Drew Daywalt: Deň, keď pasteky dali výpoveď

V knihe ide o obyčajné pastelky, ktoré deti berú do rúk takmer denne. Tak ako každý deň, Danielko si v škole vybaľuje veci a zistí, že v peračníku má niekoľko listov. Listy sú adresované jemu a píšu mu ich jeho pastelky. Každá sa vyjadrí k tomu, ako často ju Danko používa alebo naopak nepoužíva. Prvú vlnu smiechu u nás vyvolal hneď prvý list od červenej pastelky, ktorá sa cíti prepracovaná, pretože pracuje dokonca aj cez sviatky. Okrem hasičských áut, ktoré kreslí denne, musí totiž kresliť všetkých Santov na Vianoce a vyfarbovať srdiečka na Valentína! V ďalšom liste sa naopak posťažuje béžová pastelka, ktorá sa cíti nepotrebná, ale napríklad zelená pastelka vo svojom liste vyjadruje spokojnosť, že ju Danko využíva tak akurát.  Môj 4- ročný syn považuje za najvtipnejší list od broskyňovej pastelky, ktorá sa sťažuje, že z nej Daniel strhol papierový obal a ona je teraz holá a hanbí sa vyjsť zo škatuľky na pastelky. Všetky tieto vtipné texty skvele dopĺňajú vtipné ilustrácie. Deťom sa pri čítaní otvára priestor zamyslieť sa a diskutovať o tom, či aj oni málo používajú béžovú, či čiernou naozaj kreslia len obrysy alebo či aj ich modrá pastelka je najkratšia zo všetkých. Kniha je ukončená jednou veľkou kresbou, v ktorej Daniel šikovne vyriešil všetky sťažnosti svojich pasteliek.

Autora Drewa Daywalta, amerického filmára, táto útla knižka preslávila. Tento nevšedný príbeh získal viacero ocenení a stal sa medzinárodným bestsellerom. Existuje už aj pokračovanie The Day the Crayons Came Home, v slovenčine pod názvom Deň, keď pastelky našli domov.

Za recenziu ďakujeme Simone Jasovej Trnkovej.

Viac o knihách, sa dozviete na knižnom instagrame: @kniholoverka

Miroslav Pikus: Počítač v meste