Osobný odber už na 478 miestach na Slovensku

Sue Moorcroftová: Leto v Taliansku

Autor: Miriama Fornadeľová, 8. júna 2019

Čo by ste urobili, keby ste dostali šancu začať odznova? Keď Sofii po ťažkej chorobe zomrie otec, rozhodne sa na svet pozerať novými očami. Ako jeho jediná dcéra ho dlhé roky opatrovala a teraz si uvedomuje, že nastal čas žiť svoj vlastný život – a splniť sľuby, ktoré mu dala, keď ležal na smrteľnej posteli. Neskôr zamieri do pokojného mestečka v talianskom regióne Umbria, aby odhalila zdrvujúce rodinné tajomstvá. Okrem toho spozná mladú servírku Amy, ktorá zúfalo hľadá svoje miesto vo svete po tom, čo zistila, že muž, ktorý sa o ňu po celý život staral, nie je jej biologický otec. Pomôže Sofia prekonať Amy náročné obdobie a podarí sa jej zahojiť bolestivé rany z minulosti? Alebo jej na novej ceste životom skríži plány pekný a záhadný Levi?

Ďalší skvelý romantický román z dielne od Sue Moorcroftová s názvom Leto v Taliansku vtiahne každého čitateľa, teda predovšetkým ženského pohlavia, nie len do krásneho talianskeho prostredia, ale tiež až do častí Nemecka a Anglicka, kde sa príbeh odohráva. Tento román, o ktorom tentokrát nemôžem povedať, že len na chvíľkové popoludnie, pretože mi skutočne trvalo dlhšie kým som celú knihu prečítala, ale vtiahne ženské osadenstvo v každom veku. Príbeh je o 3 ľuďoch, ktorí každý z nich má vlastný život a cieľ, ale čo osud nechcel, spojil ich. Amy – utečie z domu, pretože jej mama jej dlhé roky klame a tají, kto je jej skutočný biologický otec sa rozhodne vydať na vlastnú cestu, až kým sa nedostane do hotela v Taliansku, kde sa spozná so Sofiou. Sofiu osud zavedie do Talianska preto, lebo ide hľadať svojich príbuzných po tom, čo jej rodičia zomrú a snaží sa splniť všetky sľuby, ktoré otcovi dala. Ich život im skríži Levi. Mladý muž z Anglicka, ktorý príde do Talianska hľadať pravdu a presvedčiť sa či informácie, ktoré sa dozvedel, sú pravdivé.

Čo sa nakoniec stane, ako sa osud s nimi zahrá a prečo sa na začiatku, ale aj na konci všetci stretnú na jednom mieste???

Musím sa priznať, že ani neviem prečo som tento román čítala tak dlho. Ale teraz, keď som ho dočítala do úplného konca musím povedať, že bol skutočne super a určite by som ho odporučila prečítať. Čo čitateľku vtiahne ešte viac do prostredia Talianska, je nielen dôkladne opísané prostredie a presne vystihnuté mená postáv tohto príbehu, ale najmä frázy v Taliančine. Trošku som sa najskôr obávala, že nebudem vedieť, čo sa za tými frázami skrýva, keďže tento jazyk neovládam, ale zistila som, že niekedy je preklad fráz vyjadrený v pokračovaní príbehu alebo to čitateľ vie jednoducho z kontextu pochopiť čiže určite žiaden taliansky slovník nepotrebuje. Čo sa mi ale páčilo najviac, bol prepojený celý dej príbehu. Skutočne je umenie spisovateľky takto prepojiť osudy troch ľudí, ktorí je každý z inej krajiny, v jeden príbeh a následne vytvoriť aj toľko zápletiek a mini postáv, ktoré do príbehu zasahujú. Určite odporúčam túto knihu s príznačným názvom prečítať všetkým ženám, ktoré majú radi typické romantické príbehy, ktoré sa končia šťastne.

Za recenziu ďakujeme Mimke Fornadeľovej.