Recenzia: Krvavá dedička (Amelie Wen Zhao)

Cyrilská ríša je krajina, kde mágia nie je vítaná. Osud to zariadil tak, že korunná dedička Ana dostala mágiu, no nie hocijakú. Ana dostala dar ovládania krvi iných. Spáchala pár zlých vecí a musí dosiahnuť spravodlivosť a zároveň pomstu aby to odčinila. Nikto nie je taký šialený, aby sa spojil s obvinenou korunnou princeznou, ktorá ovláda krv nie? Na počudovanie sa nájde jedna osoba. Je to Ramson – pán podsvetia. Síce povie, že jej pomôže, lebo uzavreli dohodu obchodníkov tzv. pakt, ale on má aj tak vlastný plán...

To by bolo k anotácií. Ku knihe Krvavá dedička mám čo povedať, ale zároveň som stále zmätená a to už prebehol nejaký ten čas od jej prečítania. Čítala som rôzne recenzie- pozitívne aj negatívne. Čiže od knihy som nemala veľké očakávania, a tak niektoré veci prekvapili. Autorkin štýl mi prišiel „nedokončený“. Začala opisovať zvrat v knihe, ale vôbec neprišlo očakávané napätie, búšenie srdca, nudila ma (čítalo sa to rovnako ako obyčajná scéna). Chýbal mi tu poriadny popis akcie a zvratov, ktorý by ma držal vo vytržení. Nehovorím, že tu zvraty a akcie neboli len mi prišli zle napísané. Taktiež si myslím, že kniha by sa čítala lepšie ak by sem autorka zahrnula viac dialógov. Druhá vec je preklad. Nečítala som originál, ale slovosled niektorých viet bol naozaj na zaplakanie. To isté niektoré slová, ktorým by sa podľa mňa dal nájsť oveľa lepší preklad, ktorý by sa aj hodil k tejto knihe. Je veľká škoda, že kniha s tak dobrým námetom sa pokazí na takýchto drobnostiach.

Krvavá dedička 1

V Cyrilskej ríši je mágia považovaná za podradnú a nevítanú. Kto ňou vládne, je zotročený. Nik nesmie zistiť, že korunná princezná Ana ovláda krv v živých bytostiach. Ak sa chce pomstiť za vraždu otca a očistiť svoje meno, potrebuje mocného spojenca. A len jediný človek je dostatočne šialený, aby sa k nej pridal – pán podsvetia Ramson. Aj ten však hľadí najmä na svoje vlastné plány. Dokáže Ana odolať mámeniu temného podsvetia alebo v nej zvíťazí kráľovská krv, ktorá túži po spravodlivosti?
Na sklade 1Ks
13,29 € 13,99 €

Viem, že nie som jediná, ktorá si uvedomila, že táto kniha je veľmi podobná sériám Trón zo skla či Griša. Prvá polovica bola pre mňa naozaj boj. Od strany 180 nastala zmena. Ale nie som si istá, že či dobrá alebo zlá. Kniha nabrala zrazu úplne iné obrátky, začalo sa to čítať rýchlejšie a aj dej ma zaujal (konečne). Ale časom som si uvedomila, že som niečo také už čítala. Na môj vkus a to už veľmi podobalo na vyššie uvedené tituly. Nechcem povedať, že to bolo zlé, naopak sa mi to veľmi páčilo aj som sa do toho pohltila žila s tým, len to nebolo úplne najoriginálnejšie. Vzadu na knihe je síce uvedené, že je to pre fanúšikov série Trón zo skla, Vranej šestky a Červenej kráľovnej, ale nečakala som, že to, bude až taká veľká podoba. Ale inak druhá polovica knihy úplne super, škoda, že aj tá prvá polovica ma tak nezaujala.

K postavám som si nevytvorila skoro žiadny vzťah a to je z viacerých dôvodov: kniha nie je písaná rozprávaním ja, ale rozprávaním on. Čiže vidíme všetko inými očami. Anu som si veľmi neobľúbila. Ale za to môžu aj jej hlúpe rozhodnutia, ktorých zopár bolo, ale na druhú stranu niektoré aj chápem. Asi by to bolo iné keby som videla do jej hlavy a myšlienok. Asi jediná postava, ktorá mi sadla bol Ramson. Postava, ktorá má zlý charakter, ale zároveň postava, ktorá rozmýšľala a išla si za svojím cieľom a nerobila pri tom až tak veľa hlúpych rozhodnutí. Autorka píše knihu obidvomi pohľadmi, takže celkom sa to vyvažuje. Kniha sa mi v celku páčila a aj ju odporúčam. Je to podľa mňa veľmi dobrá fantasy kniha so zaujímavým nápadom, žiaľ trošku zle spracovaným.

Recenzia: Kôň Przewalského (Maja Lunde)

Kniha dňa: Kristína Tormová predstavuje román Knihomoľský život Niny Hillovej