Lars Kepler: Stalker...môže číhať všade

Môžete sa pripraviť na čítanie ďalšieho dielu série s komisárom Joonom Linnom. Kým sa pustíte do knihy odporúčam pre istotu poriadne pozamykať a skontrolovať všetky okná. Brutálne vraždy, znetvorené telá, rozprávanie zostáva po celú dobu desivé, miestami ma šokovalo. Kniha nie je určená pre slabé povahy! Kepler sa pohráva s detailmi, necháva nejasné náznaky a falošné stopy. Román je domyslený do najmenších podrobností.

Stalker môže číhať všade...

Príbeh sa odohráva ako inak vo Švédsku. Krajinu trápi sériový vrah. Jeho obeťami sú ženy, ktoré sú doma samé a cítia sa tak bezpečne, že v noci ani nezaťahujú závesy. Vychutnávajú si každodenné rutiny, večerný oddych po namáhavom dni. Vrah každú obeť tajne nakrúca a video nahrá na Youtube ešte predtým, ako sa k obeti vláme a spácha ohavný zločin. Polícií niekto pošle video tesne pred tým ako sa stalker podujme vraždiť. Vrah je o krok vpred, kým sa pri druhej vražde neobjaví manžel surovo zavraždenej ženy. Prekonal tak silnú a ťažkú psychickú traumu, že vyupratoval celý dom, pohol mŕtvolou a uložil ju do postele. Po silnom akútnom šoku utrpel ťažké psychické zranenie. Nebol schopný výpovede a tak si museli policajti povolať na pomoc psychiatra Erika, ktorý má na ňom vykonať hypnózu. Pri nej však prichádza k podobnosti s istým prípadom z minulosti a polícii o výsledku hypnózy klame.

Medzitým dôjde k ďalšej vražde. Zostáva už len jediná osoba, na ktorú sa môže polícia obrátiť – Joona Linna. Ten záhadne pred vyše rokom zmizol. Po istých odhaleniach sa však môže opäť vrátiť na scénu a pomôcť policajtom.

S Linnovou pomocou prichádzajú vyšetrovatelia na podobnosť s iným prípadom. Brutalita kazateľa Rockyho Kyrklunda, ktorý bol odsúdený za veľmi násilnú vraždu je až príliš porovnateľná. Je však zavretý v psychiatrickej liečebni. Sám si nič nepamätá, takže nemôže nijako pomôcť. Pri dopravnej nehode totiž utrpel vážne poškodenie mozgu. Rockyho v tom čase hypnotizoval psychiater Erik, ktorý je aj tento krát súčasť tímu. Náhoda, alebo ....

Udalosti naberajú rýchly spád, ktorí v čitateľovi prebudí fantáziu, vytiahne z nich najtemnejšie strachy a predstavy. Nič nie je tak ako vyzerá.

Sériový vrah stále čaká za oknom – kto bude ďalšia obeť?

Dobre napísaný thriller, ktorý nestráca na intenzite. Môžete očakávať napätie od začiatku až do konca. Vynikajúce spracovanie – určite by som si rada pozrela aj filmovú verziu. Už teraz mám zimomriavky na chrbte.

Marie Kondo: Kúzelné upratovanie

Literárna revue 18/2015