Maja Säfströmová: Ilustrovaný atlas neuveriteľných faktov o zvieratách

Toto je iba zlomok faktov o zvieratách, ktoré nájdete v novej krásnej ilustrovanej knižke Ilustrovaný atlas neuveriteľných faktov o zvieratách, ktorej autorkou je Maja Säfströmová. Autorka zostavila najzaujímavejšie a neuveriteľné fakty o zvieratách, ale dokonca ich aj sama ilustrovala. Ilustrácie sú dosť špecifické, keďže pri ich vzniku využíva jednoduchosť a iba čiernu fixku.

Každá dvojstránka je venovaná jednému zvieraciemu druhu, nájdete ich tu presne 55. Pri niektorých zvieratách použila autorka jeden fakt, iné sú zase vyskladané z viacerých, čo o nich utvára lepší obraz. Možno povedať, že kniha je zaujímavá aj tým, že autorka tu nevyužila len zvieratká bežné, ktoré pozná každé dieťa (slony, kozy, hady, včely, sliepky, svine,...), ale aj menej známe – napríklad pásavce, kiviovia, vtáčkare, amfipriony, mravčiare, šváby, leňochy,...

Atlas je primárne určený deťom od osem rokov, no myslím si, že má čo ponúknuť aj čitateľovi dospelákovi. Detičky sa pravdaže potešila krásnymi ilustráciami, vďaka ktorým si rovnako ľahšie zapamätajú aj jednotlivé fakty. Tieto fakty sú podané veľmi jednoducho – jednou, dvomi vetami, no i napriek tomu (alebo práve preto) sú veľmi zaujímavé a veľmi jednoducho zapamätateľné. Keďže niektoré sú naozaj až neuveriteľné, deti si ich istotne radi zapamätajú a budú ich s potešením šíriť ďalej. A rovnako sa touto formou naučia mnoho nového zo zvieracieho sveta. Sú tu, pravdaže, aj fakty, ktoré nie sú až také neuveriteľné, ale stále veľmi zaujímavé, ako som už spomínala, aj pre dospelých. A ešte – aby som nezabudla, niektoré sú vážne vtipné, niekoľkokrát som sa z chuti zasmiala, a nielen ja, ale každý, komu som knižku dala čítať. J

Knižka je veľmi pekná a hodnotná po každej stránke. Rovnako verím, že vydavateľstvo Albatros zauvažuje nad vydávaním autorkiných kníh aj do budúcna, keďže, myslím, ich ešte niekoľko vytvorila (minimálne jednu).

Za recenziu ďakujeme Martine Pinkovej. :)

Jej fotky a časť recenzii nájdete aj tu: @matine.knihy

Adela Jasenovcová: Denník aktívnej matky