Maya Sinay: Jedného dňa

Alex má osemnásť a ako odmenu za prijatie na vysokú školu odchádza so svojou najlepšou kamarátkou, „sestrou“ a spriaznenou dušou Beou do Talianska zažiť tie najkrajšie prázdniny a zároveň vôbec prvé prázdniny ako dospelá. Odchádza s plánom maľovať, užívať si krajinu a talianske more. Hneď v prvý deň Alex spoznáva krásneho Nemca Matta s prenikavými zelenými očami, do ktorých sa okamžite zamiluje. Za tých pár dní, ktoré spolu v slnečnom Taliansku strávia, prežije najkrajšie chvíle svojho života. Tento až rozprávkový románik však rýchlo pominie – posledný deň sa totiž Matt neukáže a Alex odchádza domov zlomená, s pocitom, že už sa nikdy nedokáže zamilovať tak veľmi ako teraz a zároveň nahnevaná na samú seba, že dokázala naletieť úplne neznámemu mužovi. Príchodom na Slovensko sa však jej život kompletne zmení a jej život sa vydá úplne inou cestou, než po akej túžila.

Musím priznať, že od tejto knižky som nemala veľké očakávania. Bála som sa, že to bude len ďalší sladký príbeh z červenej knižnice, ktorý ma nezaujme a budem sa veľmi premáhať, aby som ho prečítala do konca. Ale v tejto knihe tomu tak nebolo! Knižka ma veľmi milo prekvapila a naozaj dobre sa mi čítala. Doslova som ju zhltla na jedno posedenie vo vlaku! Tá nekonečná cesta mi hneď prešla o niečo rýchlejšie.

Jedného dňa je príbehom, ktorý nám predstavuje veľmi silnú osobnosť Alex. Ženu, ktorá musela čeliť mnohým ťažkým rozhodnutiam a nástrahám, ktoré jej postavil sám život do cesty, no ona sa aj tak nedala. Vždy sa snažila vydať zo seba to najlepšie, čo dokázala, aj keď to nie vždy bolo možné. Bola tiež milujúcou matkou svojich dvoch detí, ktoré nadovšetko milovala a bola pre nich najlepšou mamou, akú by si mohli priať. A nesmiem tiež zabudnúť na postavu Matta, toho som si úplne zamilovala! Bol nesmierne skvelou postavou a miestami ma naozaj mrzelo, že v príbehu nevystupoval tak často, ako by som si predstavovala.

Knihu celkovo hodnotím ako naozaj skvelú oddychovku, ktorá zaujme nielen milovníkov romantickej literatúry, ale aj takých ako ja, ktorí vždy radšej siahnu po nejakom reálnejšom príbehu. Teším sa aj na ďalšie časti a verím, že budú aspoň rovnako dobré ako táto a som naozaj zvedavá!

Za recenziu ďakujeme Knihomoľke Caroline. :)

Instagram: @knihomolky

Samantha Youngová: Iskrenie