Agnés Martin-Lugand: Tá hudba mi stále znie v hlave

V knihe Tá hudba mi stále znie v hlave, ktorej názov si rýchlo zapamätáte, sa stretnete s hlavnými postavami  - milujúcou Verou a jej nadaným a pracovitým manželom Yanisom, ich priateľmi - rozvážnym Lucom a temperamentnou Charlottou a v neposlednom rade – so záhadným klientom Tristanom, ktorý v celom príbehu poriadne zamieša karty.

Rodina je na prvom mieste, láska je tu všadeprítomná. Ale ako v každom románe, aj tu nechýbajú tajomstvá, mierne nebezpečenstvo, intrigy, strata, smútok, aj návrat ku všetkému.

Celý dej je opisovaný z pohľadu dvoch postáv – Very a Yanisa, s výnimkou poslednej kapitoly, ale obsiahlejšou rozprávačkou je tu Vera, takže máme možnosť ponoriť sa do vnútorného sveta ženy, matky, sestry aj priateľky v jednej osobe. Vera je postavou, ktorú si čitateľ hneď obľúbi, je milujúcou manželkou aj matkou. Autorka ju však príliš neidealizuje, aj ona má svoje chyby, na jednej strane je celou svojou dušou romantička, ale zároveň realistka, žije len pre svoju rodinu a nechýba jej dôvtip aj obozretnosť. Yanis je šikovný, kreatívny a podnikavý muž, ktorý rozumie svojej práci a jedného dňa chce byť nezávislým podnikateľom v oblasti stavebníctva. A to sa mu aj podarí. Ale za akú cenu? A práve tu autorka do príbehu privádza bohatého klienta Tristana, ktorý sa od prvého stretnutia s Yanisom stáva jeho priateľom a tiež priateľom jeho rodiny.  Aj v tých najťažších chvíľach je Yanisovej rodine nápomocný a zdá sa, že za to nežiada žiadnu odmenu. Ale čo sa vlastne skrýva za vždy dokonalým a pokojným správaním tohto tajomného muža?

Práve týmto okamihom sa všetko mení, menia sa okolnosti, charaktery, objavujú sa slabosti, strach zo zlyhania, tajomstvá a prekážky v rodinných a pracovných vzťahoch. Zaneprázdnenosť, obavy a nedôvera, to všetko zrazu vystrieda doteraz ideálne plynúci kolobeh jednej rodiny. Tento príbeh je zaujímavý už len tým, že takéto veci sa naozaj stávajú ľuďom ako sme my. V jej slovách nachádzame podobné situácie, podobné emócie a myšlienky, ktoré dennodenne zažíva väčšina z nás. Táto kniha nás presvedčí o tom, že nič v živote nie je čiernobiele, že pri každom probléme sa treba pozerať na obe strany mince, každý človek robí v živote chyby, a veľakrát musí za ne aj trpko zaplatiť. Ale ak dostaneme od života druhú šancu, treba ju využiť vo svoj prospech.

„Niekedy robíme rozhodnutia bez toho, aby sme si vopred premysleli všetky možné dôsledky.“

Autorka v tomto románe stavila na životné situácie, rozum aj city sú ako na hojdačke, ale nechýba tu ani to správne napätie a vynikajúce rozuzlenie v závere. Aj keď sa priznám, že ten spád záverečných udalostí v knihe ma trochu prekvapil, čakala som dramatickejšie ukončenie, ale na víkendové oddychové čítanie to úplne stačilo.

Tento príbeh sa číta ľahko od prvej strany až po poslednú, všetko je uveriteľné, dialógy sú prirodzené, jednoducho autorka presne vie, ako zahrať na tú právu strunu. Keďže som už predošlé romány od Agnés Martin – Lugand čítala, jej štýl písania som už dôverne poznala a aj túto knihu som si hneď od prvej strany obľúbila. Tá hudba mi stále znie v hlave je ten typ knihy, ktorú prečítate jedným dychom, ktorá vám padne do ruky ako uliata, ktorá vo vás zanechá príjemné pocity, rozosmeje vás, v mnohom prekvapí a poteší každú romantickú dušu aj nenáročného čitateľa. Určite túto knihu odporúčam ako oddychové letné čítanie.

Za recenziu ďakujeme Terezke Zoľákovej . :)

Nájdete ju aj na jej Instagram profile: @terezia.zk

Jodi Picoultová: Veľké maličkosti