Michaela Zamari: Rozhodnutie

Milé dámy, zbystrite teda svoju pozornosť, lebo práve táto kniha sa vám dostane pod kožu a všetko to, čo ste plánovali urobiť cez týždeň či cez víkend, budete musieť odložiť na neskôr, lebo budete len čítať. Rozhodnutie je tou knihou, od ktorej čítania sa stanete závislé, ukradne vám spánok a nebudete vnímať nič okrem jej deja, postáv a neodolateľnej obálky. Ruku na srdce, ak už vás nezaujme obsah knihy, tak jej obálka rozhodne áno, lebo je sa na čo pozerať.

Ale vrátim sa predsa len k obsahovej stránke Rozhodnutia. Konečne je tu kniha, ktorá má síce erotický podtón, a musím uznať, že v tomto prípade mi to vôbec neprekážalo, ale nesie v sebe tiež romantiku spojenú s napätím a charizmatickými postavami. To je prvý predpoklad úspechu medzi čitateľmi. A ďalšia vec, ktorú musím vyzdvihnúť je, že dialógy sú bravúrne napísané, presvedčivé a iskrivé.

Michaela Zamari je už povestná svojou láskou k cestovaniu a aj vďaka svojej fantázii a bohatým cestovateľským zážitkom dokázala v Rozhodnutí vystavať dokonalý príbeh plný zaujímavých miest, neobyčajných charakterov v postavách, ktoré si celkom rýchlo obľúbite a slušnej dávky vášnivých scén.

Raven a Troy sú súrodenci, ktorí sa rozhodnú ísť na spoločnú dovolenku do Malajzie, ktorá sa však neskončí práve podľa ich predstáv, ale zmení ich stereotypný spôsob života na nečakané dobrodružstvo a obzeraním sa cez plece kvôli možnému nebezpečenstvu. Do ich života totiž vstúpi atraktívny cudzinec, z ktorého sa za trochu zvláštnych okolností stane ich ochranca pred niekým, pred kým aj on má rešpekt. Wyatt je silný, neoblomný muž, ktorý o nich vie až príliš veľa. A v Raven vyvoláva všetky možné pocity – zvedavosť, strach, zlosť aj túžbu.  A to je len začiatok – začiatok niečoho, čo im celkom obráti život na ruby.

Musím sa priznať, že touto knihou ma autorka veľmi potešila, lebo ju napísala úplne perfektne. Michaela Zamari má kvalitný jazykový prejav v písaní, dokáže všetko perfektne zosúladiť, každá veta má šmrnc. Najviac sa mi páčili dialógy, ale aj samotná myšlienka knihy. Jej dej ma zaujal natoľko, že som sa v hlave k nej stále vracala a zožierala ma zvedavosť, ako to všetko skončí. Myslím si, že urobila veľký pokrok v tom, že dej zbytočne nenaťahovala, aj keď tam boli scény trochu ako z filmu, hlavne tie akčné, ale bavilo ma to od začiatku až do konca. A záver ma celkom prekvapil, aj trochu zmiatol. Ale napriek tomu to bolo skvelé čítanie, v Rozhodnutí si prídete každá na to svoje: romantiku, zápletku, napätie aj erotiku. A tu chcem autorku pochváliť, že ju do knihy nedávala do každej kapitoly. Dokonca som tomu trendu mať šteklivú tématiku v knihe, podľahla aj ja. Ja, čo nemusím knihy typu 50 odtieňov sivej. Lebo konečne to nie je romantická knižka pre ženy, kde vystupuje nechutne bohatý muž s dokonalým výzorom a posadnutou vôľou ovládať ženy a celkom obyčajné neskúsené dievča, ktoré mu až príliš rýchlo bez zábran podľahne. Aj pri postave Raven by sme vedeli nájsť chybičky rovnako ako pri Wyattovi, ale v tejto knihe ma až na nepatrné detaily presvedčili a ich konanie mi prišlo OK rovnako ako celý príbeh. Dôkazom toho je kniha Rozhodnutie prečítaná za necelé dva dni, ku ktorej ma to ťahalo aj počas raňajok a obednej pauzy. A celkom mi je ľúto, že sa tento príbeh skončil, ale myslím si, že autorka urobila dobre, že sa tentokrát nevydala cestou pokračovania v ďalších tradičných dvoch dieloch, ako to už pri tomto žánri býva zvykom.

Ak obľubujete romanticko-šteklivé príbehy plné dramatických zvratov a vzrušenia, tak si určite nenechajte ujsť novinku od Michaely Zamari ROZHODNUTIE. Bola to najlepšia kniha, ktorú som za posledný mesiac prečítala.

Za recenziu ďakujeme Terezke Zoľákovej. :)

Instagram: @tereza_zolakova

Yuval Noah Harari: Sapiens (Stručná história ľudstva)