Liv Constantine: Posledná pani Parrishová

Mňa táto kniha bavila od samého začiatku až po výborný záver. Nech sa snažím ako chcem, neviem na nej nájsť absolútne žiadnu chybičku. Všetko presne do seba zapadalo v tom správnom momente a každou prečítanou kapitolou som sa nevedela dočkať, kedy postúpim k ďalšej.

Posledná pani Parrishová je príbeh, v ktorom vystupujú dve ctižiadostivé ženy a jeden zaujímavý muž. Amber Pattersonová je jednoduché dievča z Missouri, ktorá už viac nechce byť tou nenápadnou ženou, ktorá splýva s davom. Naopak Daphne Parrishová je manželkou uznávaného amerického milionára žijúca v luxusnej časti Bishops Harbor v Connecticute žijúca si svoj americký sen. Len, háčik je v tom, že Amber, ktorá sa rýchlo spriatelí s Daphne, túži mať všetko to, čo má jej priateľka -  veľkú vilu, vždy plné konto, drahé dary, uznanie smotánky a najmä úspešného a bohatého manžela. A tak zosnuje dômyselný plán, ktorý sa snaží vyplniť do bodky. Aké by to bolo mať život ušitý na mieru? Čo všetko musí Amber podstúpiť, aby dosiahla svoj cieľ?

"Prečo by mal mať niekto všetko a iný nič? "

Vďaka tejto knihe sa celkom ľahko ocitnete vo svete bohatých, prehnaného luxusu, večierkov, drahých darov, jácht a súkromných lietadiel a autorka toto dokázala podať naozaj hodnoverne, nie je to ako vo filme, je to skutočná realita, ktorej uveríte hneď na začiatku. Páčilo sa mi, že pri tom čitateľa absolútne nezaťažuje dlhými opismi, naopak, v pravý čas to urýchli a dosť hladko sekne s voľným opisovaním a vystupňuje dej natoľko, že vás to núti čítať ďalej a ďalej. Verte mi, Posledná pani Parrishová vám nedá spávať.

Kniha má tri časti, prvá sa venuje Amber, opisuje udalosti z jej pohľadu, druhá automaticky patrí Daphne a záverečná je zmesou obidvoch, a teda aj najlepšia. Ak som si pri čítaní myslela, že prvá časť ma zaujala celkom prirodzene, tak druhá bola ešte lepššia a premyslenejšia. A tretia bola vyvrcholením toho najlepšieho.

„A tak som urobila to, čo som si tak skvele osvojila: zatlačila som skutočnosť do kúta mysle a predstierala som, že môj život je taký nádherný, ako vyzerá.“

Tajomstvá, predstieranie a klam sú súčasťou viacerých postáv v knihe a autorka nás celkom necháva v strehu odhaliť to včas. „Nijaký život nie je dokonalý.“ Na trileroch čitatelia majú radi hlavne to, ked príde ten bod zlomu, a ináč to nie je ani v tejto knihe. Dialógy sú výborné, emócie nastavené na maximum, bude vami lomcovať zlosť a bezmocnosť, miestami až znechutenie, ale občas to bude aj príjemne prekvapívé a budete dúfať v dobrý koniec. To, ako sa celý príbeh poslednej Pani Parrishovej skončí samozrejme neprezradím, ale máte sa na čo tešiť. Bolo to fantastické, do detailov premyslené, s nezabudnuteľnými postavami a ich tajomstvami a ešte lepšou zápletkou s veľkým finále. Sami by sme to nevymysleli lepšie. Jednoducho, Liv Constantine píše výnikajúco, jej knihu som zhltla za dva dni, preto ju vrelo odporúčam všetkým milovníkom kníh.

Za recenziu ďakujeme Terezke Zoľákovej . :)

Nájdete ju aj na jej Instagram profile: @terezia.zk

Matteo Strukul: Mediciovci - Mocná kráľovná