Kristína Koronthályová: Svätá trojica

V prvom rade sme zoznámení s troma postavičkami, hlavnými aktérmi diela, Mrdofúzom, Varlátkom a Mrndou. Títo traja „kamaráti“ sa snažia čo najviac infikovať blízke okolie svojimi charakteristickými vlastnosťami, akými sú chronická jedovatosť, podráždenosť, podlizovanie, či pózerstvo. Samozrejme, traja výrastkovia vytvoria dokonalú trojicu, takú tú „svätú“, ktorú si pamätá ešte niekoľko rokov celá trieda, sídlisko a nebodaj ešte aj celá kancelária. Spolu sa snažia vytvoriť dokonalý plán, ako hromadne zhoršiť deň čo najväčšiemu počtu ľudí, uložiť načasované bomby do kanálov. Prečo práve bomby? Dôvod je jednoduchý. Malej Mrnde nič nerozveselí deň viac, ako dobrý výbuch. No keď sa k spojeniu dobrý výbuch pridá ešte adjektívum veľký, Mrndu viac presviedčať netreba. A tak sa „svätá“ trojica pustila do práce, lenže, ako pri všetkých veľkých operáciách, najmä v akčných filmoch americkej produkcie so šiestimi ďalšími pokračovaniami, niečo sa musí zákonite pokaziť. Inak tomu nie je ani v prípade našich postáv. Stačili jedny nekvalitné žiarovky a... A čo sa stalo ďalej  a ako to skončilo sa dozviete už v Kristínkinej knižke.

Komiksové ilustrácie jemne pripomínajúce štýl Tima Burtona a Kati Närhi ladené v čiernej, bielej a žltej farbe sú sprevádzané autorskými rozprávačskými textovými pasážami, ktoré sprevádzajú čitateľov dejom. Autorka briskne a s nadhľadom nonšalantnej rozprávačky popisuje jednotlivé problematické situácie pod záštitou čierneho humoru od začiatku až do samého explozívneho konca. Knižka Svätá trojica pre ostrejší humor, slovník a prítomnosť symbolov pre mladšieho čitateľa jednoducho nedekódovateľných, nie je vhodná pre čitateľov do, zhruba, pätnásť rokov, ale verím, že tým dospelým tento milý, ironický a ilustračne veľmi príťažlivý komiksový počin urobí radosť.

Za recenziu ďakujeme Barborke Tatierskej, ktorú nájdete aj na instagrame pod menom @thearcticlass. Na jej profile nájdete množstvo tipov na knihy.

Ondrej Sokol: Ako som vozil Nórov II

Steven Pinker: Buď svetlo