DOPRAVA ZADARMO PRI NÁKUPE OD 15 EUR

Lucy Maud Montgomery: Anna v Redmonde

Autor: Júlia Pernisová, 11. apríla 2017

Anna v Redmonde je tretia časť zo série kníh Anna zo zeleneho domu. Je to príbeh o Anne Schirelyovej, ktorá prišla zo sirotinca a našla svoj vysnívaný domov v zelenom dome u Marilly a Mateja. Túto knihu som si vybrala, pretože sa mi naozaj veľmi páčila a aj po jej dočítaní vo mne tento príbeh zanechal príjemný pocit.

V knihe sa odohráva život mladej študentky Anny, ktorá študuje na vysokej škole v Redmonde. V jej živote sa odohrávajú smutné, veselé, ťažké a aj jednoduché chvíle. Jej život je plný krásnych okamihov ale aj starostí s láskou, priateľmi, školou ale Anna ich zvláda a berie si z ťažkostí ponaučenie. Kniha je plná ponaučení a posilnenia do skutočného života. Anna je príkladom toho, že po neúspechu sa netreba hneď vzdávať. Príjemnú a veselú energiu do príbehu vniesli Annine priateľky a ich trampoty. Kniha je plná krásnych opisov, pri ktorých si môžete vytvoriť svoj prekrásny svet. Vystupuje tu mnoho postáv a medzi nimi je aj malý Davy, ktorý je pravým príkladom toho, aké môžu byť deti roztopašné ale aj verné. Anna Davymu vždy odpustí jeho správanie a dáva mu ponaučenia. Anna odpúšťa všetkým, či to trvá dlhšie alebo odpustí hneď. My by sme tiež mali odpúšťať ako ona a brať si z nej príklad.

Anna tiež v príbehu zisťuje, čo je to skutočná láska a ku komu ju cíti. Dostala mnoho ponúk na sobáš, ale vždy ich odmietla. Keď ju prosil o ruku jej priateľ z detstva, ktorý bol do Anny zaľúbený, odmietla aj jeho. Onedlho spoznala iného mladého muža a nazdávala sa, že ho ľúbi. On ju ľúbil veľmi a v Redmonde každý očakával, že sa vezmú. Keď ju o dva roky požiadal o ruku, otvorili sa jej oči a ona pochopila, že jej láska patrí len Gilbertovi, kamarátovi z detstva, ktorý ju už dávnejšie požiadal o ruku a ona ho vtedy odmietla. Anna sa stala bakalárkou umení. Keď prišla domov dozvedela sa, že Gilbert, ktorého dlhší čas nevidela, umiera na týfus. Veľmi sa o neho bála, pretože už mala jasno v tom, koho ľúbi. Prešlo niekoľko dní a Gilbert sa vyzdravel. Raz, keď sa spolu prechádzali Gilbert ju znovu požiadal o ruku, pretože aj on pochopil, že ju ľúbi a vždy ju ľúbil. A Anna konečne povedala áno.

Táto kniha je skutočne veľmi pekná a určite každého obohatí. Raz som sa spýtala mojej kamarátky, ktorá veľmi rada čítala, či ešte číta knihy, odpovedala: "Už pár rokov nie. Už som sa umúdrila."  Ja si nemyslím, že je múdre nečítať knihy, myslím, že čítanie kníh je múdre, pretože častokrát sú plné ponaučení a krásnych príbehov ako je napríklad aj Anna v Redmonde.

Je autorkou jednej z najobľúbenejších dievčenských postáv v literatúre, Anny Shirleyovej, čiže Anny zo Zeleného domu.

Lucy Maud Montgomeryová bola kanadská spisoveteľka, narodila sa 30. Novembra v roku 1874, v Cliftone, na Ostrove princa Edwarda v Kanade. Jej rodičia boli Hugh John Montgomery a Clara Woolner Macneill. Keď mala Lucy Maud necelé dva roky, umrela jej matka na tuberkulózu. Lucin otec sa rozhodol, že sa presťahuje do západnej Kanady, kde sa neskôr znovu oženil. Lucy zostala na farme svojich prarodičov v Cavendishi. Tu ako 9-ročná začala písať prózu.

V školskom roku 1893 – 1894 študovala na Prince of Wales College a získala učiteľskú licenciu. Potom, v roku 1898, začala učiť na škole Lower Bedeyue. Vtom istom roku ... viac