Darcey Bellová: Láskavosť

Napínavý triler o dvoch priateľkách – matkách, ktorých synovia sa tiež kamarátia sa môže na prvý pohľad zdať ako celkom príjemná beletria. Ale len na prvý pohľad, lebo všetko, čo je v tejto knihe, je len zdaním, zahmlievaním pravdy a skutočnou „šperkovnicou“ tajomstiev. Každý z nás má nejaké tajomstvo, a ani hlavné postavy Emily a Stephanie nie sú výnimkou.

Emily je dobre vyzerajúca, milujúca matka so závratnou kariérou v módnom priemysle, zatiaľ čo Stephanie je vdova a sama vychováva syna. Je autorkou osobného blogu, vďaka ktorému sa spája s ostatnými matkami na svete, ktoré prežívajú podobné pocity mamy na materskej, riešia podobné životné dilemy, blog je pre ňu tak trochu únikom z reality.

Autorka Darcey Bellová obidve postavy v knihe hodnoverne vykreslila. Aj keď sa príbeh začína práve blogom Stephanie, ktorá môže na čitateľa pôsobiť trochu naivne, ba až detinsky, pomáha to však rozvíjať životy oboch priateliek zo Stephaninho pohľadu. Pochopiť túto postavu bolo pre mňa trochu zvláštne, a preto sa mi páčilo, keď do deja autorka pridala kľúčovú postavu Emily.

Celý dej knihy sa odvíja práve od chvíle, keď elegantná Emily požiada svoju priateľku Stephanie o malú láskavosť, aby vyzdvihla jej syna zo škôlky, po ktorého si má večer prísť k nej domov. Háčik je v tom, že Emily sa už viac neukáže, jednoducho zmizne bez stopy. A práve tu to všetko začne. Nebezpečenstvo, strach, úzkosť, obavy, nedôvera, riskovanie. To a ešte omnoho viac Darcey Bellová ponúka v knihe Láskavosť, keď rozvíja príbeh dvoch matiek, dvoch „priateliek“, kedy z jednej láskavosti môže vzísť niečo nečakané, niečo veľmi zlé, niečo, čo navždy zmení životy hlavných postáv.

„Špehovanie. Z toho slova mi je takmer zle, no predsa ho zbožňujem. Špehujem. Šteklí ma v bruchu ako na samom vrchole húsenicovej dráhy krátko pred spustením. Niektorí ľudia za ten pocit spravia čokoľvek. Panebože, som jedna z nich.“

Musím povedať, že kniha ma po vyjdení minulé leto obsahom až tak nezaujala, ale tento rok, keď do kín prichádza film s názvom Nebezpečná láskavosť, ma akoby prebrala a preto som sa rozhodla dať tejto knihe šancu ešte pred zhliadnutím spomínaného filmu. Aj keď nie som veľký fanúšik filmov podľa knižných predlôh, film Nebezpečná láskavosť si určite pozriem.

A čo ešte dodať ku knihe? Bola výborná, strhujúca, nekompromisná, zákerná a naozaj výborne napísaná. Nebudem ju porovnávať s knihami typu Stratené dievča alebo Dievča vo vlaku, aj keď logicky mali toho veľa spoločného. Napriek tomu bola kniha LÁSKAVOSŤ skvelým večerným čítaním, ktorá ma držala v napätí celý čas, a dokonca som po prečítaní nad ňou ešte nasledujúce ráno rozmýšľala.

Za recenziu ďakujeme Terezke Zoľákovej . :)

Nájdete ju aj na jej Instagram profile: @terezia.zk

Prečítajte si Japonsko