Sandra Brown: Krvavé spomienky

Krvavé spomienky je rozhodne kniha, ktorá stojí za prečítanie. Tak ako sľubovala anotácia, bolo to napínavé, iskrivé, miestami dosť nebezpečné a prudko návykové čítanie. Jednoducho, túto knihu nebudete chcieť odložiť, lebo vám to nedovolí takmer v žiadnej kapitole. Ak ju už máte vo svojom hľadáčiku, vyhraďte si na ňu jeden – až dva voľné dni (najlepšie víkend), ak nechcete čítať do noci. Mne vydržala len jednu voľnú nedeľu, kedy som ju prečítala na jeden dych. Nechcela by som ju prechváliť, lebo každému niečo iné sadne, čo sa knižného vkusu týka, ale v mojom prípade to bola „kniha na prvý pohľad“, jediným dôkazom toho je fakt, že som sa od nej nevedela odtrhnúť. Sandra Brown píše naozaj výborne, má nenapodobiteľný rukopis a vie ako ulahodiť svojim čitateľom. Súhlasím s autormi anotácie, že „opäť sa jej podarilo majstrovsky spojiť napätie a romantiku do dynamického, strhujúceho príbehu o cene hrdinstva a pomste, ktorá nepozná zľutovanie:“

Hneď na začiatku príbehu vystupuje postava, ktorá to celé spustí – ambicióznej televíznej reportérke Kerre Bayileyovej  sa podarí malý zázrak – natočiť rozhovor s americkým hrdinom – majorom Franklinom Trapperom v Texase, ktorý sa pred štvrťstoročím preslávil svojím hrdinským činom pri bombovom útoku na hotel Pegasus v Dallase. Kerre sa podarilo niečo nemožné, keďže major sa za posledné roky stiahol do ústrania a s médiami prestal úplne komunikovať.  Dostať sa k nemu však nebolo vôbec jednoduché – a tak musela o pomoc požiadať jeho syna Johna Trappera – súkromného detektíva a bývalého agenta federálneho úradu pre výbušniny.  John je sarkastický, uzavretý a nepriateľský voči okoliu. Ale Kerra je odhodlaná kvôli svojej práci urobiť všetko, čo je v jej silách, aby to dosiahla.  Nerobí to však len kvôli práci, ale aj kvôli sebe. Kľúčom k nešťastným udalostiam spred mnohých rokov z hotela v Dallase je fotografia dievčatka, ktoré zachránil Major priamo z náručia jej matky, ktorá zahynie v troskách po útoku.

Kniha Krvavé spomienky vás neľútostne vrhne do deja hneď od prvých strán, kedy reportérke Kerre ide o život, krátko po dotočení interview s Majorom, ktorého postrelia a Kerra sa tak ocitne vo veľkom nebezpečenstve. Kto je za týmto útokom? Prečo práve teraz, kedy reportérka vyjde s istým svojím tajomstvom pred divákov? Na cestu pátrania sa vydá spolu s impulzívnym, drzým a nebezpečne príťažlivým majorovým synom Johnom a zažije s ním hneď viacero krušných chvíľ, kedy unikajú nielen pred šerifovými ľuďmi, ale aj pred samotnými zabijakmi. V čom tkvie pomsta nepriateľa a ako s tým všetkým súvisí dávny bombový útok v Dallase. Tieto a iné záhady celého tohto prípadu sa dozviete, ak si knihu Krvavé spomienky prečítate. Bude to lákavé, nebezpečne rýchle, nemilosrdné a napínavé čítanie. Aspoň pre mňa také určite bolo. Je to jedna z najlepších kníh, ktoré som od začiatku roka prečítala.

Za recenziu ďakujeme Terezke Zoľákovej. :)

Viac recenzií a fotiek nájdete aj na jej Instagrame: @tereza_zolakova

Ariel Levy: Proti všetkým pravidlám