Joy Fieldingová: Zlá dcéra

Joy Fiedingová je už niekoľko rokov povestná svojím vynikajúcim rozprávačským talentom a výnimočnou autorkou trilerov, ktoré číta množstvo jej verných čitateľov. Priznám sa, že som Fieldingovej knihu naposledy držala v ruke už naozaj veľmi dávno, v čase, keď som ešte len privoniavala k napínavým detektívkam. Bola to povestná kniha Uteč, Jane! a pamätám si, že to bol pre mňa neskutočný čitateľský zážitok. A teraz po rokoch, som si povedala, že opäť siahnem po jednej z kníh známej Joy Fieldingovej, a urobila som dobre!

Jej najnovšia kniha Zlá dcéra vás zavedie z rušného amerického mesta Los Angeles do malého mestečka Red Bluff, kde ešte sčasti žije rodina mladej terapeutky Robin, ktorú zasiahne vážna rodinná tragédia. Po sestrinom náhlom telefonáte sa dozvie, že ich otca, jeho manželku a jej dcéru v noci postrelili v ich vlastnom dome. Najprv to vyzerá ako lúpežné prepadnutie, ale postupne vyplávajú na povrch nečakané udalosti, na scéne sa ocitnú ďalšie zaujímavé postavy a možnosti, ktoré sa otvárajú počas hľadania strelca a tiež motívu. Prevládajú tu silné emócie, konkrétne nenávisť, nedôvera, podvádzanie a ustavičné predstieranie niečoho, čomu uveríme aj my – teda tí, ktorí knihu čítame.

„Obávam sa, že si nebol veľmi milý človek. Bol si sebecký, zahľadený do seba. Vždy si si musel presadiť svoje. Narobil si veľa škody, mnohým si ublížil. Najmä tým, ktorých si mal ľúbiť a ktorí sa zúfalo usilovali ľúbiť teba. Mohol si byť lepším otcom, a tiež lepším človekom.“

Pre hlavnú postavu Robin je návrat do rodného mesta nečakaným a  nepríjemným výletom, ale predstavuje tiež ideálnu príležitosť urovnať vzťahy so sestrou, nech sú akokoľvek zlé.

Samotnému názvu knihy Zlá dcéra porozumieme, ako to býva v napínavých príbehoch, až ku koncu. Až vtedy všetko do seba pekne zapadne. Autorka nás po celý čas drží v napätí, spolu s Robin a jej sestrou Melanie pátrame po tom, kto strieľal po ich otcovi a jeho novej rodine. V príbehu sa objavuje veľa nejasností, nepriamych dôkazov, viacero podozrivých, ďalšie postavy - autistický syn Melanie – Landon, brat Alec a tiež najmladšia obeť nočnej streľby – 12-ročné dievča Cassidy.

„Naozaj bol zázrak, že prežila, zázrak, že guľka nezasiahla srdce, ani pľúca. Ukázalo sa, že nie je také ľahké trafiť do terča, ako to vyzerá v telke.“

Túto knihu som zhltla za jeden deň, čo znamená, že bola veľmi dobrá: napínavý dej, výborná zápletka, skvelé dialógy, zaujímavé postavy a nečakané zvraty sú zárukou naozaj kvalitného čítania. Odporúčam aj náročným čitateľom a fanúšikom detektívnych románov.

Za recenziu ďakujeme Terezke Zoľákovej . :)

Nájdete ju aj na jej Instagram profile: @terezia.zk

Literárna revue 19/2018