FILM: Dámsky klub

Jedna rozvedená, druhá vdova, tretia  v dlhoročnom nudnom manželstve a štvrtá neveriaca na lásku, užívajúca si krátkodobé vzťahy. Štyri úspešné ženy s rôznymi životnými príbehmi, no napriek tomu nerozlučné priateľky, ktoré spája už 40 rokov láska ku knihám. No ženský čitateľský klub nemusí automaticky znamenať nudné preberanie činov hrdiniek romantických románov. Hlavne, keď po klasických a kultových dielach siahnu po  úspešnom erotickom románe 50 odtieňov sivej. Zrazu sa ich životy začnú meniť a očakávať od neho viac, ako to, s čím boli doteraz spokojné. Dostanú ešte šancu na zmenu svojho osudu? Stanú sa dôkazom toho, že vek je len číslo?

Pri návšteve kina človek dostane presne to, čo od komédie očakáva. Kvalitné obsadenie skúsenými hercami a herečkami prinesie skvelý filmový zážitok. Vtipné a trefné dialógy zrelých žien vyvolajú záchvaty smiechu. Nechýba dávka sarkazmu a irónie. Taktiež  pripomenutie, že keď niekto prekročí štyridsiadku, jeho život sa nekončí. Rovnako  sa chce zabávať a užívať si to, čo je človeku ponúkané aj v mladosti. Práve zrelé dámy dodávajú celému príbehu na cene, bez prvkov lacnoty a trápnosti. Napriek tomu, že majú odžitý už kus svojho života, nestrácajú nádej. Nachádzajú nové príležitosti a sú ochotné riskovať pre lásku aj v pokročilejšom veku. Celý dej je okorenený úryvkami z knihy a šteklivými rozhovormi, ktoré však často končia vtipnými situáciami. Nechýba dávka romantiky, lásky, dojímavých scén, no aj sklamania a sĺz.

Skvelá komédia, ktorá naplnila moje očakávania. Z kina som odchádzala s úsmevom na perách a vierou, že človek si zaslúži byť šťastný a milovaný v každom veku. Niekto považuje čítanie za strácanie času a nudu, no príbeh je dôkazom toho, že okrem osobného prínosu, dokáže vytvárať aj súdržné a dlhoročné priateľstvá. Určite odporúčam film skôr nežnejšiemu pohlaviu. Dávka smiechu a oddychu je zaručená.

V kinách od 24. 5. 2018

Michael Hjorth, Hans Rosenfeldt: Tí, ktorí zlyhali

Literárna revue 11/2018