Lucinda Rileyová: Tieňová sestra

Ak sériu Sedem sestier ešte nepoznáte, v skratke vám ju predstavím. Tvorí ju sedem románov, a už z názvu úvodnej časti chápeme, že sú o siedmich sestrách.

Sedem sestier – Maiu, Ally, Star, Cece, Tiggy, Electru a Merope si v ich útlom detstve adoptoval tajomný miliardár a vytvoril im domov pri Ženevskom jazere a pomenoval ich práve podľa známej hviezdokopy. Každá zo sestier v dospelosti postupne opustila svoj domov, aby spoznali iný svet, každá zameraná iným smerom, v inom povolaní a na inom mieste.

Pri každej pribúdajúcej časti sa nám zdá, že je to lepšie a lepšie. A ani pri Tieňovej sestre to nebolo inak. Tento román sa vám okamžite dostane pod kožu. Tieňová sestra rozpráva osudový príbeh tretej sestry v poradí – Asteropé, ktorú volajú Star. Je to navonok tiché dievča, ktoré akoby žilo v tieni inej sestry, jej najbližšej – CeCe. Tieto dve sestry majú medzi sebou osobitý vzťah, veľa vecí prežívajú spolu a spolu aj istý čas bývajú – v Londýne. A práve tam sa začne aj životná cesta Star za odhaľovaním jej pôvodu.

„Dub a cyprus nestoja nikdy jeden v tieni druhého.“

Star je podobne ako jej sestry, nadaná v mnohých smeroch – vo varení sa naozaj vyzná a okrem iného by sa mohla uživiť aj ako spisovateľka. Indície od Tatka Slaného (tak volali svojho adoptívneho otca všetky sestry) ju zavedú do jedného londýnskeho kníhkupectva v Kensingtone, kde sa šťastnou náhodou zamestná. Okrem tejto stopy má pri sebe ešte niečo – figúrku pantera, ktorú dostala od otca. Čo presne znamená a odkiaľ vlastne pochádza?? Alebo presnejšie – kam ju ešte zavedie?

Na tejto sérii je fascinujúce aj to, ako autorka prepojí vždy dva príbehy – ten súčasný s tým minulým. A v tejto 3. časti to bol opäť vzrušujúci návrat do histórie, z ktorej sa len veľmi ťažko vracalo do prítomnosti. Ale – v tej prítomnosti bola predsa Star – najzáhadnejšia zo sestier a čitateľ si počas čítania veľmi želá vedieť, ako to s ňou dopadne. Podarí sa jej odtrhnúť od svojho starého života po boku svojej sestry? Práve túto časť, keď Star vykročí novým smerom, bude najzaujímavejšia. Majiteľ kníhkupectva ju totiž zavedie do Kentu, kde sa zoznámi s jeho bratom Myšiakom (áno, znie to smiešne, ale na toto meno si časom zvyknete), synovcom Rorym a sesternicou Marguerite.

Občas máme zo Star pocit, že sa bojí vonkajšieho sveta mimo jej pohodlného hniezda. Je nedôverčivá, aj keď má srdce na rozdávanie. Ale má rada jednoduché veci – zbožňuje varenie, starostlivosť o záhradu a domácnosť. To ju napĺňa šťastím. A čoho sa bojí najviac? Asi lásky. Až do posledného momentu to bude neisté a jej občasné zdržanlivé rozhodovanie ma poriadne hnevalo, ak mám pravdu povedať.

„Láska nikdy nie je nesprávna. Nesprávne môže byť iba jej načasovanie.“

Tento príbeh si od začiatku až do konca zamilujete. Nájdete v ňom lásku, vášeň, tajomstvá, bolesť i zmierenia. Aj napriek tomu, že neexistuje pokrvné puto medzi siedmimi sestrami – ich blízkosť a podporu je cítiť zakaždým, aj keď sú od seba na míle vzdialené.

„Nie je úžasné, ako človek niekedy celé roky prešľapuje na mieste a v jeho živote sa nič nemení, a potom odrazu príde prílivová vlna udalostí, ktorá vás buď zmetie do mora, alebo zľahka vyplaví na breh?“

Keď som román Tieňovú sestru dočítala, okamžite som dostala chuť prečítať si ho znova. Máte to pri niektorých knihách tiež tak?

V závere recenzie vám ju teda vrelo odporúčam, je to neskutočne príťažlivé pokračovanie veľkolepej série.

Za recenziu ďakujeme Terezke Zoľákovej, ktorú môžete nájsť aj na Instagrame pod menom terez_cita.