Fredrik Backman: My verzus vy

A nemýlila som sa, nebolo to také dobré. Bolo to ešte lepšie.

Udalosti v knihe nadväzujú na to, čo sa udialo v predošlej časti. Naďalej sledujeme dopad jedného zlého rozhodnutia na celé mestečko, ktoré sa k nemu postavilo naozaj svojsky. Opäť stretávame Mayu, Anu, Benjiho, Amata, Petra a Miru, Skupinku a ostatných obyvateľov tohto mestečka, ktoré sa vám dostane pod kožu. A aj keď Medveďovce stoja na začiatku ďalšej hokejovej sezóny a od posledných udalostí ubehol istý čas, až tak veľa sa toho nezmenilo. Rodiny, priateľstvá, vzťahy a dokonca aj hokejový klub naďalej pokračujú v rozpade. Dokáže to niekto zastaviť?

My verzus vy je sonda do života v malom meste, kde každý pozná každého a žiadna záležitosť tak nie je súkromná. Backman dokáže dokonale opísať rôzne typy ľudí, ich správanie a dôvody, ktoré ich k nemu vedú. Nie je to dokonalé mestečko a rovnako nie sú dokonalí ani jeho obyvatelia. Rodiny sú tu rôzne, od bohatých rodín, ktoré naoko pôsobia šťastne cez rodiny, kde jeden rodič chýba a dokonca aj ten jeden, čo ostal, je alkoholik. No niečo týchto ľudí drží pokope, niečo ich spája, možno to je hokej, možno to, že im všetkým niečo chýba a možno je to toto mestečko.

Autor dokázal do jednej knihy zmestiť toľko krásnych a dôležitých myšlienok, ktoré dokážu otriasť svetom čitateľa a máte chuť si ich navždy zapamätať.  Pretože táto kniha rieši veci, ktoré sú nám všetkým blízke. Je to kniha o ľuďoch, ich chybách, zlyhaniach, ťažkých rozhodnutiach a bolestiach. No o to viac vás pri srdci zahrejú tie svetlé okamihy, drobnosti, ktoré tvoria život. Na konci som mala pocit, že postavy poznám, a verte tomu, že som si aj poriadne poplakala, pretože som sa s nimi nechcela rozlúčiť.

My verzus vy vo mne vyvolalo množstvo pocitov, vďaka skvelému štýlu, akým bola kniha napísaná, som sa do diania dokázala naozaj vcítiť. Vydesene som zvierala knihu, keď išlo do tuhého a v prípade Benjiho som mala chuť do knihy naozaj vstúpiť a pomôcť mu. Dej je tvorený životom množstva postáv, ktoré sa navzájom prelínajú a ovplyvňujú a vy vždy vidíte každú stranu problému.

Veľmi ľahko sa táto kniha zaradila medzi tie, ktoré mi najviac prirástli k srdcu. Pretože aj to moje už teraz bije za medveďa.

Za recenziu ďakujeme Adriane Friedlovej. :)

Instagram: @caroknih