý svet. Spomienky na predkov, čarodejnice a čudákov prichádzali aj z okolitých dedín, lebo vedeli, že v Jablonej Panici si ich niekto zapamätá. Lenže na to, aby niekto napísal knihu o láske a smrti, generáciách silných žien, o Maďaroch na Slovensku, o rodine, v ktorej predčasne zomierajú muži, musí spolovice dozrieť a spolovice ostať dieťa. Beate Balogovej to chvíľu trvalo. Jej kniha vám možno pomôže objaviť príbeh, ktorý rastie vo vašej rodine. Lebo bez príbehu sa rodina rozpráši vo vetre ako popol z cigariet jej mamy, Kornélie.
Na stiahnutie
9,70 €

dostupné aj ako:

Lacná kniha Vnitrocirkevní komunikace Čechů, Slováků a Rómů (-90%)


Společenská integrace Romů coby úkol pastorace v České republice a Slovenské republice Vliv náboženských aktivit na integraci v národnostně smíšených lokalitách Zhrňujúca správa z realizovaného projektu v slovenských lokalitách "Integrácia Rómov vplyvom náboženských spoločenstiev" Doporučení a podněty Úloha Cirkvi pri komunikácii hodnôt napomáhajúcej integráciu Rómov do majoritnej spoločnosti Predsviatočné katechizačné pohovory ako pastoračný model komunikácie s rómskym etnikom Rómske prostredie - potreba integrálnej sociálnej formácie
Na sklade 2Ks
1,00 € 9,98 €

dostupné aj ako:

Múdrosť veku - vek múdrosti


Múdrosť, toto slovo sa najčastejšie spája s vekom a veľmi často sa zamieňa so slovom inteligencia. Ak by sme chceli dôjsť k určitému zovšeobecneniu, potom môžeme povedať, že inteligencia veľmi úzko súvisí s vekom a poznaním, či už individuálnym alebo celospoločenským a to vyúsťuje do múdrosti človeka, či ľudskej múdrosti. I Ruisel (1999) zdôrazňuje, že ľudská inteligencia je pozoruhodný fenomén a umožňuje rutinné vykonávanie veľkého počtu zmysluplných aktivít, a práve ten veľký počet a zmysluplnosť sa nedajú dosiahnuť za krátky čas a bez využívania rozumu. Vo svojich úvahách parafrázujúc Ananieva pridáva aj iný fenomén, a to, že inteligencia je zároveň aj večným problémom ľudstva, či už v súvislosti s dôsledkami našich nesprávnych hodnotení a rozhodnutí (napr. Černobyl), alebo pokusmi o zjednodušenú interpretáciu inteligencie. Inteligencia vždy bude pôsobiť nezávisle, bez šablón, schém a vopred stanovených kritérii a to platí aj pre jej výsledok, ktorým je múdrosť. Je to dané kognitívnou podstatou človeka, o ktorom už starí Gréci vedeli, že sa riadi svojim rozumom. Nezabúdajúc, že pre sokratikov, bola múdrosť - sofia hlavnou cnosťou... Avšak je pochopiteľné, že inteligencia pôsobí v celostnom kontexte ľudskej existencie, individuálnej i ľudskej skúsenosti. Je to schopnosť podmieňujúca efektívnosť človeka v každodenných životných situáciách, zvlášť v tých náročných. O to významnejšie sa nám problematika múdrosti, inteligencie spája so seniorom, ktorý je dennodenne postavený do náročných životných situácii, ktoré od neho vyžadujú vysoký stupeň inteligentných rozhodnutí. Ak ich nenachádza, častokrát je sklamaný, nešťastný a stráca zmysel života. Preto nás problematika zmyslu života seniora sprevádza už niekoľko rokov v súvislosti s výskumami, ktoré sme doteraz realizovali. Táto monografia je pokusom odpovedať na otázky hľadania zmyslu života adresnejšie a komplexnejšie aj v kontexte jeho multidisciplinárnosti. Ponúkajúc otvorený dialóg odborníkov, ktorý hľadajú , analyzujú, odpovedajú na túto základnú otázku z pohľadu filozofie, teológie, sociálnej práce, sociálnej pedagogiky, literárnej vedy a psychológie. Domievajúc sa, že každý si v nej nájde svoje vlastné odpovede na tak závažné otázky.
Vypredané
8,78 € 9,24 €

Pokyny na vypracovanie seminárnej, ročníkovej, bakalárskej, diplomovej a rigoróznej práce v študijných odboroch Sociálna práca a andragogika


Písomné práce na odboroch Andragogika a Sociálna práca majú studentkám a študentom napomôcť k odbornému rastu a zrelosti. Úlohou všetkých typov prác je viesť študentov a študentky k osvojeniu si základov vedeckej práce. Našou snahou je napomôcť tvorivému procesu študenstva pri tvorbe písomných prác, a to vytvorením a ponúknutím internej metodiky z normy STN ISO 690 o bibliografických odkazoch a odborných publikácii, konkrétne Dušana Meška, Dušana Katuščáka, Jána Fridu et.al.: Akademická prirúčka v druhom, upravenom a doplnenom vydaní (2005), ďalej z Dušana Katuščáka: Ako písať vysokoškolské a kvalifikačné práce (1998) a Štefana Kimličku: Ako citovať (2002). Pokyny na vypracovanie písomných prác majú študentkám a aštudentom pomôcť pri príprave a úprave prác. Dodržaním týchto pokynov má dôjsť k zjednoteniu úpravy písomných prác na inštitúte a k ich skvalitneniu. Pokyny sú zamerané na organizáciu prípravy písomných prác a ich formálnu úpravu. Tretie pokračovanie autorský kolektív doplnil informáciami o bakalárskych prácach, základnými odporúčaniami pre používanie rodovo citlivého jazyka, poznámkami k úlohám školiteliek a školiteľov a k problematike plagiátorstva. Výraznejšou novinkou je okrem požiadavky použitia rodovo citlivého jazyka aj obojstranná tlač kvalifikačných prác (od Úvodu po koniec) a povinná kapitola (podkapitola) v bakalárskej a diplomovej práci o stave rozpracovanosti spracúvanej problematiky v dostupnej literatúre. Novinkou je zoznam často používaných výrazov pri citovaní a parafrázovaní, poznámky k technickým aspektom písania a upozornenie na najčastejšie chyby písomného prejavu. Inováciou prešiel aj príklad projektu prieskumu, ktorý je navyše rozšírený o príklad kazuistiky a šablónu prípadovej štúdie v sociálnej práci. Ako pomôcku pre skvalitnenie bakalárskych a diplomových prác uvádzame aj oponentské a školiteľské posudky, ktoré by mali študentom a študentkám napomôcť pri odstránení často sa opakujúcich chýb.
Vypredané
6,87 € 7,23 €

O zmysle života


Múdrosť, toto slovo sa najčastejšie spája s vekom a veľmi často sa zamieňa so slovom inteligencia. Ak by sme chceli dôjsť k určitému zovšeobecneniu, potom môžeme povedať, že inteligencia veľmi úzko súvisí s vekom a poznaním, či už individuálnym alebo celospoločenským a to vyúsťuje do múdrosti človeka, či ľudskej múdrosti. I. Ruisel 1999 zdôrazňuje, že ľudská inteligencia je pozoruhodný fenomén a umožňuje rutinné vykonávanie veľkého počtu zmysluplných aktivít, a práve ten veľký počet a zmysluplnosť sa nedajú dosiahnúť za krátky čas a bez využívania rozumu. Vo svojich úvahách parafrázujúc Ananieva pridáva aj iný fenomén a to, že inteligencia je zároveň aj večným problémom ľudstva, či už s dôsledkami našich nesprávnych hodnotení a rozhodnutí (napr. Černobyl) alebo pokusmi o zjednodušenú interpretáciu inteligencie. Inteligencia vždy bude pôsobiť nezávisle, bez šablón, schém a vopred stanovených kritérii a to platí aj pre jej výsledok, ktorým je múdrosť. Je to dané kognitívnou podstatou človeka, o ktorom už starí Gréci vedeli, že sa riadi svojim rozumom. Nezabúdajúc že pre sokratikov bola múdrosť - sofia hlavnou cnosťou ... Avšak je pochopiteľné, že inteligencia pôsobí v celostnom kontexte ľudskej existencie, individuálnej i ľudskej skúsenosti. Je to schopnosť podmieňujúca efektívnosť človeka v každodenných životných situáciách, zvlášť v tých náročných. O to významnejšie sa nám problematika múdrosti, inteligencie spája so seniorom, ktorý je dennodenne postavený do náročných životných situácii, ktoré od neho vyžadujú stupeň inteligentných rozhodnutí. Ak ich nenachádza, častokrát je sklamaný, nešťastný a stráca zmysel života. Reflexia zmyslu života seniora je predmetom úvah autorov v spektre odborného pohľadu, ale je tu cítiť aj vlastnú zaineresovanosť, pretože seniori sú neomysliteľnou súčasťou nášho života, sú to naši rodičia, starí rodičia, susedia, učitelia, ale aj študenti... Senior, zmysel života, jeho každodenné napĺňanie a hľadanie toho autentického života k zmyslu rezonuje v nás už niekoľko rokov aj s výskumami, ktoré boli doteraz realizované. Toto vydanie monografie kolektívu autorov je rozšíreným vydaním publikácie Múdrosť veku - vek múdrosti 2OO9 a pokusom odpovedať na otázkyhľadania zmyslu života adresnejšie a komplexnejšie aj v kontexte multidisciplinárnosti. Ponúkajúc otvorený dialóg odborníkov, ktorí hľadajú, analyzujú, odpovedajú na túto základnú otázku z pohľadu filozofie, etiky, teológie, sociálnej práce, sociálnej pedagogiky, literárnej vedy, andragogiky a psychológie. Domievajúc sa, že každý si v nej nájde svoje vlastné odpovede na tak závažné otázky povedané slovami V.E. Frankla, že "zmysluplným sa život stane, keď v ňom ide o niečo, čo má zmysel, čo človeka prekračuje, ani nie ta, čo do dĺžky, ale skôr čo do výšky a hĺbky".
Vypredané
9,41 € 9,90 €

Senioři v krizových situacích


Záměrem manuálu je formulovat východiska pro práci s vybranými podskupinami seniorské populace jakožto klienty pomáhajících profesionálů. Za užití jednotných základních principů a koncepčních východisek autorky v knize soustředí praktické informace pro práci se seniory, přičemž vycházejí z české i slovenské legislativy a zdůrazňují kontext evropské sociální politiky. Pojednáno je o takových seniorských skupinách, jako je osamělý, násilím ohrožený, agresivní, duševně nemocný, závislý, sociálně vyloučený, suicidální či umírající senior i o tématech typu příprava na odchod do důchodu, aktivní stárnutí a volný čas seniora. Prof. PhDr. Beáta Balogová, Ph.D., se dlouhá léta věnuje seniorské problematice. Je ředitelkou Institutu edukologie a sociální práce na FF PU v Prešove, ředitelkou Centra pro edukaci a výzkum seniorů, předsedkyní Asociace vzdělavatelů na Slovensku, aktivní supervizorkou. Je autorkou a spoluautorkou mnohých odborných publikací z oblasti sociální práce, zejména o problematice seniorů. Mgr. Lenka Kvašňáková, Ph.D., je odbornou asistentkou na Institutu edukologie a sociální práce na FF PU v Prešove. Ve své výzkumné, pedagogické a publikační činnosti se věnuje sociálněprávní ochraně vybraných cílových skupin, především seniorům a ohroženým rodinám s dětmi.
Vypredané
12,01 € 12,64 €

Vademecum sociálnej práce


Cieľom predloženej monografie je poskytnúť odbornej verejnosti, no najmä študentskej obci unikátne dielo, v ktorom by bolo encyklopedickým spôsobom utriedené dosiahnuté poznanie v oblasti sociálnej práce a súvisiacich disciplínach, vrátane identifikácie kľúčových výziev pre jej rozvoj. Keďže Asociácia vzdelávateľov v sociálnej práci na Slovensku predstavuje stavovskú odbornú organizáciu, združujúcu všetkých (nielen) teoretikov v danej oblasti, túto myšlienku zastrešila a realizovala. Zozbierať resp. vybrať z veľkého množstva pojmov práve tie, ktoré odborná a nakoniec aj laická verejnosť považuje za najdôležitejšie, bola možno najťažšia úloha na začiatku spoločnej práce odborníkov a odborníčok, pracujúcich v rôznych oblastiach sociálnej práce na všetkých univerzitách a vysokých školách na Slovensku. Z uvedeného dôvodu predkladané dielo považujeme za akýsi prvý diel tých najviac používaných pojmov, pojmov určujúcich smer a obsah myslenia v tak zložitej realite, akou je sociálna realita, neustále meniaca sa a formujúca sa na základe kolektívneho vedomia i nevedomia.
Vypredané
26,60 € 28,00 €

Vnitrocirkevní komunikace Čechů, Slováků a Rómů


Společenská integrace Romů coby úkol pastorace v České republice a Slovenské republice Vliv náboženských aktivit na integraci v národnostně smíšených lokalitách Zhrňujúca správa z realizovaného projektu v slovenských lokalitách "Integrácia Rómov vplyvom náboženských spoločenstiev" Doporučení a podněty Úloha Cirkvi pri komunikácii hodnôt napomáhajúcej integráciu Rómov do majoritnej spoločnosti Predsviatočné katechizačné pohovory ako pastoračný model komunikácie s rómskym etnikom Rómske prostredie - potreba integrálnej sociálnej formácie
Vypredané
9,48 € 9,98 €

dostupné aj ako:

Lacná kniha O zmysle života (-70%)


Múdrosť, toto slovo sa najčastejšie spája s vekom a veľmi často sa zamieňa so slovom inteligencia. Ak by sme chceli dôjsť k určitému zovšeobecneniu, potom môžeme povedať, že inteligencia veľmi úzko súvisí s vekom a poznaním, či už individuálnym alebo celospoločenským a to vyúsťuje do múdrosti človeka, či ľudskej múdrosti. I. Ruisel 1999 zdôrazňuje, že ľudská inteligencia je pozoruhodný fenomén a umožňuje rutinné vykonávanie veľkého počtu zmysluplných aktivít, a práve ten veľký počet a zmysluplnosť sa nedajú dosiahnúť za krátky čas a bez využívania rozumu. Vo svojich úvahách parafrázujúc Ananieva pridáva aj iný fenomén a to, že inteligencia je zároveň aj večným problémom ľudstva, či už s dôsledkami našich nesprávnych hodnotení a rozhodnutí (napr. Černobyl) alebo pokusmi o zjednodušenú interpretáciu inteligencie. Inteligencia vždy bude pôsobiť nezávisle, bez šablón, schém a vopred stanovených kritérii a to platí aj pre jej výsledok, ktorým je múdrosť. Je to dané kognitívnou podstatou človeka, o ktorom už starí Gréci vedeli, že sa riadi svojim rozumom. Nezabúdajúc že pre sokratikov bola múdrosť - sofia hlavnou cnosťou ... Avšak je pochopiteľné, že inteligencia pôsobí v celostnom kontexte ľudskej existencie, individuálnej i ľudskej skúsenosti. Je to schopnosť podmieňujúca efektívnosť človeka v každodenných životných situáciách, zvlášť v tých náročných. O to významnejšie sa nám problematika múdrosti, inteligencie spája so seniorom, ktorý je dennodenne postavený do náročných životných situácii, ktoré od neho vyžadujú stupeň inteligentných rozhodnutí. Ak ich nenachádza, častokrát je sklamaný, nešťastný a stráca zmysel života. Reflexia zmyslu života seniora je predmetom úvah autorov v spektre odborného pohľadu, ale je tu cítiť aj vlastnú zaineresovanosť, pretože seniori sú neomysliteľnou súčasťou nášho života, sú to naši rodičia, starí rodičia, susedia, učitelia, ale aj študenti... Senior, zmysel života, jeho každodenné napĺňanie a hľadanie toho autentického života k zmyslu rezonuje v nás už niekoľko rokov aj s výskumami, ktoré boli doteraz realizované. Toto vydanie monografie kolektívu autorov je rozšíreným vydaním publikácie Múdrosť veku - vek múdrosti 2OO9 a pokusom odpovedať na otázkyhľadania zmyslu života adresnejšie a komplexnejšie aj v kontexte multidisciplinárnosti. Ponúkajúc otvorený dialóg odborníkov, ktorí hľadajú, analyzujú, odpovedajú na túto základnú otázku z pohľadu filozofie, etiky, teológie, sociálnej práce, sociálnej pedagogiky, literárnej vedy, andragogiky a psychológie. Domievajúc sa, že každý si v nej nájde svoje vlastné odpovede na tak závažné otázky povedané slovami V.E. Frankla, že "zmysluplným sa život stane, keď v ňom ide o niečo, čo má zmysel, čo človeka prekračuje, ani nie ta, čo do dĺžky, ale skôr čo do výšky a hĺbky".
Vypredané
2,97 € 9,90 €

dostupné aj ako:

Seniori v spektre súčasného sveta


Monografia Vybrané sociálne problémy seniorov v kontexte sociálnej pedagogiky vznikla ako súbor čiastkovo publikovaných príspevkov a realizovaných empirických výskumov so zámerom komplexnej analýzyseniorskej problematiky v celospoločenskom kontexte. Práca tématicky nadväzuje na pôvodné dielo SENIORI a rozpracúva oblasti, ktoré neboli doteraz skúmané. Zvlášť nás zaujímali sociálnopatologické javy, ich dôsledky nielen na seniorov samotných, ale aj v makrorovine. Vyústením je návrh možných opatrení a riešení. Skúmajúc sociálnopatologické javy sme našu pozornosť sústredili na aktuálnu problematiku ageizmu a násilia na senioroch, ktorá je predmetom riešenia Národného programu ochrany starších ľudí. Do tejto skupiny patrí aj bezdomovectvo seniorov, ako výsledok prudkých celospoločenských zmien v postkomunistických krajinách. Zamýšľajúc sa nad dôsledkami týchto rozšírených sociálnopatologických javov sme dospeli k skúmaniu problematiky osamelosti seniorov a suicidite, ako výsledku sociálnych a kultúrnych zmien v spoločnosti. Tieto javy sú častokrát vnímané ako fenomény súčasnej doby, dokonca niektorí filozofi hovoria o kríze existencionalizmu (respektíve o existencionálnej osamelosti). Možné riešenie týchto negatív vidíme v existencii kvalitných medzigeneračných vzťahov seniorov v širšej rodine. Domnievame sa, že najväčší priestor sa naskytá pre edukáciu seniorov v rámci celoživotného vzdelávania, kedy sa výchova a vzdelanie stáva určujúcim prvkom podieľajúcim sa na kvalite a zmysle života seniora...
Vypredané
8,96 € 9,43 €

Lacná kniha Seniori v spektre súčasného sveta (-90%)


Monografia Vybrané sociálne problémy seniorov v kontexte sociálnej pedagogiky vznikla ako súbor čiastkovo publikovaných príspevkov a realizovaných empirických výskumov so zámerom komplexnej analýzyseniorskej problematiky v celospoločenskom kontexte. Práca tématicky nadväzuje na pôvodné dielo SENIORI a rozpracúva oblasti, ktoré neboli doteraz skúmané. Zvlášť nás zaujímali sociálnopatologické javy, ich dôsledky nielen na seniorov samotných, ale aj v makrorovine. Vyústením je návrh možných opatrení a riešení. Skúmajúc sociálnopatologické javy sme našu pozornosť sústredili na aktuálnu problematiku ageizmu a násilia na senioroch, ktorá je predmetom riešenia Národného programu ochrany starších ľudí. Do tejto skupiny patrí aj bezdomovectvo seniorov, ako výsledok prudkých celospoločenských zmien v postkomunistických krajinách. Zamýšľajúc sa nad dôsledkami týchto rozšírených sociálnopatologických javov sme dospeli k skúmaniu problematiky osamelosti seniorov a suicidite, ako výsledku sociálnych a kultúrnych zmien v spoločnosti. Tieto javy sú častokrát vnímané ako fenomény súčasnej doby, dokonca niektorí filozofi hovoria o kríze existencionalizmu (respektíve o existencionálnej osamelosti). Možné riešenie týchto negatív vidíme v existencii kvalitných medzigeneračných vzťahov seniorov v širšej rodine. Domnievame sa, že najväčší priestor sa naskytá pre edukáciu seniorov v rámci celoživotného vzdelávania, kedy sa výchova a vzdelanie stáva určujúcim prvkom podieľajúcim sa na kvalite a zmysle života seniora...
Vypredané
0,94 € 9,43 €

dostupné aj ako: