Osobný odber už na 480 miestach na Slovensku

Drew Daywalt: Deň, keď pastelky našli domov

Autor: Simona Jasová Trnková, 6. júna 2019

Po úspešnej detskej obrázkovej knihe Deň, keď pastelky dali výpoveď, Drew Daywalt spolu so známym ilustrátorom Oliverom Jeffersom prichádzajú s pokračovaním knihy Deň, keď pastelky našli domov. Podobne ako pri prvej časti, aj v tejto knihe sa zaručene pobavíte na trefných textoch a výstižných ilustráciách.

V knihe Deň, keď pastelky našli domov sa pastelky svojmu malému majiteľovi Danielovi prihovárajú prostredníctvom pohľadníc, ktoré mu poslali z rôznych miest, kde ich Daniel zabudol. Či už je to pohľadnica z pivnice od pastelky, ktorá svieti v tme, pohľadnica z gauča od gaštanovohnedej pastelky, na ktorú si omylom sadol Dankov otec a zlomil ju na polovicu alebo pozdrav od neónovočervenej pastelky, ktorú Daniel zabudol na letnej dovolenke s rodinou, každý odkaz je originálny a vtipný. Pastelky sú na Daniela nahnevané, za to, že ich nechal niekde ležať a potom sa im prihodili rôzne nepríjemnosti. Tyrkysová pastelka sa sťažuje, že skončila v sušičke a prilepila sa tam o ponožku, fialová pastelka je zúfalá, pretože Danielov mladší brat jej odhryzol konček z hlavy a svetlohnedá pastelka sa cíti úplne zničená, pretože ju zjedol a následne vyvracal pes na koberec. Po dočítaní všetkých odkazov Daniel prebehol celý dom, pozbieral zničené a zanedbané pastelky a pokúsil sa o nápravu. Ako im pripravil zaslúžený domov sa nechajte prekvapiť a siahnite spolu so svojimi deťmi po tejto milej a vtipnej knižke.

Ak sú vaše deti fanúšikmi humorných obrázkových knižiek, táto im určite otvorí brány do sveta vlastnej predstavivosti, pretože prináša úplne nový uhol pohľadu na každodennú realitu. Veď ide o obyčajné pastelky, ktoré deti používajú každý deň. Avšak to, čo sa pastelkám páči a čo im vadí, nad tým sa deti až tak nezamýšľajú. Pri čítaní tejto knihy či jej predchádzajúceho dielu sa tak zamyslia nad tým, že aj obyčajné veci môžu mať svoju dušu a pri čítaní sa tak núka veľa otázok, ktoré sa môžu stať podnetom na zaujímavý rozhovor s deťmi.

Za recenziu ďakujeme Simone Jasovej Trnkovej. :)

instagram: @kniholoverka