Romana Culková

autor

Šlabikár - 2. časť (Štefeková)


Šlabikár a čítanka sú víťazom konkurzu Ministerstva školstva SR v roku 2006. Druhá časť pokrýva prácu v šlabikárovom období. Okolo každej dvojstrany sa nachádza súbor nápovedných obrázkov, ktorý umožňuje žiakom jednoduchšie osvojovanie si písmen a ich priebežné opakovanie. Je dôležitou pomôckou pri poznávaní písmen prostredníctvom sluchového rozlišovania hlások na začiatku slova. Šlabikár obsahuje zmysluplné a veku primerané texty a príbehy, ktoré vzbudzujú zvedavosť žiaka a nútia ho prečítať ich a dozvedieť sa koniec. Priebežne sú v celom šlabikári zaradené cielené didaktické hry, často zábavné, ktoré podporujú čítanie s porozumením. V šlabikári sa priebežne nachádzajú strany s písanými textami, kde má žiak možnosť systematicky pracovať s písaným textom. V spodnej časti niektorých strán je krátka metodická informácia určená učiteľovi, alebo odkaz na vysvetlenie postupu práce v metodickej príručke. Šlabikár bol experimentálne overený. K šlabikáru patrí interaktívne CD s úlohami a didaktickými hrami zahŕňajúcimi aj činnosti, ktoré sa nedajú priamo realizovať v šlabikári, ale pritom výrazne pomáhajú deťom pochopiť princíp čítania. Šlabikár je spracovaný podľa požiadaviek ŠVP a príloh ISCED 1. Šlabikár je schválený Ministerstvom školstva SR.
U dodávateľa
8,82 € 9,28 €

Učíme sa čítať - pracovný zošit k elementárnemu čítaniu


Učíme sa čítať je nový typ pracovného zošita pre nácvik elementárneho čítania v 1. ročníku ZŠ. Člení sa na 5 častí podľa stúpajúcej náročnosti. V prípravnom období sa venuje pozornosť cvičeniu sluchového rozlišovania hlások, vyvodzovaniu hlások pomocou nápovedných obrázkov a rečovo-sluchovej syntéze hlások. Toto obdobie získalo v pracovnom zošite Učíme sa čítať plnohodnotný obsah, ktorý je nevyhnutný pre ďalší postup v nácviku čítania. Po prípravnom období nasledujú hrové činnosti zamerané na prácu s jednotlivými typmi slabík (otvorená, zatvorená slabika a spoluhláskové skupiny). Takýto postup, overený dlhoročnou praxou autorky, prispel k doplneniu analyticko-syntetickej metódy, z ktorej vychádzajú súčasné šlabikáre. Pracovný zošit však nenahrádza šlabikár, jeho úlohou je reagovať na záujmy dnešných detí, ktoré potrebujú cielenú didaktickú hru ako prostriedok na získanie nových poznatkov a skúseností. Pracovný zošit Učíme sa čítať je koncipovaný na dvojstrany. Na okrajoch strán sú nápovedné obrázky s písmenami, ktoré plnia nezastupiteľnú úlohu pri utvrdzovaní písmen a zároveň znižujú stres detí, ak zabudnú niektoré písmeno. Jednotlivé úlohy sú pútavou, didaktickou hrou, ktorá cielene využíva medzipredmetové vzťahy a poskytuje podnety pre vlastnú tvorivú činnosť učiteľa. Krásne plnofarebné ilustrácie nakreslila skúsená detská ilustrátorka Alena Wagnerová, grafické spracovanie pracovného zošita kombinuje didaktickú účelnosť s prehľadnosťou. Pre plnohodnotné využitie pracovného zošita je vhodné používať aj Metodické poznámky k elementárnemu čítaniu.
Na sklade 2Ks
8,28 € 8,72 €

Nový Slovenský jazyk pre 3. roč. – 1. časť (Pracovná učebnica)


Nálepky, kreslenie, čítanie, záložky, vyfarbovanie, počítanie, spájanie, vyznačovanie, písanie, usporadúvanie, diskusia, práca v dvojiciach, vlastné zážitky, divadielko, tajničky a rébusy. Verili by ste, že hovoríme o učebnici slovenského jazyka? Prinášame vám výnimočnú novinku na slovenskom učebnicovom trhu – pracovnú učebnicu NOVÝ Slovenský jazyk pre 2. až 4. ročník ZŠ, v ktorej sme spojili učebnicu, pracovný zošit a zošit. Namiesto neustáleho listovania v učebnici a v pracovnom zošite majú žiaci všetko v jednom. Získaný čas učiteľ využije na zaujímavé aktivity či diskusie a najmä sa budem môcť individuálne venovať žiakom. Učebnica zúročuje dlhoročnú prax autoriek a poskytuje výber ideálnych prostriedkov pre efektívne vyučovanie materinského jazyka. Metodicky upúta nielen skúseného učiteľa, ale výrazne pomôže aj začínajúcemu pedagógovi. V čom je naša pracovná učebnica výnimočná? Spája učebnicu, pracovný zošit a zošit žiaka. Plynule nadväzuje na vyučovanie v 1. ročníku ZŠ. Ponúka vekuprimerané komunikačné témy. Príbehom odkazuje na gramatické javy a rozvíja slohové tematické celky. Obsahuje podnety pre kritické myslenie a formovanie vlastného názoru žiakov. Čerpá zo súčasných trendov vo výučbe slovenského jazyka a podporuje tvorivosť, individualitu žiakov, ale aj ich uvedomenie si sociálnej ukotvenosti. Žiaci si sami osvojujú gramatické pravidlá pozorovaním rôznych jazykových situácií. Na základe cvičení dokážu sami dotvárať poučenia a doplňovaním spoluvytvárajú učebnicu. Vyfarbovanie a nalepovanie nabáda žiakov k čítaniu s porozumením a k rozvoju ďalšej domény. Zrozumiteľnú pracovnú učebnicu ocení aj rodič počas práce žiaka z domu. Pomôžu mu fazety, na ktorých má „ťaháky“ k dispozícii. Efektívnu prácu s časom a ponuku priestoru na podporu reálnej komunikácie žiakov. Sebakontrolu žiakov prostredníctvom rébusov, tajničiek a skupinovej práce. Správne riešenie úloh a stručné poznámky k zámeru úloh a ďalšie podnety na prácu s cvičením nájdete v Metodickej príručke.
Na sklade 2Ks
10,36 € 10,91 €

Nový Slovenský jazyk pre 3. ročník ZŠ – 2. časť


Kreslenie, čítanie, záložky, vyfarbovanie, počítanie, spájanie, vyznačovanie, písanie, usporadúvanie, diskusia, práca v dvojiciach, vlastné zážitky, divadielko, tajničky a rébusy. Verili by ste, že hovoríme o učebnici slovenského jazyka? Prinášame vám výnimočnú novinku na slovenskom učebnicovom trhu – pracovnú učebnicu NOVÝ Slovenský jazyk pre 2. až 4. ročník ZŠ, v ktorej sme spojili učebnicu, pracovný zošit a zošit. Namiesto neustáleho listovania v učebnici a v pracovnom zošite majú žiaci všetko v jednom. Získaný čas učiteľ využije na zaujímavé aktivity či diskusie a najmä sa budem môcť individuálne venovať žiakom. Učebnica zúročuje dlhoročnú prax autoriek a poskytuje výber ideálnych prostriedkov pre efektívne vyučovanie materinského jazyka. Metodicky upúta nielen skúseného učiteľa, ale výrazne pomôže aj začínajúcemu pedagógovi. V čom je naša pracovná učebnica výnimočná? Spája učebnicu, pracovný zošit a zošit žiaka. Plynule nadväzuje na vyučovanie v 2. ročníku ZŠ. Ponúka vekuprimerané komunikačné témy. Príbehom odkazuje na gramatické javy a rozvíja slohové tematické celky. Obsahuje podnety pre kritické myslenie a formovanie vlastného názoru žiakov. Čerpá zo súčasných trendov vo výučbe slovenského jazyka a podporuje tvorivosť, individualitu žiakov, ale aj ich uvedomenie si sociálnej ukotvenosti. Žiaci si sami osvojujú gramatické pravidlá pozorovaním rôznych jazykových situácií. Na základe cvičení dokážu sami dotvárať poučenia a doplňovaním spoluvytvárajú učebnicu. Vyfarbovanie nabáda žiakov k čítaniu s porozumením a k rozvoju ďalšej domény. Zrozumiteľnú pracovnú učebnicu ocení aj rodič počas práce žiaka z domu. Pomôžu mu fazety, na ktorých má „ťaháky“ k dispozícii. Efektívnu prácu s časom a ponuku priestoru na podporu reálnej komunikácie žiakov. Sebakontrolu žiakov prostredníctvom rébusov, tajničiek a skupinovej práce. Správne riešenie úloh a stručné poznámky k zámeru úloh a ďalšie podnety na prácu s cvičením nájdete v Metodickej príručke. OBSAH 2. dielu: Vybrané slová po v Vybrané slová po z Opakovanie vybraných slov Slovné druhy Podstatné mená Prídavné mená Zámená Číslovky Slovesá Opakovanie učiva 3. ročníka Súčasťou pracovnej učebnice sú kapitoly venujúce sa slohovej zložke (pozvánka, vizitka, rozprávanie podľa osnovy, opis pracovného predmetu, nákres, schéma, návod). Ak je to pre vás málo, mysleli sme aj na vás. Získajte ZADARMO BONUS: pracovné listy pre rýchlejšie pracujúcich žiakov. Ak si myslíte, že sme zabudli na to, na čo ste v Orbis Pictus Istropolitana zvyknutí, mýlite sa. Aj táto učebnica má podnetné a kvalitné ilustrácie, jednoduchú orientáciu pomocou symbolov, mnoho premyslených cvičení na utvrdzovanie nového i starého učiva, zábavné úlohy, námety na spoločné diskusie, ale aj písanie a tvorbu portfólia žiakov. A, samozrejme, všetko je v súlade s iŠVP. Táto výnimočná pracovná učebnica NOVÝ Slovenský jazyk pre 2. až 4. ročník ZŠ posúva slovenský učebnicový trh opäť o krok vpred. Prelistujte si informačný materiál, v ktorom sa dozviete viac o tomto jedinečnom projekte. Pracovná učebnica je odporúčaná MŠVVaŠ SR. K titulu si môžete stiahnuť TVVP.
Na sklade 1Ks
10,36 € 10,91 €

Nový Slovenský jazyk pre 3. ročník ZŠ – 1. časť – Metodická príručka


Nálepky, kreslenie, čítanie, záložky, vyfarbovanie, počítanie, spájanie, vyznačovanie, písanie, usporadúvanie, diskusia, práca v dvojiciach, vlastné zážitky, divadielko, tajničky a rébusy. Verili by ste, že hovoríme o učebnici slovenského jazyka? Prinášame vám výnimočnú novinku na slovenskom učebnicovom trhu – pracovnú učebnicu NOVÝ Slovenský jazyk pre 2. až 4. ročník ZŠ, v ktorej sme spojili učebnicu, pracovný zošit a zošit. Namiesto neustáleho listovania v učebnici a v pracovnom zošite majú žiaci všetko v jednom. Získaný čas učiteľ využije na zaujímavé aktivity či diskusie a najmä sa budem môcť individuálne venovať žiakom. Učebnica zúročuje dlhoročnú prax autoriek a poskytuje výber ideálnych prostriedkov pre efektívne vyučovanie materinského jazyka. Metodicky upúta nielen skúseného učiteľa, ale výrazne pomôže aj začínajúcemu pedagógovi. V čom je naša pracovná učebnica výnimočná? Spája učebnicu, pracovný zošit a zošit žiaka. Plynule nadväzuje na vyučovanie v 1. ročníku ZŠ. Ponúka vekuprimerané komunikačné témy. Príbehom odkazuje na gramatické javy a rozvíja slohové tematické celky. Obsahuje podnety pre kritické myslenie a formovanie vlastného názoru žiakov. Čerpá zo súčasných trendov vo výučbe slovenského jazyka a podporuje tvorivosť, individualitu žiakov, ale aj ich uvedomenie si sociálnej ukotvenosti. Žiaci si sami osvojujú gramatické pravidlá pozorovaním rôznych jazykových situácií. Na základe cvičení dokážu sami dotvárať poučenia a doplňovaním spoluvytvárajú učebnicu. Vyfarbovanie a nalepovanie nabáda žiakov k čítaniu s porozumením a k rozvoju ďalšej domény. Zrozumiteľnú pracovnú učebnicu ocení aj rodič počas práce žiaka z domu. Pomôžu mu fazety, na ktorých má „ťaháky“ k dispozícii. Efektívnu prácu s časom a ponuku priestoru na podporu reálnej komunikácie žiakov. Sebakontrolu žiakov prostredníctvom rébusov, tajničiek a skupinovej práce. Správne riešenie úloh a stručné poznámky k zámeru úloh a ďalšie podnety na prácu s cvičením nájdete v Metodickej príručke.
U dodávateľa
15,54 € 16,36 €

Písanie v 1. ročníku (5 písaniek s predtlačou)


Séria piatich zošitov pokrýva námety na prácu počas prípravného, šlabikárového a aj čítankového obdobia. Zošity sú farebne odlíšené a na obálke každého zošita víta žiakov šaško, ktorého poznajú žiaci zo šlabikára. V úvode každého zošita je niekoľko dobrých rád pre učiteľa i žiaka. 1. zošit V úvode je séria strán určená na prácu v prípravnom období. Žiaci prácou v zošite rozcvičujú jemnú motoriku svojich rúk a pripravujú sa na efektívne zvládnutie písania. Obkresľovaním tvarov a obrázkov postupne nacvičujú písanie základných „kameňov“ všetkých písmen: ľavého oblúka, sklonovej čiary, pravého oblúka a oválu. V hrových úlohách žiaci získavajú prvé písacie zručnosti a učia sa viesť písací pohyb. Úvod každej strany tvorí obrázok, ktorého obkresľovaním rozvíjame jemnú motoriku. Významnou časťou strán v prípravnom období sú úlohy „Hra na písanie“. Žiaci si písaním do obrázkov dotvárajú jednotlivé ilustrácie a zároveň nacvičujú písanie. Celé prípravné obdobie je plné hier, podobne ako celá práca s písankami, a prináša radosť z prvého písania. Aj v zošitoch je po okrajoch strán séria nápovedných obrázkov a písmen, ktoré majú žiakovi pomôcť pri osvojovaní jednotlivých písmen, neskôr sa nápovedné obrázky zmenia na dvojice tlačených a písaných tvarov každého písmena. Ďalšiu časť prvého zošita tvoria prvé písmená a nácvik prvých spojov písmen. Žiaci najprv každý tvar pozorujú, uvedomujú si súvislosť s nápovedným obrázkom a potom nacvičujú jednotlivé tvary a spoje s inými písmenami. Posledná strana zošita tvorí rezervu pre učiteľa, kde môže so žiakom horšie zvládnuté tvary precvičiť, resp. priestor na rozširujúce úlohy pre žiakov, ktorí už dobre zvládli písmená. 2., 3. a 4. zošit V nácviku ďalších písmen, slabík a v písaní slov a viet pokračujeme v 2. až 4. zošite. Stála štruktúra a pozícia jednotlivých prvkov vytvára systém, na ktorý si žiaci veľmi rýchlo zvyknú a práca s niektorými typmi úloh sa začne výrazne automatizovať. Výhodou však je, že charakter úloh nemení prácu na stereotyp. Žiaci sa priebežne vracajú k osvojeným typom úloh a objavujú nové úlohy a nové možnosti využitia písania. Záver každého zošita tvorí strana na docvičenie, resp. rozširujúce úlohy. 5. zošit V tomto zošite žiaci nacvičujú posledné písmená, najfrekventovanejšie a najproblémovejšie spoje písmen. Prvá časť je určená na prácu v šlabikárovom období, druhá časť je určená, a to je novinkou, na prácu v čítankovom období. Záver zošita je vyhradený na voľné písanie a úlohy na docvičovanie. Práca s písankami pokrýva obsahovo učiva 1. ročníka a učí žiaka vnímať písanie ako prostriedok na vyjadrenie vlastných myšlienok, nie ako cieľ svojho snaženia. Písanky odporučilo Ministerstvo školstva SR.
U dodávateľa
8,11 € 8,54 €

NOVÝ Slovenský jazyk pre 2. ročník ZŠ


Nálepky, kreslenie, čítanie, záložky, vyfarbovanie, počítanie, spájanie, vyznačovanie, písanie, usporadúvanie, diskusia, práca v dvojiciach, vlastné zážitky, divadielko, tajničky a rébusy. Verili by ste, že hovoríme o učebnici slovenského jazyka? Prinášame vám výnimočnú novinku na slovenskom učebnicovom trhu – pracovnú učebnicu NOVÝ Slovenský jazyk pre 2. až 4. ročník ZŠ, v ktorej sme spojili učebnicu, pracovný zošit a zošit. Namiesto neustáleho listovania v učebnici a v pracovnom zošite majú žiaci všetko v jednom. Získaný čas učiteľ využije na zaujímavé aktivity či diskusie a najmä sa budem môcť individuálne venovať žiakom. Učebnica zúročuje dlhoročnú prax autoriek a poskytuje výber ideálnych prostriedkov pre efektívne vyučovanie materinského jazyka. Metodicky upúta nielen skúseného učiteľa, ale výrazne pomôže aj začínajúcemu pedagógovi. V čom je naša pracovná učebnica výnimočná? Spája učebnicu, pracovný zošit a zošit žiaka. Plynule nadväzuje na vyučovanie v 1. ročníku ZŠ. Ponúka vekuprimerané komunikačné témy. Príbehom odkazuje na gramatické javy a rozvíja slohové tematické celky. Obsahuje podnety pre kritické myslenie a formovanie vlastného názoru žiakov. Čerpá zo súčasných trendov vo výučbe slovenského jazyka a podporuje tvorivosť, individualitu žiakov, ale aj ich uvedomenie si sociálnej ukotvenosti. Žiaci si sami osvojujú gramatické pravidlá pozorovaním rôznych jazykových situácií. Na základe cvičení dokážu sami dotvárať poučenia a doplňovaním spoluvytvárajú učebnicu. Vyfarbovanie a nalepovanie nabáda žiakov k čítaniu s porozumením a k rozvoju ďalšej domény. Zrozumiteľnú pracovnú učebnicu ocení aj rodič počas práce žiaka z domu. Pomôžu mu fazety, na ktorých má „ťaháky“ k dispozícii. Efektívnu prácu s časom a ponuku priestoru na podporu reálnej komunikácie žiakov. Sebakontrolu žiakov prostredníctvom rébusov, tajničiek a skupinovej práce. Správne riešenie úloh a stručné poznámky k zámeru úloh a ďalšie podnety na prácu s cvičením nájdete v Metodickej príručke. Ak je to pre vás málo, mysleli sme aj na vás. Získajte ZADARMO BONUS: pracovné listy pre rýchlejšie pracujúcich žiakov. Ak majú vaši žiaci problémy s napredovaním, máme pre vás pracovný zošit na rozvoj špecifických funkcií žiakov s vývinovými poruchami. Ak si myslíte, že sme zabudli na to, na čo ste v Orbis Pictus Istropolitana zvyknutí, mýlite sa. Aj táto učebnica má podnetné a kvalitné ilustrácie, jednoduchú orientáciu pomocou symbolov, mnoho premyslených cvičení na utvrdzovanie nového i starého učiva, zábavné úlohy, námety na spoločné diskusie, ale aj písanie a tvorbu portfólia žiakov. A, samozrejme, všetko je v súlade s iŠVP. Táto výnimočná pracovná učebnica NOVÝ Slovenský jazyk pre 2. až 4. ročník ZŠ posúva slovenský učebnicový trh opäť o krok vpred. Titul je odporúčaný MŠ VVaŠ SR.
Na sklade 2Ks
10,36 € 10,91 €

Nový slovenský jazyk pre 4. roč. ZŠ – 1. časť (Pracovná učebnica)


Kreslenie, čítanie, záložky, vyfarbovanie, počítanie, spájanie, vyznačovanie, písanie, usporadúvanie, diskusia, práca v dvojiciach, vlastné zážitky, divadielko, tajničky a rébusy. Verili by ste, že hovoríme o učebnici slovenského jazyka? Prinášame vám výnimočnú novinku na slovenskom učebnicovom trhu – pracovnú učebnicu NOVÝ Slovenský jazyk pre 2. až 4. ročník ZŠ, v ktorej sme spojili učebnicu, pracovný zošit a zošit. Namiesto neustáleho listovania v učebnici a v pracovnom zošite majú žiaci všetko v jednom. Získaný čas učiteľ využije na zaujímavé aktivity či diskusie a najmä sa budem môcť individuálne venovať žiakom. Učebnica zúročuje dlhoročnú prax autoriek a poskytuje výber ideálnych prostriedkov pre efektívne vyučovanie materinského jazyka. Metodicky upúta nielen skúseného učiteľa, ale výrazne pomôže aj začínajúcemu pedagógovi. V čom je naša pracovná učebnica výnimočná? Spája učebnicu, pracovný zošit a zošit žiaka. Plynule nadväzuje na vyučovanie v 1. ročníku ZŠ. Ponúka vekuprimerané komunikačné témy. Príbehom odkazuje na gramatické javy a rozvíja slohové tematické celky. Obsahuje podnety pre kritické myslenie a formovanie vlastného názoru žiakov. Čerpá zo súčasných trendov vo výučbe slovenského jazyka a podporuje tvorivosť, individualitu žiakov, ale aj ich uvedomenie si sociálnej ukotvenosti. Žiaci si sami osvojujú gramatické pravidlá pozorovaním rôznych jazykových situácií. Na základe cvičení dokážu sami dotvárať poučenia a doplňovaním spoluvytvárajú učebnicu. Vyfarbovanie a nalepovanie nabáda žiakov k čítaniu s porozumením a k rozvoju ďalšej domény. Zrozumiteľnú pracovnú učebnicu ocení aj rodič počas práce žiaka z domu. Pomôžu mu záložky, na ktorých má „ťaháky“ k dispozícii. Efektívnu prácu s časom a ponuku priestoru na podporu reálnej komunikácie žiakov. Sebakontrolu žiakov prostredníctvom rébusov, tajničiek a skupinovej práce. Správne riešenie úloh a stručné poznámky k zámeru úloh a ďalšie podnety na prácu s cvičením nájdete v Metodickej príručke. OBSAH 1. dielu: Opakovanie učiva 3. ročníka Tvorenie slov predponami Spodobovanie spoluhlások Vybrané slová po b Vybrané slová po m Vybrané slová po p Vybrané slová po r Vybrané slová po s Opakovanie učiva 1. polroku Súčasťou pracovnej učebnice sú kapitoly venujúce sa slohovej zložke (umelecký a vecný text, tvorba osnovy a reprodukcia textu pomocou osnovy, tvorivé písanie krátkeho vecného a umeleckého textu, diskusia a názor, priama reč)
U dodávateľa
10,36 € 10,91 €

Šlabikár - 1. časť + kartónová príloha


Obľúbený šlabikár autorského kolektívu Kamila Štefeková, Romana Culková a Zuzana Takáčová sme prispôsobili potrebám žiakov, preto sa vám predstavuje v pozmenenej vizuálnej podobe. Hoci ilustrácie sa líšia iba v maličkostiach, výraznejšia zmena nastala v grafike. Tá je jemne farebná a je primeranejšia deťom v tejto vekovej kategórii. Obsahovo a metodicky sa šlabikár nezmenil. Charakteristika šlabikára v bodoch 1. Tento šlabikár je prvou učebnicou, ktorú môžeme označiť prívlastkom pracovná učebnica. 2. V celom šlabikári je permanentne prítomný pomocný aparát v podobe súboru nápovedných obrázkov umiestených po obvode všetkých strán. Systematická cielená práca s týmto pomocným aparátom zabezpečuje bezproblémové osvojenie si písmen a výrazným spôsobom odstraňuje stres detí z prípadného zabudnutia. 3. Po prvý krát sa v šlabikári využívajú možnosti farebnej grafiky – najskôr pri všetkých slovách, potom iba pri náročnejších. 4. Súčasťou šlabikára sa po prvý krát stali aktivity, ktoré charakterizujeme ako cielené didaktické hry. Tie sa stali pre deti nielen atraktívnym prostriedkom na zvládnutie čítania, ale slúžia aj ako zdroj humoru. Sú to práve didaktické hry, kde si dieťa po prvý krát uvedomuje význam slova alebo vety. Sú prvým podnetom a prostriedkom pre čítanie s porozumením v čase, keď im to ešte prvé často nič nehovoriace šlabikárové texty neumožňujú. 5. Časť šlabikára, ktorú sme si zvykli označovať ako prípravné obdobie v plnej miere rešpektuje vedomosti, s ktorými prichádza dieťa do školy, ale svojim obsahom myslí aj na deti, ktoré potrebujú individuálny prístup. 6. V prípravnom pracujú deti iba s veľkými tlačenými písmenami, čo je pre pochopenie princípu čítania postačujúce. S malými tlačenými písmenami sa postupne zoznámia v šlabikárovej časti. /O problematike elementárneho čítania sa dozviete viac v príručke Metodický sprievodca k šlabikáru, ktorý je voľne prístupný na stránke vydavateľstva. / V ďalšej časti šlabikára sa pracuje už so všetkými písmenami, či už v súvislých textoch alebo v rôznych didaktických aktivitách a hrách, ktoré sú súčasťou celého šlabikára, teda aj jeho druhej časti, ktorá je koncepčne totožná s prvou časťou. Okolo každej dvojstrany sa nachádza súbor nápovedných obrázkov, ktorý už od začiatku umožňuje deťom jednoduchšie osvojovanie si písmen a poskytuje možnosť stretávať sa ihneď so všetkými písmenami. Deti poznávajú písmená prostredníctvom sluchového rozlišovania hlások na začiatku slova. Šlabikár obsahuje zmysluplné a vekuprimerané texty a príbehy. V celom šlabikári sú zaradené cielené, často zábavné didaktické hry, ktoré podporujú čítanie s porozumením. Na vyhradených stranách s písanými textami má žiak možnosť systematicky pracovať s písaným písmom. V spodnej časti každej strany prípravného obdobia je krátka metodická informácia určená učiteľovi. Šlabikár Štefeková 1.časť bol v spolupráci s ŠPÚ experimentálne overený na celoslovenskej vzorke žiakov. K šlabikáru patrí interaktívne CD s úlohami a didaktickými hrami zahŕňajúcimi aj činnosti, ktoré sa nedajú priamo realizovať v šlabikári, ale pritom výrazne pomáhajú deťom pochopiť princíp čítania. Šlabikár je spracovaný podľa ŠVP a príloh ISCED 1. Šlabikár je schválený Ministerstvom školstva SR.
Na sklade 2Ks
8,82 € 9,28 €

Šlabikár - 2. časť (Štefeková)


Druhá časť šlabikára je prirodzeným pokračovaním prvej časti. Okrem úloh, ktoré deti riešia priamo v učebnici, poskytuje aj táto časť mnohé ďalšie didaktické aktivity a didaktické hry, ktoré sa naďalej výrazným spôsobom podieľajú na procese osvojovania si čítania. Rozširovaním súboru písmen sa výrazne mení aj charakter textov. Texty sú zostavované tak, aby sa tematicky viazali na prostredie, ktoré je deťom blízke a známe. Boli zostavované tak, aby zároveň vzbudzovali prirodzenú zvedavosť detí, aby si prostredníctvom nich vytvorili k čítaniu pozitívny vzťah. Šlabikár K. Štefekovej 2. časť pokrýva prácu v šlabikárovom období. Okolo každej dvojstrany sa nachádza súbor nápovedných obrázkov, ktorý umožňuje žiakom jednoduchšie osvojovanie si písmen a ich priebežné opakovanie. Je dôležitou pomôckou pri poznávaní písmen prostredníctvom sluchového rozlišovania hlások na začiatku slova. Šlabikár obsahuje zmysluplné a veku primerané texty a príbehy, ktoré vzbudzujú zvedavosť žiaka a nútia ho prečítať ich a dozvedieť sa koniec. Priebežne sú v celom šlabikári zaradené cielené didaktické hry, často zábavné, ktoré podporujú čítanie s porozumením. V šlabikári sa priebežne nachádzajú strany s písanými textami, kde má žiak možnosť systematicky pracovať s písaným textom. V spodnej časti niektorých strán je krátka metodická informácia určená učiteľovi, alebo odkaz na vysvetlenie postupu práce v metodickej príručke. Šlabikár bol experimentálne overený. K šlabikáru patrí interaktívne CD s úlohami a didaktickými hrami zahŕňajúcimi aj činnosti, ktoré sa nedajú priamo realizovať v šlabikári, ale pritom výrazne pomáhajú deťom pochopiť princíp čítania. Šlabikár je spracovaný podľa požiadaviek ŠVP a príloh ISCED 1. Šlabikár je schválený Ministerstvom školstva SR.
U dodávateľa
8,82 € 9,28 €

Písanka pre 1. ročník – samostatná cvičná písanka


Celoročná písanka na precvičovanie písania v prvom ročníku podľa výberu učiteľa. Zošit je rozdelený na dve časti – na precvičovanie písaného a tlačeného písma. Riadky na nácvik písaného písma majú pridanú pomocnú čiaru vo výške malých písmen. V časti určenej na precvičenie písania tlačeného písma sa na prvých stranách nachádzajú vzory možností nácviku ich písania. Všetky strany obsahujú na okraji galériu nápovedných obrázkov. Titul je odporúčaný MŠVVaŠ SR.
Na sklade 2Ks
3,12 € 3,28 €

Písanie v 1. ročníku (5 písaniek s predtlačou)


Séria piatich zošitov pokrýva námety na prácu počas prípravného, šlabikárového a aj čítankového obdobia. Zošity sú farebne odlíšené a na obálke každého zošita víta žiakov šaško, ktorého poznajú žiaci zo šlabikára. V úvode každého zošita je niekoľko dobrých rád pre učiteľa i žiaka. 1. zošit V úvode je séria strán určená na prácu v prípravnom období. Žiaci prácou v zošite rozcvičujú jemnú motoriku svojich rúk a pripravujú sa na efektívne zvládnutie písania. Obkresľovaním tvarov a obrázkov postupne nacvičujú písanie základných „kameňov“ všetkých písmen: ľavého oblúka, sklonovej čiary, pravého oblúka a oválu. V hrových úlohách žiaci získavajú prvé písacie zručnosti a učia sa viesť písací pohyb. Úvod každej strany tvorí obrázok, ktorého obkresľovaním rozvíjame jemnú motoriku. Významnou časťou strán v prípravnom období sú úlohy „Hra na písanie“. Žiaci si písaním do obrázkov dotvárajú jednotlivé ilustrácie a zároveň nacvičujú písanie. Celé prípravné obdobie je plné hier, podobne ako celá práca s písankami, a prináša radosť z prvého písania. Aj v zošitoch je po okrajoch strán séria nápovedných obrázkov a písmen, ktoré majú žiakovi pomôcť pri osvojovaní jednotlivých písmen, neskôr sa nápovedné obrázky zmenia na dvojice tlačených a písaných tvarov každého písmena. Ďalšiu časť prvého zošita tvoria prvé písmená a nácvik prvých spojov písmen. Žiaci najprv každý tvar pozorujú, uvedomujú si súvislosť s nápovedným obrázkom a potom nacvičujú jednotlivé tvary a spoje s inými písmenami. Posledná strana zošita tvorí rezervu pre učiteľa, kde môže so žiakom horšie zvládnuté tvary precvičiť, resp. priestor na rozširujúce úlohy pre žiakov, ktorí už dobre zvládli písmená. 2., 3. a 4. zošit V nácviku ďalších písmen, slabík a v písaní slov a viet pokračujeme v 2. až 4. zošite. Stála štruktúra a pozícia jednotlivých prvkov vytvára systém, na ktorý si žiaci veľmi rýchlo zvyknú a práca s niektorými typmi úloh sa začne výrazne automatizovať. Výhodou však je, že charakter úloh nemení prácu na stereotyp. Žiaci sa priebežne vracajú k osvojeným typom úloh a objavujú nové úlohy a nové možnosti využitia písania. Záver každého zošita tvorí strana na docvičenie, resp. rozširujúce úlohy. 5. zošit V tomto zošite žiaci nacvičujú posledné písmená, najfrekventovanejšie a najproblémovejšie spoje písmen. Prvá časť je určená na prácu v šlabikárovom období, druhá časť je určená, a to je novinkou, na prácu v čítankovom období. Záver zošita je vyhradený na voľné písanie a úlohy na docvičovanie. Práca s písankami pokrýva obsahovo učiva 1. ročníka a učí žiaka vnímať písanie ako prostriedok na vyjadrenie vlastných myšlienok, nie ako cieľ svojho snaženia. Schválilo Ministerstvo školstva SR.
Na sklade 1Ks
7,43 € 8,54 €

Učíme sa čítať - pracovný zošit k elementárnemu čítaniu


Učíme sa čítať je nový typ pracovného zošita pre nácvik elementárneho čítania v 1. ročníku ZŠ. Člení sa na 5 častí podľa stúpajúcej náročnosti. V prípravnom období sa venuje pozornosť cvičeniu sluchového rozlišovania hlások, vyvodzovaniu hlások pomocou nápovedných obrázkov a rečovo-sluchovej syntéze hlások. Toto obdobie získalo v pracovnom zošite Učíme sa čítať plnohodnotný obsah, ktorý je nevyhnutný pre ďalší postup v nácviku čítania.Po prípravnom období nasledujú hravé činnosti zamerané na prácu s jednotlivými typmi slabík (otvorená, zatvorená slabika a spoluhláskové skupiny). Takýto postup, overený dlhoročnou praxou autorky, prispel k doplneniu analyticko-syntetickej metódy, z ktorej vychádzajú súčasné šlabikáre. Pracovný zošit však nenahrádza šlabikár, jeho úlohou je reagovať na záujmy dnešných detí, ktoré potrebujú cielenú didaktickú hru ako prostriedok na získanie nových poznatkov a skúseností.Pracovný zošit Učíme sa čítať je koncipovaný na dvojstrany. Na okrajoch strán sú nápovedné obrázky s písmenami, ktoré plnia nezastupiteľnú úlohu pri utvrdzovaní písmen a zároveň znižujú stres detí, ak zabudnú niektoré písmeno. Jednotlivé úlohy sú pútavou, didaktickou hrou, ktorá cielene využíva medzipredmetové vzťahy a poskytuje podnety pre vlastnú tvorivú činnosť učiteľa.Učíme sa čítať je plnofarebný, s ilustráciami od skúsenej detskej ilustrátorky A. Wagnerovej. Grafické spracovanie pracovného zošita kombinuje didaktickú účelnosť s prehľadnosťou. Pre plnohodnotné využitie pracovného zošita je vhodné používať aj Metodické poznámky k elementárnemu čítaniu.
Vypredané
8,28 € 8,72 €