Tajomný závoj je ďalší bestseller a must-have kúsok

Leto je v plnom prúde, a to znamená nielen to, že na pracoviskách chýbajú zamestnanci, že ľudia trávia čas na výletoch a dovolenkách, že tu máme ďalšiu koaličnú krízu či rozbiehajúcu sa vlnu pandémie, ale aj novú dánovku na pultoch kníhkupectiev. Ako niekto, kto pri balení batožiny rieši večne iba jedinú dilemu - akú knihu si pribaliť k spodkom a ponožkám - oceňujem, že dvakrát v roku (okrem leta aj na Vianoce) to riešiť nemusím, lebo vtedy je voľba jasná.

Môj text prichádza na blog o niečo neskôr ako zvyčajne. Štandardne by vyšiel už v deň vydania knihy, no pre pracovné povinnosti som sa k písaniu, žiaľ, nedostal skôr. Na druhej strane, táto medzera mi prvýkrát poskytla priestor k tomu, aby som si na ňu prečítal prvé čitateľské postrehy. Väčšina sa zhodovala v tom, že po posledných nevýrazných knihách sa objavila taká, v ktorej autor nabral druhý spisovateľský dych. Zaujato priznávam, že týmto postojom nerozumiem a nestotožňujem sa s nimi, no zároveň mám za to, že každý má právo na svoj názor. Koniec-koncov, aj táto recenzia je vyjadrením môjho subjektívneho postoja.

Aby som sa ale vrátil k príbehu - tvoria ho dva prípady. Kým v prvom sa rieši smrť mladej prostitútky, ktorej telo vrah naaranžoval tak, aby vyzerala ako vystavená na márach, v tom druhom si vezme život hudobný skladateľ. Oba prípady vyvolávajú množstvo otázok, dokonca sa zdá, že vzájomne súvisia. Bez ohľadu na to je jasné, že pokiaľ partia z kancelárie 141 nezmení svoj uhol pohľadu na dané záležitosti, nikdy ich nevyriešia. Nie nadarmo má pribeh titul Tajomný závoj. Je to návrat do minulosti, do čias, keď si obyvatelia Slovenska užívali prvé chvíle v samostatnom štáte. Hoci sa zmenilo zriadenie, trestné činy v Našom meste nie. Pridajte k tomu všetky obľúbené postavy, skvelé hlášky hlavných protagonistov a cit pre písaný text, máme tu ďalší bestseller a must-have kúsok v našich knižniciach.

Na záver opäť ďakujem vydavateľstvu Slovart za to, že mi znovu urobili radosť knihou môjho najobľúbenejšieho autora. Všetkým čitateľom blogu Panta Rhei želám krásne leto.

Hodina duchov ašpiruje na jednu z naj kníh roka

Dobrakovová: Nerozlišujem knihy na plážové a vážne čítanie (rozhovor)