Baja Dolce: Horkosladké esencie

Toto je najkrajší úryvok z knihy Horkosladké esencie od slovenskej autorky Bajy Dolce.

Tri generácie, tri osudy a jedno prekliatie. Ani jednej z nich nie je dopriate spoznať esencie pravej lásky.

Po úspešnej knižnej sérii Placebo prišla tento rok Baja Dolce s novou knihou – Horkosladké esencie, ktorá sa odlišuje od jej predošlých románov. V príbehu spojila romantiku, napätie, tajomstvá i fantasy motív.

Horkosladké esencie predstavujú spočiatku jednoduchý životný príbeh Lindy a Daniela, ktorí sa poznajú už od detstva. Po rokoch sa Linda vracia domov a zisťuje, že nič nie je také, ako kedysi. Zdravotný stav jej starej mamy sa náhle zhoršil a matka pred ňou niečo skrýva. V rovnakom čase sa stretáva s Danielom, niekdajším najlepším priateľom, s ktorým sa nerozišli najlepšie. Linda odhaľuje šokujúce rodinné tajomstvo. Myslí si, že nemôže byť už nič horšie. No čo ak sa mýli?

Toto je lákavá anotácia ku knihe, ktorou Baja Dolce prekvapila a ponúkla čitateľom nový, iný, dokonca čarovný príbeh. Ale nič postavám v románe neuľahčila. Preto je kniha atraktívnou pre každého čitateľa. Spomína sa tu minulosť i možná budúcnosť, ktorú je však možné zmeniť. Môžu postavy prežiť niektoré životné okamžiky ešte raz a zmeniť ich chod, aby všetko dopadlo nakoniec úplne ináč?

Horkosladké esencie predstavujú život troch generácií, tri ženy, ktoré zažili tú pravú lásku ináč, v inej dobe, s iným človekom, len s jedným prekliatím. Podarí sa ho nakoniec Linde prelomiť?

Kniha má nádhernú obálku, ktorá odráža príbeh z minulosti a súčasný Lindin život. Tej sa snívajú zvláštne sny, v ktorých objavuje ľúbostný príbeh mladého páru z obdobia druhej svetovej vojny. Hoci je Linda zmätená, časom sa dozvedá, že práve tieto sny sú kľúčom k dávno zabudnutej pravde. Ona jediná môže zlomiť dlhoročné rodinné prekliatie a oslobodiť sa zo začarovaného kruhu horkosladkých lások a sklamaní.

„Pre ľudí, ktorých milujeme, by sme zmenili rotáciu Zeme, deň na noc a tmu na svetlo. Lebo tak je to správne.“

Autorka v tomto románe opäť stavila na silu emócií, ktoré čitateľa zasiahnu takmer na každej strane. Píše nielen o pravej láske, ale aj o zlých rozhodnutiach a sklamaniach, ktorým sa v živote nedá vyhnúť. Ako píše, „niektoré situácie v živote človeka sa jednoducho musia stať. Nie vždy sú však následné emócie jasné.“

Horkosladké esencie je pútavý román, v ktorom nájdete lásku, vzrušenie, tajomstvá i nečakané zvraty. Verím, že si vás príbeh Lindy a Daniela, Olivie a Nica, Stely a Martina získa rovnako ako si získal mňa. Autorka si pre vás prichystala horkosladký príbeh, ktorému nejde odolať. Kto už čítal, bude so mnou súhlasiť. Začítajte sa do Horkosladkých esencií a vstúpte do života v gaštanovej aleji v Údolí a tam stretnete Lindu a Daniela, postavy z tejto nádhernej knihy.

„Nie všetko, čo sa nám v životoch udeje, musí mať logické vysvetlenie, no i napriek tomu má pre naše príbehy nenahraditeľný význam. Sú to presne tie esencie, ktoré nás nasmerujú na správnu cestu. Treba ich však prijať a vnímať srdcom.“

Minnie Darke: Je to vo hviezdach

Literárna revue 19/2020