Hodina duchov ašpiruje na jednu z naj kníh roka

Kniha Hodina Duchov

Michael Connelly sa vrátil do názorovo rozdeleného Los Angeles, ovplyvneného predovšetkým prebiehajúcou koronavírusovou pandémiou a protestami pod taktovkou hnutia Black Lives Matter, volajúceho po spravodlivosti. V preklade po tom, aby si to odniesli policajti. Strážcovia poriadku, súčasť kritickej infraštruktúry každého mesta, sú v očiach ľudí, ktorým pomáhajú, podozriví, že robia všetko, len nie dobro, hľadia si vlastné záujmy a na ľudí, s prepáčením, kašlú. V tomto prostredí musí pracovať aj detektívka Renée Ballardová, ktorá len pred pár mesiacmi prišla o svojho milovaného psa, hľadajúc adekvátnu náhradu a snažiac sa prežiť v každodennej pracovnej rutine.

Novoročné oslavy v L.A. skončia streľbou, pri ktorej príde o život Javier Raffa, bývalý člen miestneho gangu Las Palmos, donedávna ale ctihodný občan, biznismen a milujúci otec a manžel. Keď Ballardová zistí, že jedna z guliek, ktorá sa po streľbe zachytila v karosérii okolostojaceho auta, spája aktuálny prípad so starším, ktorý vyšetroval Harry Bosch, rozbehne sa špirála udalostí, ktoré zastaví len skúsená detektívka.

Connelly opäť demonštroval, prečo patrí medzi najpopulárnejších svetových spisovateľov. Jeho štýl, zmysel pre detail a schopnosť reflektovať aktuálne dianie tak, že má človek pocit, že dej knihy zažíva na vlastnej koži, je pridaná hodnota, ktorú vám v súčasnosti v takejto miere neposkytne nikto iný. Autor si príbeh režíruje v tempe, ktoré mu je blízke - nič sa nedeje náhle, no zároveň sa nezasekávame na siahodlhých opisoch umelo predlžujúcimi rozsah knihy.

Hodina duchov je podľa mňa predčasným ašpirantom na jednu z najlepších kníh tohto roka. Iste, je to odvážne tvrdenie, zvlášť, keď kníh - kriminálok, je v súčasnosti na pultoch kníhkupectiev ako maku. Niekto nedá dopustiť na Škandináviu, niekto na Ameriku, niekto na domácu tvorbu a niekto sa orientuje smerom na východ. Nech je ako chce, túto knihu sa rozhodne oplatí prečítať. A keď už tak urobíte, prečítajte si aj ostatné z celej série. Dávajte ale pozor, ide o vysoko návykové čítanie.

Nové zľavy 15 až 20 % na vybrané knihy

Tajomný závoj je ďalší bestseller a must-have kúsok