Robert Bryndza: Temné piesky

Kate Marshallová. Mladá ambiciózna bývalá policajná vyšetrovateľka, s ktorou sa osud nemaznal. Spojenie so sériovým vrahom Petrom Conwayom, alebo takzvaným ,,Kanibalom z Deviatich Brestov ", ju prenasleduje ďalej životom ako nepekná jazva, ktorá zanechá stopy na tele aj na duši. Kate prednáša na univerzite dejiny kriminalistiky. Sama dobre vie, že v tých dejinách taktiež figuruje. Prešli dva roky odkedy znovu poslala Petra do väzenia a prekazila mu útek aj s jeho vyšinutou matkou. Nerada spomínala na ten deň, hlavne na to, čo musel prežívať Jake. Och, ako vyrástol. Už mal 16 rokov. Jeho život jej pretekal pomedzi prsty. Vyčítala si, že jeho detstvo už zmeškala. Aspoň teraz si to môžu vynahradiť spolu.

Priehradu Temné piesky obklopujú rôzne tajomstvá.

Začali chodiť na kurz do miestnej potápačskej školy, kde si spravili kurz potápania. Jake našiel na internete priehradu s názvom Temné piesky. Vznikla v roku 1953 zaplavením údolia a dediny Temné Piesky. Dočítal sa, že je možné sa potápať na dno a pozrieť si ruiny dedinského kostola. Nebolo to ďaleko, tak sa tam vybrali. Po úspešnom zostupe do vody sa postupne dostávali na dno až ku ruinám kostola. Keď ho zbadali, priplávali k nemu a cez okno sa dostali dnu. Vystúpili hore, Chceli si obzrieť bližšie klenbový strop, ale všimli si, že lúč svetla pristál na červených teniskách.  Tenisky sa pohojdávali priamo nad otvorom okna a boli obuté na nohách mŕtveho tela, ktoré viselo vo vode.

Pokračovanie úspešného Bestselleru Deväť brestov.

Vydavateľstvo Lindeni nám ponúka druhý diel z novej detektívnej série o Kate Marshallovej od britského spisovateľa Roberta Bryndzu. Čo nám druhý diel povie o potencionálnej súkromnej detektívke a jej ceste životom?

Kniha Temné Piesky pokračuje v rozprávaní príbehu bývalej policajtky Kate Marshallovej, ktorá po opätovnom chytení sériového vraha Petra Conwaya a jeho imitátora pokračuje ďalej vo svojom živote prednášania na univerzite. V tejto knihe sa dozvieme viac aj o jej asistentovi Tristanovi Harperovi, ktorý na konci minulej knihy ponúkol Kate, aby spolu začali vyšetrovať ako súkromní detektívi. Do cesty sa jej zapletie ďalšia vražda a Kate sa znovu púšťa do zbesilého vyšetrovania na vlastnú päsť.

Tajomný príbeh o Hmlovom Fantómovi.

Temné Piesky sú výborným pokračovaním dobre rozbehnutej série. Kniha ma naozaj milo prekvapila, strávil som s ňou niekoľko hodín, ale mal som pocit ako pri predošlom diele, že sa číta sama. Po nejakom čase sa pristihnete, že ste prečítali vyše tridsiatich strán a ani neviete ako. Príbeh je vynikajúco podaný a zápletka sa nám postupne odhaľuje naprieč dejom. K porovnaniu s inými detektívnymi knihami tu máme, ako sme zvyknutí od autora, aj pohľad vraha, ktorý sa nám neodhalí, ale vidíme príbeh aj jeho očami. Po čase sa zoznamujeme aj so zvrátenou stránkou sériového vraha. Je to naozaj krásne dielo hodné obdivu, ktoré nedisponuje veľmi veľa postavami ani menami na zapamätanie. S do detailu a vierohodne opísanými protagonistami sa ľahko spriatelíte a vcítite sa do ich životných situácií a rozhodnutí. Ako vždy len zatajíte dych a dúfate, že Kate sa to znovu podarí.

Andrzej Sapkowski: Zaklínač 1

Barbora Kardošová a detské audioknihy