! Doprava ZADARMO už od 20 € !

Zuzana Takáčová

autor

Čítanie v 1. ročníku ZŠ - pracovný zošit


Pracovný zošit Čítanie v 1. ročníku ZŠ svojou koncepciou a metodikou nácviku čítania plne korešponduje so šlabikárom autoriek K. Štefekovej, R. Culkovej a Z. Takáčovej. Pracovný zošit nadväzuje na prácu so šlabikárom po skončení prípravného obdobia. Zošit ponúka rôznorodé úlohy na precvičovanie čítania. Využíva schopnosť detí učiť sa prostredníctvom vlastného hľadania, pozorovania, porovnávania a pokusov. Výsledkom je bezproblémové čítanie bez drilu a bez stresu. Významnou mierou podnecuje k samostatnej práci žiaka.
Na sklade 3Ks
6,92 € 7,28 €

Šlabikár - 1. časť + kartónová príloha


Obľúbený šlabikár autorského kolektívu Kamila Štefeková, Romana Culková a Zuzana Takáčová sme prispôsobili potrebám žiakov, preto sa vám predstavuje v pozmenenej vizuálnej podobe. Hoci ilustrácie sa líšia iba v maličkostiach, výraznejšia zmena nastala v grafike. Tá je jemne farebná a je primeranejšia deťom v tejto vekovej kategórii. Obsahovo a metodicky sa šlabikár nezmenil. Charakteristika šlabikára v bodoch 1. Tento šlabikár je prvou učebnicou, ktorú môžeme označiť prívlastkom pracovná učebnica. 2. V celom šlabikári je permanentne prítomný pomocný aparát v podobe súboru nápovedných obrázkov umiestených po obvode všetkých strán. Systematická cielená práca s týmto pomocným aparátom zabezpečuje bezproblémové osvojenie si písmen a výrazným spôsobom odstraňuje stres detí z prípadného zabudnutia. 3. Po prvý krát sa v šlabikári využívajú možnosti farebnej grafiky – najskôr pri všetkých slovách, potom iba pri náročnejších. 4. Súčasťou šlabikára sa po prvý krát stali aktivity, ktoré charakterizujeme ako cielené didaktické hry. Tie sa stali pre deti nielen atraktívnym prostriedkom na zvládnutie čítania, ale slúžia aj ako zdroj humoru. Sú to práve didaktické hry, kde si dieťa po prvý krát uvedomuje význam slova alebo vety. Sú prvým podnetom a prostriedkom pre čítanie s porozumením v čase, keď im to ešte prvé často nič nehovoriace šlabikárové texty neumožňujú. 5. Časť šlabikára, ktorú sme si zvykli označovať ako prípravné obdobie v plnej miere rešpektuje vedomosti, s ktorými prichádza dieťa do školy, ale svojim obsahom myslí aj na deti, ktoré potrebujú individuálny prístup. 6. V prípravnom pracujú deti iba s veľkými tlačenými písmenami, čo je pre pochopenie princípu čítania postačujúce. S malými tlačenými písmenami sa postupne zoznámia v šlabikárovej časti. /O problematike elementárneho čítania sa dozviete viac v príručke Metodický sprievodca k šlabikáru, ktorý je voľne prístupný na stránke vydavateľstva. / V ďalšej časti šlabikára sa pracuje už so všetkými písmenami, či už v súvislých textoch alebo v rôznych didaktických aktivitách a hrách, ktoré sú súčasťou celého šlabikára, teda aj jeho druhej časti, ktorá je koncepčne totožná s prvou časťou. Okolo každej dvojstrany sa nachádza súbor nápovedných obrázkov, ktorý už od začiatku umožňuje deťom jednoduchšie osvojovanie si písmen a poskytuje možnosť stretávať sa ihneď so všetkými písmenami. Deti poznávajú písmená prostredníctvom sluchového rozlišovania hlások na začiatku slova. Šlabikár obsahuje zmysluplné a vekuprimerané texty a príbehy. V celom šlabikári sú zaradené cielené, často zábavné didaktické hry, ktoré podporujú čítanie s porozumením. Na vyhradených stranách s písanými textami má žiak možnosť systematicky pracovať s písaným písmom. V spodnej časti každej strany prípravného obdobia je krátka metodická informácia určená učiteľovi. Šlabikár Štefeková 1.časť bol v spolupráci s ŠPÚ experimentálne overený na celoslovenskej vzorke žiakov. K šlabikáru patrí interaktívne CD s úlohami a didaktickými hrami zahŕňajúcimi aj činnosti, ktoré sa nedajú priamo realizovať v šlabikári, ale pritom výrazne pomáhajú deťom pochopiť princíp čítania. Šlabikár je spracovaný podľa ŠVP a príloh ISCED 1. Šlabikár je schválený Ministerstvom školstva SR.
Na sklade 3Ks
8,82 € 9,28 €

Šlabikár - 2. časť (Štefeková)


Druhá časť šlabikára je prirodzeným pokračovaním prvej časti. Okrem úloh, ktoré deti riešia priamo v učebnici, poskytuje aj táto časť mnohé ďalšie didaktické aktivity a didaktické hry, ktoré sa naďalej výrazným spôsobom podieľajú na procese osvojovania si čítania. Rozširovaním súboru písmen sa výrazne mení aj charakter textov. Texty sú zostavované tak, aby sa tematicky viazali na prostredie, ktoré je deťom blízke a známe. Boli zostavované tak, aby zároveň vzbudzovali prirodzenú zvedavosť detí, aby si prostredníctvom nich vytvorili k čítaniu pozitívny vzťah. Šlabikár K. Štefekovej 2. časť pokrýva prácu v šlabikárovom období. Okolo každej dvojstrany sa nachádza súbor nápovedných obrázkov, ktorý umožňuje žiakom jednoduchšie osvojovanie si písmen a ich priebežné opakovanie. Je dôležitou pomôckou pri poznávaní písmen prostredníctvom sluchového rozlišovania hlások na začiatku slova. Šlabikár obsahuje zmysluplné a veku primerané texty a príbehy, ktoré vzbudzujú zvedavosť žiaka a nútia ho prečítať ich a dozvedieť sa koniec. Priebežne sú v celom šlabikári zaradené cielené didaktické hry, často zábavné, ktoré podporujú čítanie s porozumením. V šlabikári sa priebežne nachádzajú strany s písanými textami, kde má žiak možnosť systematicky pracovať s písaným textom. V spodnej časti niektorých strán je krátka metodická informácia určená učiteľovi, alebo odkaz na vysvetlenie postupu práce v metodickej príručke. Šlabikár bol experimentálne overený. K šlabikáru patrí interaktívne CD s úlohami a didaktickými hrami zahŕňajúcimi aj činnosti, ktoré sa nedajú priamo realizovať v šlabikári, ale pritom výrazne pomáhajú deťom pochopiť princíp čítania. Šlabikár je spracovaný podľa požiadaviek ŠVP a príloh ISCED 1. Šlabikár je schválený Ministerstvom školstva SR.
Na sklade 3Ks
8,82 € 9,28 €

Písanka pre 2. ročník ZŠ


Univerzálna celoročná písanka K. Štefekovej a Z. Takáčovej s pomocnou liniatúrou pre 2. ročník ZŠ ponúka široké využitie pri všetkých písomných aktivitách. Primárne ju možno využiť najmä na hodinách slovenského jazyka a hodinách čítania, napríklad na tvorivé písanie. Písanka maximálne reaguje na potreby žiakov 2. ročníka, preto je súčasťou každej strany písanky aj galéria nápovedných obrázkov s písmenami, súbor náročnejších spojov písmen či vhodná šírka riadkov v liniatúre. Na trhu je tak ďalší titul skúsenej pedagogičky a autorky K. Štefekovej, známej predovšetkým vďaka inovatívnej a osvedčenej koncepcii prednostne založenej na procese syntézy. Keďže jej charakteristickým znakom je oddelenie procesov čítania a písania, umožňuje diferencovaný prístup k žiakom podľa ich individuálnych schopností. Písanka pre 2. ročník ZŠ môže byť tiež vhodnou pomôckou pre žiakov so špeciálnymi výchovno – vzdelávacími potrebami.
Na sklade 2Ks
3,12 € 3,28 €