Diana Mašlejová: Stratený zajko na Islande

Autorkin štýl je veľmi svieži a ľahko prístupný detskému publiku. Dobrodružstvami popretkávaný dej je veľmi pútavý a dokáže udržať pozornosť dieťaťa od začiatku až do konca. Nie je tomu inak ani v knižnej novinke Stratený zajko na Islande, ktorú na trh prináša vydavateľstvo Albatros.

V úvode knihy Stratený zajko na Islande sa deťom predstaví hlavný hrdina knihy – plyšový pán Zajko, ktorý patrí dievčatku menom Janka. Janka ho síce máva vo svojej postieľke či na poličke v detskej izbe, ale okrem toho ho so sebou berie na výlety. A tu sa začínajú Zajkove dobrodružstvá. V úvode si Zajko spomína na zážitky z prvej knihy tejto série, a to na cestu do Paríža, kde ho Janka nechtiac zabudla v hotelovej izbe, ukradla ho upratovačka a darovala svojmu synovi Antoanovi. A tak má Zajko zrazu majiteľov dvoch. Antoan s Jankou sú totiž v kontakte, píšu si listy a Zajka si striedajú a posielajú po kamarátke Strake.

Janka sa tento krát rozhodne cestovať so svojim ockom na Island a poprosí Antoana, aby jej Zajka poslal v balíku z Paríža poštou na Island. Cestou zažije veľké dobrodružstvá, stretne plyšovú kamarátku zajačicu Klárku a dostanú sa do nebezpečenstva. Na Islande  ich trolia rodina unesie do svojej jaskyne. Pokúšajú sa kontaktovať kamarátku Straku. Podarí sa Zajkovi dostať sa k svojej majiteľke Janke? A pomôže Klárke nájsť svoj domov?

Vydajte sa aj vy spolu s vašimi deťmi na cestu do Islandu prostredníctvom tejto krásnej detskej knižky, ktorá vás prekvapí nie len pútavým príbehom, ale aj krásnymi ilustráciami Adely Režnej. Kniha je určená deťom od 5 rokov.

Za recenziu ďakujeme Simonke Jasovej Trnkove, ktorú nájdete aj na jej knižnom instagrame: https://www.instagram.com/simon_jasova_/

Camille Aubray: Varila som pre Picassa

Sigmund Freud: Spomienka z detstva Leonarda da Vinci