Dan Brown: Pôvod

Celý dej sa odohráva v dynamickom slede udalostí, ktoré udržiavajú čitateľovu pozornosť. Langdon sa ocitá na večernom podujatí v Guggenheimovom múzeu v Bilbau, kde sa jeho dobrý priateľ a bývalý študent, nesmierne inteligentný a významný vedec, technik a milovník umenia, Edmond Kirsch, chystá oznámiť svetu závratný objav, ku ktorému dospel. Nanešťastie, nepodarí sa mu to v plánovanú hodinu, keďže je zastrelený priamo počas svojho výstupu. Rozpútava sa chaos, pretože jedným z možných cieľov potencionálne mohla byť aj budúca kráľovná Španielska, Ambra Vidalová. Nikto nevie, kto je na koho strane, kto je za vraždu zodpovedný, aký postoj má samotný kráľovský palác a či náhodou nie je zapletený do úspešného atentátu na Edmonda Kirscha. Langdon sa spolu s Ambrou Vidalovou usilujú o odhalenie Edmondovho objavu a jeho poskytnutie verejnosti, čím chcú zabrániť zničeniu jeho veľkolepého tajomstva. Na ceste k nemu je však nespočetne veľa prekážok a zradných elementov, ktoré sa všemožnými spôsobmi snažia ich intencii zabrániť.

Pôvod je v poradí štvrtou knihou s protagonistom Robertom Langdonom a je to výrazne cítiť. Princíp koncepcie románu je identický ako v predchádzajúcich, a to profesor, sprevádzaný krásnou, šarmantnou ženou sa vydáva vyriešiť záhadu s vedomím si smrteľného nebezpečenstva. Román, taktiež ako predchádzajúce, spracúva kresťanskú tematiku, tentoraz v postoji k teórií evolúcie ľudstva. Napriek tomu, že koncept románu je, už dá sa povedať, že tradičný, pokiaľ ide o body ako vražda, Langdon so ženou hľadajúci odpoveď na záhady, tajné sprisahania, vrah riadiaci sériu vrážd z úzadia, symboly na každom kroku a podobne, inovatívnym spôsobom pracuje s ľudskými emóciami. Román je napínavý o čosi menej, ako napríklad Da Vinciho kód alebo Anjeli a démoni, ale zachováva si punc originality v zmysle vzťahu čitateľa k dielu. V predchádzajúcich dielach sa Brown snažil jednak o čitateľský zážitok a zároveň o podnietenie ľudí rozmýšľať nad faktami, ktoré sú nám predstavované v nejakej forme a či je tá forma skutočne správna a je to ich jediný význam. V Pôvode Brown kladie oveľa väčší dôraz na motiváciu čitateľa v rozmýšľaní nie len o náboženstve, ale aj o vede, technológiách a terajšom modernom svete, v ktorom žijeme.

Pôvod síce nie je najlepším Brownovým románom, ale rozhodne je najideálnejším na premýšľanie a diskutovanie o hľadaní odpovedí na dve základné otázky... Aké? Nechajte sa prekvapiť v knihe.

Za recenziu ďakujeme Barborke Tatierskej. :)

Instagram: @theartcticlass