Dominik Dán: List zo záhrobia

Väzeň menom Gregor Martinka, odsúdený za vraždu, píše svojej manželke list z leopoldovskej väznice. V liste s radosťou oznamuje žene a dcérke svoj príchod späť domov. Píše o svojich plánoch do budúcnosti, o tom ako svojej rodine vynahradí stratený čas. Gregor je plný optimizmu a verí, že môže začať nový život. To, čo sa stalo pred 10 rokmi však zo svojho života už nikdy nevymaže.

S amnestiou majú veľa práce aj čitateľom dobre známi vyšetrovatelia Edo Burger, Rišo Krauz a Oto Hanzel. Po ohlásení vraždy v malom sídliskovom byte ešte netušia, že začínajú odhaľovať spleť udalostí siahajúcich desať rokov dozadu. Edo Burger si potrápi myseľ pri spomínaní na lúpež v dome politika Dufeka, pri ktorej bol, vtedy známy politik, zavraždený. Ako so starým prípadom súvisí čerstvá mŕtvola vyplavená z primrznutého Dunaja? Na to si posvieti mladý začínajúci detektív Krauz.

List zo záhrobia je pútavý detektívny príbeh, ktorý strhne čitateľa od prvých stránok. Skúsený čitateľ „dánoviek“ už pozná autorov tradičný koncept a štýl písania, avšak napriek tomu vie vždy prekvapiť. Počas čítania sa vám vynárajú všetky možné scenáre ako by mohol prípad skončiť, a predsa vyrazí dych.

Knihy Dominika Dána majú v sebe okrem iného aj isté zrkadlo danej doby. Inak to nebolo ani v Liste zo záhrobia. Čitateľ nie je len svedkom kriminálnych činov, ale stáva sa aj priamym účastníkom udalostí porevolučných rokov v našom štáte. Prostredníctvom hlavných postáv, obľúbených detektívov, nazeráme nielen do vtedajšej štruktúry policajného zboru, ale aj do prípadov, ktoré neboli verejnosti známe, pretože vtedajšie médiá ešte neboli na takej vysokej úrovni ako dnes. A práve odraz vtedajších pomerov v našom štáte je pridanou hodnotou tejto knihy.

Za recenziu ďakujeme Simone Trnkovej.

Jej fotky a ďalšie recenzie nájdete na Simoninom Instagrame: @kniholoverka_

Fiona Mozley: Kráľovstvo Elmet