Michaela Zamari: Zákulisie samovydávania

Autorku mnohí od samovydavania knihy odrádzali, a predsa to nevzdala. Práve naopak, dotiahla to do úspešného konca. Dôkazom toho sú 4 romány, ktoré si vydala sama. Výnimku tvorí len jej prvá kniha Šéf môjho šéfa, ktorá vyšla vo vydavateľstve.

Možno Michaela Zamari neláme rekordy v predajnosti niekoľko tisícových výtlačkov, ale v tom mori ženských románov je jednou z najlepšie pišúcich slovenských autoriek vôbec. Skúste hoci len jednu jej knihu, a sami sa presvedčíte, že to, čo tu píšem, je pravda.

Kniha Zákulisie samovydávania ponúka odpovede na mnohé otázky ohľadom celej tej „mašinérie“ pri vydaní knihy – od tlače, grafiky, distribúcie až po marketing a výsledný predaj. Ale týmto práca autora aj samovydavateľa stále nekončí, na úspechu knihy treba stále pracovať. Nie je to ani zďaleka ľahké, ale výsledky sa môžu dostaviť prekvapivo skoro, ak máte snahu a jasný cieľ.

Prečo sa vlastne rozhodla napísať knihu o samovydávaní, sa autorka vyjadrila takto: „Knihu Zákulisie samovydávania som sa začala na požiadanie od čitateľov a autorov, ktorí boli zvedaví, čo všetko je za tým, alebo dokonca zvažovali samovydanie a takáto kniha im na trhu chýbala. Paradoxne som ju dopísala aj pre seba, lebo vďaka rýchlemu tempu, keď som za 14 mesiacov vydala 4 knihy, som sa iba o vlások vyhla vyhoreniu.“

Kniha Michaely Zamari o tom ako si vydať knihu je určená všeobecne pre každého čitateľa, alebo takého človeka, ktorý je presvedčený, že ho knihy nikdy veľmi nezaujímali. A zrazu je tu kniha, ktorá nás pozýva nazrieť do zákulisia pri samovydaní knihy.

Autorka v nej píše otvorene a úprimne o tom, čo je za vydaním knihy, bez kritizovania a akéhokoľvek prikrášľovania. A neprezentuje v nej len seba, svoje knihy, svoje možnosti, ale odpovedá tiež na otázky od čitateľov, čím objasňuje mnoho otáznikov o tom, ako funguje vydanie knihy. A v ďalšej kapitole sa v rozhovoroch sama pýta na názory iných autorov/autoriek, ktorí sa tiež vydali na cestu samovydavateľa.

Knihu takto výborne ukončuje, keď sa delí o skúsenosti a názory s inými autormi a autorkami, pričom z toho cítiť aj veľkú vzájomnú podporu.

„Pre mňa bude tento knižný počin pripomienkou toho, že všetko človek zvládne, keď si niečo zaumieni, prečo si netreba robiť ťažkú hlavu z hejterov, ktorí nemajú poňatia o tom, čo sa skrýva za veľkými i malými úspechmi. A v neposlednom rade zoznam všetkého, na čo nesmiem zabudnúť pri každej ďalšej knihe. A to isté môže znamenať aj pre každého, kto si ju prečíta, preto toto rozhodnutie nikdy neľutujem“, hovorí autorka knihy Zákulisie samovydávania Michaela Zamari.

Kniha rozvíri trochu hladinu v knižnom a vydavateľskom mori, možno nenájde u všetkých pochopenie, alebo práve naopak – povzbudenie.. Ale čo je dôležité, pre čitateľov bude celkom inou knihou, ktorú doteraz mohli držať v rukách. Citát na začiatku knihu to asi najviac vystihuje: „Kvalita znamená robiť to dobre, aj keď sa nikto nepozerá.“ (Henry Ford)

Za recenziu ďakujeme Terezke Zoľákovej, ktorú môžete nájsť aj na Instagrame pod menom https://www.instagram.com/terez_cita/

Denisa Fulmeková: Ňuňo

Diana Gabaldon: Cudzinka