Ameriku má pod palcom monarchia

Myslíte si, že v Amerike sa nič nedeje? Tak to ste na peknom omyle. Amerike vládne monarcha a celú krajinu má pod svojím palcom. Hovoríte si, že to nie je pravda? Nuž, hovoríte správne. V tejto knižnej Amerike to ale tak je.

Ak sa chcete o tejto Amerike dozvedieť viac, tak ja vám predstavím druhý diel skvelej knižnej série s názvom Americká princezná. Ako aj v prvej časti, aj v tejto nám autorka ponúka štyri pohľady, a to kráľovnej Beatrice, jej sestry Samanthy, Niny (najlepšej priateľky Sam) a Daphne (bývalej priateľky ich kráľovského brata Jeffa).

Po smrti kráľa na trón zasadá jeho najstaršia dcéra Beatrice. Začína sa jej nový život. Stáva sa kráľovnou a musí sa tomu prispôsobiť. Jej príprava stála za to a vie teda, do čoho ide. Jej kraľovanie má prvú zásadnú úlohu – nájsť si ženícha, aby sa mohla uskutočniť svadba storočia a ona tak zasadla na trón po boku manžela.

Americká kráľovná

Amerike prvý raz vládne kráľovná Beatrice. Musela sa vzdať lásky, Connora by na tróne po jej boku Američania nikdy neprijali. Láme jej to srdce, no dohodnutá svadba s Theodorom je nevyhnutná. A aj keď k Beatrice vzhliada celá Amerika, cíti sa úplne sama. Beatrice nikdy nepredpokladala, že byť dobrou kráľovnou znamená prísť o vlastný život. No čím viac času trávi s Theodorom, uvedomuje si jeho silu, dobrosrdečnosť a nepopierateľnú príťažlivosť. Kto pomôže Beatrice stať sa kráľovnou, akú si Amerika zaslúži?
Na sklade 3Ks
14,24 € 14,99 €

Po zlomenom srdci to je pre Bee ťažká úloha, no vie, že sa to od nej očakáva a musí splniť svoje povinnosti. Celá Amerika sa už pripravuje na veľkolepú svadbu. Sam nepoprie svoje rebelantské srdce a aj v tejto druhej časti sa snaží upútať na seba čo najväčšiu pozornosť, tento raz preto, aby žiarliť chlap, do ktorého sa zaľúbila, ale nemôže ho mať. Vytvorí plán zahŕňajúc muža, ktorý nemá najlepšiu povesť, ale nechá sa nahovoriť, veď aj on môže z tejto dohody profitovať. No čo ak to celé vypáli úplne inak, ako si to oni dvaja predstavovali?

Nina po stroskotanom vzťahu prestáva veriť láske, no netrvá jej to dlho. Do jej zorného poľa sa dostáva človek, s ktorým sa stretávala takmer každý deň, keď sa ocitla v paláci, no veľmi ho neregistrovala. On jej otvára oči ale má pred ňou aj množstvo tajomstiev. Nina túži po skutočnej láske bez svetla reflektorov a úprimnosť je pre ňu prvoradá. Tá však všetko pokazí a ona sa musí rozhodnúť, ako so všetkými novými ale smutnými informáciami naloží. „Ja len, že ... je ľahšie v niečo veriť – v niekoho veriť -, keď o tom čítaš v knihách. Kým je to fikcia, je to akési bezpečnejšie. No v skutočnom živote... sama neviem.“

Daphne si to pekne všetko do bodky nalinajkovala. Presne vie, čo chce a ide si za tým, aj keby ju to malo stáť všetko. Ani v tomto pokračovaní nezaháľa a musí sa dostať do popredia. Len ona sama a nikto iný jej nesmie stáť v ceste. Ak sa tak stane, s veľkou radosťou si s tým človekom poradí a neváha ísť ani do krajností. Čo sa však stane, keď sa jej najlepšia kamarátka preberie z kómy? Prezradí všetky veci, ktoré Daphne napáchala? Čo keď stratí všetkých a ostane sama?

Táto kniha bola rovnako dobrá ako jednotka. Všetky postavy sú dokonalo premyslené, hlavne postava Daphne. S tak odporným človekom, ktorý skutočne druhému aj ublíži, som sa ešte v knihe nestretla a takéhoto človeka môžeme jedine ľutovať. V skutočnom svete sú takéto osoby na dennom poriadku, niet sa čomu čudovať.

Autorka v tejto knihe poukazuje na ilúziu, ktorou trpia niektoré postavy, prílišnou sebaláskou, ktorá hraničí s chorobnosťou. Píše aj o hľadaní samého seba, kedy nie je dobré nechať sa komandovať a robiť všetko podľa toho, ako nám radia iní. Človek nie je len bezduchá schránka, ale je v ňom niečo oveľa viac, len je to nutné nájsť a využiť. Do popredia dáva ženskú silu a jej dôležitosť.

Kniha Americká kráľovná je pre všetkých milovníkov jemnej romantiky, monarchie, dobrého čítania a nahliadnutia do súkromia „vyššie postavených ľudí“, ktorí by najradšej svoj život vymenili za ten bez fotografov a kamier. Ja som si toto čítanie náramne užila, knihu som prečítala pomerne rýchlo a neviem sa dočkať pokračovania. Verím, že ak ste čítali jednotku, túto máte už dávno prečítanú, pretože je to skutočne parádne čítanie, plné klebiet, sklamaní, lásky ale aj silného rodinného a sesterského puta, priateľských vzťahov a dôvery.

Kniha dňa: Martin Kaprálik predstavuje román Smrť v jej rukách

Kniha dňa: Boris Farkaš predstavuje knihu Prečo plávame