Nina LaCour: Všetko je tak, ako má byť

Hlavnou hrdinkou príbehu, teda aj rozprávačom, je Marin. Dievča, ktoré vyrastalo v slnečnej Kalifornii a vychovával ju len jej dedko. Po tom, ako ju opustil jej jediný žijúci príbuzný, prerušila všetky kontakty s ľuďmi, ktorí ju mali najradšej a vydala sa študovať do New Yorku, čo najďalej od domova. Teraz očakáva príchod svojej niekdajšej najlepšej priateľky Mabel a všetky spomienky sa jej vracajú. Udalosti zo súčasnosti sa striedajú s rozprávaním z minulosti, vďaka čomu si dokážeme utvoriť obraz o jej živote pred príchodom na vysokú školu a dôvod jej zvláštneho správania.

,,Všetci trpia. Skrátka ti chcem povedať, aby si nebola človekom, ktorý vyhľadáva zármutok. V živote ho je viac než dosť.”

V prvom rade ma na knihe Všetko je tak, ako má byť zaujala obálka, ktorá k príbehu naozaj pasuje! Táto pomerne útla knižočka sa dá prečítať na jeden dúšok. A to doslova! Aj keď je to pomerne smutný a melancholicky ladený príbeh, vďaka striedaniu kapitol z minulosti a prítomnosti sa od knihy nedá odtrhnúť. Každou ďalšou kapitolou sa dozvedáme niečo nové o nej samotnej, o dedkovi, o mame, ktorá ju tak skoro opustila, o Mabel a ich silnom vzťahu…

Marin ako hlavná hrdinka mi bola v mnohom sympatická a obdivovala som ju za všetko, čím si musela prejsť a ako sa ku všetkému postavila. Pravda, miestami som jej správaniu nerozumela, no myslím, že po tom všetkom, čo zažila, to bolo na mieste. Čítaním postupne zisťujeme celú pravdu a musím sa priznať, že na konci mi bolo naozaj smutno.

Veľmi oceňujem námet, ktorý si autorka vybrala na spracovanie a zároveň jej schopnosť vytvoriť na tak malom priestore takéto príjemné čítanie s množstvom emócií.

Za recenziu ďakujeme Knihomoľke Caroline. :)

Instagram: @knihomolky