Iona Greyová: Žiarivá hodinka

Selina Lennoxová patrí k zlatej mládeži. Jej život je reťaz nekonečných večierkov plných alkoholu a škandálov, ktorý ma jediný cieľ: oslobodiť sa od prísnych pravidiel a nudného života, ktorý jej naplánovali rodičia. Lawrence Weston je chudobný maliar a fotograf, ktorý jednej noci nečakane vstúpi do Selininho života. Hoci si uvedomuje, že dievčina s jej postavením nikdy nemôže byť jeho, nedokáže sa do nej nezamilovať. Láska, ktorú objavia, je skutočná. Selina sníva o šťastnom živote po jeho boku, potom však dôjde k tragédii, ktorá všetko zmení.

IONA GREYOVÁ – je anglická spisovateľka, ktorá sa preslávila bestsellerom Listy, ktoré nikto nečítal. Od malička snívala byť spisovateľkou a po stretnutí s bestsellerovou autorkou Penny Jordan, ktorá ju v tom začala podporovať, začala písať. Miluje históriu, a preto sa venuje najmä tejto tematike.

Aj román Žiarivá hodinka je románom, ktorý je práve z obdobia medzi dvoma vojnami. Príbeh sa odohráva v dvoch líniách, a to z obdobia v roku 1925, ktorý žila Selina Lennoxová a z obdobia 1936, kedy ide o príbeh malej Alici, dcéry Seliny Lennoxovej. Príbeh opisuje dej dievčaťa zo zbohatlíckej rodiny, ktorý ukazuje práve to, ako sa očakávalo od mladých dievčat, aby sa v tom období správali a čo im ich vlastné srdce hovorilo. Napriek tomu, že bola Selina Lennoxová zo zbohatlíckej rodiny, nemala peniaze, a to ju v mnohých prípadoch ovplyvnilo. Selina sa zamilovala do muža, ku ktorého nemohla cítiť nič. Napriek tomu, že sa navzájom milovali, osud to zariadil inak. Alica je Selinina 10 ročná dcéra. Jej rodičia odišli na pracovnú cestu a Alicu nechali u jej starej mamy. Selina zanecháva Alici odkazy, ktoré najskôr musí nájsť. Na základe odkazov sa Alica dozvie celú pravdu o detstve a živote jej rodičov.

Román Žiarivá hodinka je o vášni, zármutku, strate a tajomstvách. Hoci je prvá polovica románu veľmi dramatická, opisuje podrobne jednotlivé dejové úseky, je napínavá, bohužiaľ, dej a koniec druhej časti románu, sa dá predpovedať. Napriek tomu ide o veľmi zaujímavý príbeh, ktorý určite stojí za to, prečítať si ho. V prípade, že sa čitateľ do románu začíta, hravo zvládne aj tých 383 strán, ktoré román má. Niet divu, že autorka knihy je autorkou bestselleru, pretože pokojne aj táto kniha by ním mohla byť. V druhej polovici knihy sa aj čitateľ dozvie, prečo má takýto kniha názov. Rovnako sa v ňom dočíta nielen to, aké to bolo v tom období medzi dvomi vojnami, ale v podstate láska alebo ľudia, ktorí sa navzájom milujú, avšak nemôžu spolu byť, z rôznych dôvodov, to sa deje aj v súčasnosti. Napätie deja vzniká aj preto, lebo mala Alica musí jednotlivé odkazy hľadať na základe Selininých listov, ktoré jej z ciest posiela. Každý odkaz, indícia, ktorú malá Alica rozlúšti, ju čoraz viac priblížia k jej mame a otcovi. Tento romantický román je skôr určený pre ženy, prípadne tínedžerky, ktoré majú radi historické romány s ohromujúcim príbehom lásky.

Výmena vianočných darčekov do konca apríla

Slovenskí autori