Martin Schwarz: Kamaráti zo steny

Ide o typ knihy, v ktorej sú dominantným prvkom obrázky v porovnaní s množstvom textu. Text je síce stručnejší, ale ilustrácie ho dokonale vystihujú a dopĺňajú, čím dieťa dokáže krásne udržať pozornosť pri čítaní až do konca knihy.

Príbeh zaujme detského čitateľa už v úvode, kde autor predstavuje hlavnú hrdinku Rebeku ako samotárske dievčatko, ktorému deti ani tak veľmi nechýbajú, pretože sa rada stráca vo svojom maľovanom svete. Rebeka totiž veľmi rada kreslí čokoľvek a kdekoľvek. Keď si jedného dňa kreslí kriedami na chodník, objaví stenu paneláku, na ktorej sú pokreslené rôzne postavičky. Zub času sa na nich podpísal a postavičkám už chýbajú rôzne časti. Rebeka dokreslí všetko čo im chýba a oni sa jej za to odvďačia svojim priateľstvom. Jedného dňa však panelák renovujú a nový náter na paneláku navždy zakryje Rebekiných kamarátov zo steny. Ešte predtým však Rebeka stihla urobiť zásadnú vec, ktorou postavičky vlastne zachránila. Akým spôsobom to už nebudem prezrádzať J

Nechajte sa spolu s vašimi deťmi uniesť do sveta detskej fantázie a nechajte aj vy ožiť kreslené postavičky z príbehu o Rebeke. U nás má kniha veľký úspech, a keď ju môj 4 a pol ročný syn chytí do rúk, musíme ju prečítať aj viackrát po sebe. Pri tejto knihe mu vôbec nevadí, že hlavnou hrdinkou je dievča, s čím občas mávame taký malý „čitateľský problém“. Knihu Kamaráti zo steny teda odporúčam ako dievčatkám, tak aj chlapcom okolo 5 rokov J Autorovi Martinovi Schwarzovi touto cestou ďakujem v mene všetkých detských čitateľov za krásnu knižku a vyjadrujem prianie o viac podobných slovenských obrázkových kníh. Autorovi prajem veľa úspechov v ďalšej tvorbe pre deti a vám čitateľom – skvelý čitateľský a vizuálny zážitok! J

Za recenziu ďakujeme Simone Jasovej Trnkovej. :)

instagram: @kniholoverka

John Boyne: Zostaň, kde si, a potom odíď