A.S. King: Veru Dietzovú si láskavo nevšímajte

Hľadáte knihu pre tínedžera, ktorá nebude mať len samé srdiečka a pusinky, ale zanechá vo čitateľovi stopu? Ak áno ste na správnej adrese.

Ako si myslíte, že dopadne príbeh Very , ktorá vysiela signál ,,láskavo si ma nevšímajte“, aby jej spolužiaci nezistili, že je dcéra bývalej striptérky a bývalého alkoholika? Vere sa tiež zjavuje jej mŕtvy najlepší kamarát, ktorý sa jej snaží niečo vysvetliť. Do toho všetkého sa ešte zapletie s alkoholom a s chalanom, ktorý je o päť rokov starší.

Veru Diezovú si láskavo nevšímajte je zaujímavá kniha, písaná štýlom, ktorý len tak nevidíte. V knihe prevažujú vnútorné monológy, myšlienkové pochody, veľa úvah, pohľady tretej osoby a zaujímavé diagramy, ktoré obohacujú čítanie tohto kúsku. Ak ste čítali knihy od Johna Greena ako napr. Kam zmizla Aljaška, Papierové mestá či Mŕtve dievča neklame toto by sa vám mohlo páčiť.

Reálny obraz dnešného sveta bez prikrášlenia a dospievaní vás určite nenechá kľudným.

Každý tínedžer si povie, prečo neskúšať nové veci? Veď sme mladí. Alkohol, cigarety, starší chlapci a dievčatá, ale čo keď to raz nedopadne tak ako sme chceli? Čo, keď zrazu treba niesť zodpovednosť a riešiť dospelácke problémy a nie len samé maličkosti? Táto kniha dokonale ukazuje dospievanie a riešenie problémov. Zamyslíte sa a veľa vecí si uvedomíte. Nie každý má možnosť si len tak užívať život, bez toho, aby myslel na budúcnosť. Vera musela každý deň pracovať na plný úväzok, aby mohla ísť na vysokú školu. Naša hlavná postava však nie je ako ostatní. Jej spolužiaci stále žijú v tom, že rodičia všetko zaplatia a oni nemusia nič riešiť. Bolo v skutku zaujímavé čítať tento príbeh a uvedomovať si toto všetko.

A.S. King nám priniesla na knižnú scénu zaujímavý príbeh, plný hlbokých myšlienok, tínedžerského života a dospievania, ktorý určite stojí za prečítanie.

Witold Szablowski: Ako nakŕmiť diktátora

Sally Rooney: Rozhovory s priateľmi