Osobný odber už na 477 miestach na Slovensku

Martin Schwarz: Kamaráti zo steny

Autor: Simona Jasová Trnková, 10. júna 2019

Mladý talentovaný výtvarník, Martin Schwarz, rodák zo Zvolena, prichádza so svojou veľmi vydarenou prvou autorskou knihou Kamaráti zo steny. My, rodičia malých detí, sa tak môžeme spolu s deťmi tešiť zo skvelej obrázkovej knihy, tzv.picture book, ktorých je na našom slovenskom trhu zatiaľ dosť málo.

Ide o typ knihy, v ktorej sú dominantným prvkom obrázky v porovnaní s množstvom textu. Text je síce stručnejší, ale ilustrácie ho dokonale vystihujú a dopĺňajú, čím dieťa dokáže krásne udržať pozornosť pri čítaní až do konca knihy.

Príbeh zaujme detského čitateľa už v úvode, kde autor predstavuje hlavnú hrdinku Rebeku ako samotárske dievčatko, ktorému deti ani tak veľmi nechýbajú, pretože sa rada stráca vo svojom maľovanom svete. Rebeka totiž veľmi rada kreslí čokoľvek a kdekoľvek. Keď si jedného dňa kreslí kriedami na chodník, objaví stenu paneláku, na ktorej sú pokreslené rôzne postavičky. Zub času sa na nich podpísal a postavičkám už chýbajú rôzne časti. Rebeka dokreslí všetko čo im chýba a oni sa jej za to odvďačia svojim priateľstvom. Jedného dňa však panelák renovujú a nový náter na paneláku navždy zakryje Rebekiných kamarátov zo steny. Ešte predtým však Rebeka stihla urobiť zásadnú vec, ktorou postavičky vlastne zachránila. Akým spôsobom to už nebudem prezrádzať J

Nechajte sa spolu s vašimi deťmi uniesť do sveta detskej fantázie a nechajte aj vy ožiť kreslené postavičky z príbehu o Rebeke. U nás má kniha veľký úspech, a keď ju môj 4 a pol ročný syn chytí do rúk, musíme ju prečítať aj viackrát po sebe. Pri tejto knihe mu vôbec nevadí, že hlavnou hrdinkou je dievča, s čím občas mávame taký malý „čitateľský problém“. Knihu Kamaráti zo steny teda odporúčam ako dievčatkám, tak aj chlapcom okolo 5 rokov J Autorovi Martinovi Schwarzovi touto cestou ďakujem v mene všetkých detských čitateľov za krásnu knižku a vyjadrujem prianie o viac podobných slovenských obrázkových kníh. Autorovi prajem veľa úspechov v ďalšej tvorbe pre deti a vám čitateľom – skvelý čitateľský a vizuálny zážitok! J

Za recenziu ďakujeme Simone Jasovej Trnkovej. :)

instagram: @kniholoverka