COVID-19 (ne)obyčajných príbehov z karantény

Celkom (ne)obyčajné veci izolovanej doby je zbierkou príbehov obdobia, keď sa svet pre pandémiu náhle zastavil. Zostali sme doma. Teda väčšina z nás. Všetci sme mali nejaké plány, a tie žiaľ museli ísť do úzadia. Lebo korona. Každý mal obavy. Vtedy sme ešte nevedeli čo nás čaká- Vieme to teraz? Ťažko povedať.

Túto knihu tvorí 19 (ne)obyčajných príbehov z karantény. Ide o zbierku výpovedí o tom, ako sa známe osobnosti i obyčajní ľudia vyrovnávali s jarným lockdownom. Protagonisti v knihe opisujú svoje pocity, i svoje skúsenosti izolácie, svoje obavy z neznámeho vírusu.

Niektorí píšu o prežívaní lockdownu vo svojom domácom prostredí, iní v práci, a niektorí zase v štátnej karanténe. Vo vydavateľstve Albatros Media vznikla myšlienka na vydanie knihy v podobe príbehov z karantény. Tento nápad začal nadobúdať jasné kontúry už v čase, keď začali s oslovovaním ľudí, ktorí by mali záujem sa na projekte zúčastniť. Sú to výpovede ľudí z rôznych profesií – lekári, psychológovia, vedci, umelci, športovci, podnikatelia. Napokon je ich celkovo 19 a medzičasom vznikol aj názov knihy – Celkom (ne)Obyčajné Veci Izolovanej Doby (COVID-19).

Táto zbierka príbehov má veľa pozitívnych stránok. Nájdete v nej úprimné úvahy nás, obyčajných ľudí, nech už je naša profesia akokoľvek dôležitá. Všetci máme z koronavírusu strach a máme obavu nielen o seba, ale aj o svojich blízkych a tých najzraniteľnejších. To pozitívne nájdete medzi riadkami – súdržnosť a vôľa úspešne to prekonať s čo najmenšími následkami.

V knihe oslovení opisujú prvú vlnu pandémie, ktorá prekvapila takmer každého. O druhej vlne v tej dobe takmer nikto neuvažoval. Alebo aspoň sme dúfali, že nepríde. Každý jeden príbeh je zaujímavý a ponúka svoj osobitý pohľad na pandémiu, jej riešenia a dôsledky. Každý z nich sa snažil nájsť svoj spôsob ako sa vyrovnať s novou realitou.

Celkom (ne)obyčajné veci izolovanej doby nie je náročná kniha na čítanie. Ale príbehy v nej by nám nemali byť ľahostajné. Sú inšpiratívne v mnohých ohľadoch. Síce je to len zlomok toho, čo ľudia na Slovensku prežívali počas prvej vlny pandémie, ale je dobré si o tom prečítať. Ako hovorí autor tohto knižného projektu Mário Gešvantner: „Tieto príbehy majú zmysel a je dobre, že sú zaznamenané. Hovoria o nás ľuďoch – akí sme krehkí a zraniteľní, ale aj o tom ako dokážeme v blbých časoch zabojovať a myslieť na druhých. Verím, že táto kniha bude mať svoju silu, aj keď koronavírus zostane už len spomienkou.“

Život na našej planéte je ohrozený

Nočný cirkus vás ohúri