Katarína Kerekesová, Katarína Moláková: Mimi a Líza - Záhada vianočného svetla

Hlavné hrdinky príbehu netreba zvlášť predstavovať. Ak sú vaše deti fanúšikovia tejto krásnej rozprávky, určite poznajú aj predošlé dve časti. Ide o dve najlepšie kamarátky, pričom jedna z nich – Mimi, je slepé dievčatko. To jej však nebráni prežívať svoje detské dobrodružstvá naplno. To, čo Líza prehliadne očami, doplní Mimi, ktorá svet vidí rukami, ušami a nosom. Oproti prvým dvom častiam tejto krásnej série, kde sa odohrávalo viac dobrodružstiev dvoch malých kamarátok v rámci jednej knihy, v tejto knihe ide o jeden dlhší príbeh.

V úvode knihy sa Mimi s Lízou stretávajú v uliciach vianočne vyzdobeného mesta. Očarené atmosférou všadeprítomných Vianoc prichádzajú späť do svojho činžiaka, kde práve všetci susedia zdobia spoločný vianočný stromček. Chýba už len ho rozsvietiť. Vtom sa stromček síce na okamih rozsvieti, avšak opäť zhasne, keď na poskakujúce Svetielko zvolá, pre Mimi a Lízu, neznámy hlas. Kamarátky nezaváhajú a ihneď dupocú hore schodmi  za utekajúcim Svetielkom. Dostanú sa na povalu, kde sa stretávajú so zatrpknutým pánom Viliamom. Z čoho pramení jeho hnev a prečo chce Svetielko len pre seba a nechce sa oň s nikým deliť? Práve tu sa začína Mimina a Lízina cesta do minulosti, aby tam spolu s vyhárajúcim Svetielkom napravili starú krivdu. Všetkých susedov, ktorých malí čitatelia už poznajú z predchádzajúcich častí, tu spoznávame ako deti.

Pri čítaní sa naskytne veľa zaujímavých námetov na rozhovor s deťmi, či už o správaní sa k rovesníkom alebo o ochote odpúšťať druhým. Po tejto nádherne ilustrovanej knihe sa oplatí siahnuť kedykoľvek počas celého roka, napriek tomu, že je vianočne ladená. Veď milovníci Vianoc si ich určite radi pripomenú v každom ročnom období ;-)

Za recenziu ďakujeme Simone Jasovej Trnkovej. :)

Viac o knihách, sa dozviete na knižnom instagrame: @kniholoverka

Kristina Ohlssonová: Pochované klamstvá