Robert Bryndza: Deväť brestov

Autor: Marko Kacvinský, 11. mája 2020

„Obeť leží na pravom, pravú ruku má pod hlavou. Ľavá ruka spočíva rovno pri tele, je vystretá. V spodnej časti chrbta, na zadku a na stehnách má šesť rán po uhryznutí.“ Ukázala na najhlbšie rany, kde chýbalo mäso, boli také hlboké, až z nich vytŕčala chrbtica dievčaťa. Leodora chytila hlavu obete a jemne ju nadvihla – okolo krku bola ovinutá tenká šnúra, ktorá sa zarezala do nafúknutej pokožky. „Všimnite si špeciálny uzol.“ „Opičia päsť,“ prvýkrát prehovoril Cameron.“

Kate Marshallová, mladá ambiciózna vychádzajúca hviezda londýnskej metropolitnej polície. Svoju kariéru si začína budovať a pozdáva sa jej to. Nový prípad Kanibala z Deviatich brestov, radšej však používala názov Operácia Bolehlav, sa ukazuje ako neuveriteľne rafinovaný a nesmierne náročný prípad. Kate sa viezla v metre a bola na ceste domov. Vyčerpávajúci deň v práci sa konečne chýlil ku koncu a mladá vyšetrovateľka nemohla myslieť na nič iné, iba na teplo a pohodlie svojho malého bytu. Zrazu jej zazvonil mobil, chvíľu jej trvalo, kým ho našla. Na druhom konci sa jej ozval šéf. Detektív hlavný inšpektor Peter Conway. Informácie o novonájdenom tele mladého dievčaťa ju znepokojili. Telo bolo viackrát pohryzené a na hlave mala igelitové vrecko. Kvôli týmto faktom novinári vymysleli sériovému vrahovi prezývku Kanibal z Deviatich brestov. Vrah unášal tínedžerky, zakaždým podvečer, pri návrate zo školy. Ich telá sa našli po niekoľkých dňoch v londýnskych parkoch. Ponúkol sa, že ju vyzdvihne pred stanicou. Spoločne sa presunuli na miesto činu. Policajná páska sa trepotala vo vetre. Privítali ich dvaja uniformovaní muži, ukázali im svoje preukazy a prešli do rozloženého stanu. Obliekli si forenzné kombinézy a začala sa prehliadka tela. Po prejdených faktoch usúdili, že je to určite on, Kanibal z Deviatich Brestov. Kate po celej tejto situácii ostala otrasená a nedokázala potlačiť z hlavy myšlienku na mŕtve dievča. Tak veľmi by chcela vedieť, kto je vrahom, aby zastavila toto zabíjanie. V tom momente nevedela ako veľmi toto rozhodnutie, odhaliť totožnosť vraha, oľutuje.

Kniha Deväť brestov od Roberta Bryndzu ponúka neobyčajnú situáciu vo forme pocitu, ktorý som mal po prečítaní prvých 20 stranách. Položil som si otázku. Toto je koniec knihy? Vírili sa mi v hlave myšlienky typu, čo ďalej, veď  kniha skončila. Pustil som sa teda do pokračovania v čítaní. Príbeh pokračoval ďalej, len v inom roku. Konkrétne po udalostiach, ktoré sa stali, keď Kate odhalila vraha. Uplynulo 16 rokov a tak som sa divil ako sa to bude vyvíjať. Toto dielo ponúka viacero pohľadov. Pri štýle písania Roberta Bryndzu som zvyknutý, že vidím aj pohľad z opozičnej strany. Tu to nie je výnimka. Podľa môjho názoru to pridáva doplnenie celého príbehu a pozadia, preto sa mi tento spôsob veľmi pozdáva. Samotný vývoj a gradácia príbehu je úžasný. Páčilo sa mi postupné prehlbovanie s postavami a vzťahmi medzi nimi. Samozrejme, kniha nešetrí nádherným opisom, vďaka ktorému je možné si lepšie predstaviť jednotlivé udalosti a miesta v knihe. Ľahko sa číta a zaručene vám pri nej zbehne čas veľmi rýchlo. Samotný koniec mi však prišiel veľmi rýchly a vyvrcholilo to tam podľa môjho názoru až prirýchlo. Ako keby sa problém celej knihy vyriešil na dvoch stranách. Toto je však len malou chybičkou krásy, aj tak som s knihou nadmieru spokojný.

Kniha Deväť brestov má pre vás nádherný príbeh s veľmi zaujímavou zápletkou, ktorá zatají dych každému čitateľovi detektívok, a tak ju vrelo odporúčam.

Robert Bryndza je autorom megaúspšených trilerov, ktorých sa len v angličtine predalo vyše 3 miliónov výtlačkov a boli preložené do 29 jazykov. Je to britský autor žijúci na Slovensku.

Je autorom medzinárodného #1 bestsellera Dievča v ľade. Ide o prvú knihu série s hlavnou hrdinkou detektívkou Erikou Fosterovou, ktorej sa dodnes predalo vyše milióna výtlačkov. Sériu trilerov s Erikou Fosterovou tvorí zatiaľ šesť kníh. Možno ich čítať ako časti série aj ako samostatné romány v ľubovoľnom poradí: Dievča v ľade, Nočný lov, Temné hlbiny, Do posledného dychu, Chladnokrvne, Smrtiace tajnosti.

Okrem toho napísal aj bestsellerovú sériu romantických humorných románov.

Román Deväť brestov je prvou časťou novej série trilerov s novou hlavnou hrdinkou ... viac