Marie Kondo: Kúzelné upratovanie

Kniha Kúzelné upratovanie ma oslovila veľkým záujmom zo strany zákazníčok, ktoré ju brali ako čerstvé pečivo. Upratovanie malo vždy svoje miesto v mojom programe, no nie vždy dopadlo podľa mojich predstáv. Marie Kondo mi dokázala, že nie som jediná a že upratovanie je tiež umenie.

Vedieť sa rozlúčiť s vecami, ktoré už nepotrebujeme a potom ich vyhodiť s pokojom angličana.

Po všetkých kuchárskych zázrakoch a príručkách ako byť fit je tu návod ako ozdraviť svoj domov. Je naozaj pravda, čo píšu v anotáciách, že táto pani premenila svoju, doslova a do písmena, obsesiu na svoje zamestnanie a je v tom taká dobrá, že sa ľudia dožadujú, aby im pomohla upratať. Knižka je napísaná ľahkým štýlom a určite nabudí každého, aby sa inak pozeral na veci okolo seba. Upratovanie v tomto štýle sa stáva príjemným a končí sa dobrým pocitom bez výčitiek. Ten pohľad na výsledok poteší dušu i telo, lebo zrazu zistíte, že Váš životný priestor sa nielen zväčšil, ale je vzdušnejší a plný energie.

Celou knihou sa prelína myšlienka, že by sme sa mali obklopovať len vecami, ktoré nám spôsobujú radosť a ostatné vyhodiť, alebo posunúť ďalej. Niektoré postupy sú výsledkom dlhoročnej posadnutosti autorky, takže je potrebné si vybrať to, čo Vás osloví a použiť to.

Tiež si myslím, že moje stočené ponožky netrpia, no ešte som sa ich nestihla opýtať. Áno, smieme sa rozprávať s oblečením, ukladať ho tak, aby sa dobre cítilo a rozprávať sa so svojím príbytkom. Zvláštne, no vôbec mi to nepripadalo čudné, pretože je to napísané s takou vierou v poriadok, že som tomu podľahla i ja a odnedávna upratujem s radosťou :) Ide mi to pomalšie, preto si niektoré pasáže ktoré ma výnimočne oslovili čítam zas a znovu, pred, počas aj po.

Odporúčala som ju aj svojim známym, s dobrým úmyslom, že si nájdu čas stráviť príjemné chvíle pri čítaní a prípadne aj pri následnom upratovaní. Najlepšie po prečítaní je vyhrnuť si rukávy, pustiť dobrú hudbu a „ pokecať si“.

David Foenkinos: Hlava v oblakoch

Lars Kepler: Stalker...môže číhať všade