Joseph Knox: Sirény

Aidan Waits ako policajt zlyhal a v očiach mnohých kolegov je už dávno odpísaný. Z miesta činu zobral dôkazový materiál a sám sa točí v kolotoči drog. Dostáva však ďalšiu šancu, ktorou môže očistiť svoje meno. Má za úlohu dohliadať na dcéru ministra Davida Rossitera, ktorá trpí silnými depresiami a niekoľkokrát sa už pokúsila spáchať samovraždu.

Pred istým časom však ušla z domu, dostala sa do pochybnej partie a jej milujúci otec má o ňu strach. Aidan sa tak opäť ocitá medzi ľuďmi závislými na drogách, alkohole, sexe… Spočiatku obyčajné dohliadanie na ministrovu dcéru Isabelle sa zmení na celkom zaujímavý prípad.

Opäť sa vracia k dávnemu prípadu Joanny Greenlawovej, ktorá pred desiatimi rokmi úplne bez stopy zmizla. Teraz sa však odhaľujú ďalšie závažné skutočnosti o jej zmiznutí a Aidan je tak o krok bližšie k vyšetreniu tohto odloženého prípadu. Okrem toho sa tiež stretáva s obávaným drogovým dílerom Zainom Carverom a na scénu sa opäť dostáva gang Burnsiderov. Dokáže však Aidan odolať všadečíhajúcemu pokušeniu a ochrániť Isabelle?

Sirény sú naozaj skvelým štartom série s detektívom Waitsom a rovnako aj veľmi kvalitným debutovým románom tohto mladého autora! Knox dokázal vytvoriť temné, pochmúrne a drsné prostredie plné násilia, drog a alkoholu, ktoré je nesmierne autentické! Svojím majstrovským opisom nás dokázal vtiahnuť do deja a my čitatelia máme naozaj pocit, akoby sme tam s Aidanom boli! Bolo veľmi zaujímavé postupne odhaľovať s hlavným hrdinom všetky skryté skutočnosti temnej časti Manchesteru a dopátrať sa tak až k celej pravde!

Aidan Waits je nesmierne zaujímavou postavou! Aj keď sám občas podľahne drogám a v policajnom prostredí nemá dobrú reputáciu, je naozaj zaujímavé pozerať sa na celý príbeh z inej perspektívy, jeho očami. Nejeden člen tímu mu neverí, no mňa si naozaj získal a fandila som mu po celý čas vyšetrovania! A už teraz sa veľmi teším na ďalšie časti s týmto svojským, no o to zaujímavejším, manchesterským detektívom!

Za recenziu ďakujeme Knihomoľke Caroline Turazovej. :)

Instagram: @knihomolky

Michaela Zamari: Šéf môjho šéfa