Charlie Mackesy: Chlapec, krtko, líška a kôň

Pre milovníkov trilerov a tiež pre romantikov. Dielo, ktoré všetkých spojí a zanechá hlboký dojem. Do tejto kategórie nepochybne spadá aj novinka z vydavateľstva Tatran, Chlapec, krtko, líška a kôň.

„Láskavosť nič neprekoná, je nenápadne skrytá za všetkým.“

V dokonalom prepojení textu a ilustrácií je vyrozprávaný krásny príbeh. Dej sa sústreďuje na malého chlapca, ktorý sa ocitne mimo domova a cíti sa osamelý. No jeho duša pookreje, keď stretne krtka. Spriatelia sa a vydajú sa na cestu. Spoločne hovoria o živote, pozorujú okolie a snažia sa nájsť odpovede na otázky. Popritom stretnú líšku chytenú v pasci a stoja pred ťažkou dilemou. Zachrániť ju, a tak riskovať vlastný život, alebo ju nechať napospas osudu. Vyhrá svedomie, krtko líšku zachráni a tak získajú ďalšieho priateľa. Nakoniec sa do ich skupinky pridá ešte kôň, ktorý doplní príbeh o svoju rozvážnosť a láskavosť.

„Ak požiadaš o pomoc, neznamená to, že sa vzdávaš. Znamená to, že sa odmietaš vzdať.“

Každý z nich je iný. Sú zosobnením priateľstva, lásky, úcty a sebapoznávania. Nesú v sebe rôzne charaktery a citové rozpoloženia. Ukazujú nielen silné stránky, ale odhaľujú aj svoje slabé, zraniteľné miesta. Hoci sa na prvý pohľad zdajú rozdielni, predsa ich niečo spája. Puto, ktoré sa na ceste medzi nimi vytvorilo. Niečo, čo im už nik nemôže vziať. Ich pochopenie, láskavosť, ľudskosť a tolerancia aj napriek rozdielom. Vlastnosti, aké by mali byť povinnou výbavou každého človeka.

„Nie je to čudné? Vidíme len svoj zovňajšok, ale takmer všetko sa odohráva vo vnútri.“

Je to príbeh, ktorý necháva obrovský priestor fantázii čitateľa. Nikdy ju dve rôzne osoby  neprečítajú rovnako. Napriek tomu, že ju tvorí neveľa písaného textu, nesie v sebe kopu krásnych myšlienok. Musí sa čítať s otvorenou mysľou a srdcom. Každá veta dokáže zastaviť čas a dáva voľný priechod mnohým emóciám. Hĺbka myšlienok je nekonečná a odkaz večný. Dokážu objať každého a darovať mu, čo práve potrebuje. Pohladenie, povzbudenie, silu urobiť dôležitý krok, vymaniť sa z pocitov samoty či získať stratenú vieru. A to len pomocou krátkych viet a obzvlášť silných ilustrácií. Stačí len načrieť do svojho vnútra a nechať doznieť každú myšlienku. Dovoliť jej rozvinúť sa a nechať priniesť svetlo do tmy.

„Najväčší omyl je predstava, že život má byť dokonalý.“

Kniha Chlapec, krtko, líška a kôň vám zaberie toľko času, koľko jej budete ochotní venovať. Dá sa prebehnúť aj za desať minút, no ostanete len na povrchu a pripravíte sa tým o kľúčový zážitok. Vezmite ju von, trebárs k západu slnka a precíťte jej symfóniu, pretože toto je presne tá kniha, ktorá si to zaslúži. Je pripravená odovzdať múdrosť a na oblátku za to nič nežiada. Dovoľte si snívať a utiecť od reality. A ona ako vďaku zanechá neviditeľnú, no o to silnejšiu, stopu na vašej duši.

„Čo treba spraviť, keď nás bolí srdce?“ opýtal sa chlapec. „Zavinieme ho do priateľstva, spoločných sĺz a času, ažkým nie je opäť plné nádeje a šťastia.“

Sen, ktorý držíte v rukách

Exkluzívna súťaž iba v Panta Rhei!