Sexi psychologický triller – Krásna beštia / Rebecca Jamesová

Katherinina tragédia sa odohrala v nedávnej minulosti. Do novej školy prišla pod iným menom a so snahou zabudnúť. Spočiatku je veľmi utiahnutá a opatrná. Trápia ju výčitky svedomia, nechodí na oslavy či školské žúry, a má pocit, že sa musí neustále kontrolovať. (Alkohol klame náš mozog - otupí ostražitosť, presvedčí človeka, aby uveril, že svet sa oňho postará. Ja však viem, že dojem bezpečia je iba riskantnou ilúziou.)
Priateľstvo s excentrickou Alice ju najskôr povznáša, no neskôr ju začne ťažiť. Jej úlety sú nielenže nevhodné, Alice sa navyše správa kruto. Či už vtedy, keď sa pokúša znovu zbaliť bývalého priateľa v spoločnosti jeho novej priateľky, alebo keď si začne románik s Robbieho otcom. Katherine si uvedomuje, že musí Alice zo svojho života vylúčiť. Nájde si priateľa a prestane s Alice komunikovať. No tá ju len tak nemieni pustiť. Katherine dlho nechápe, prečo ju Alice prenasleduje, dokonca zneužije dôverné informácie a znova rozrýva Katherinine hlboké rany na duši. Dôvod, prečo to robí je však prekvapivejší a desivejší, než si Katherine vôbec dokáže predstaviť...
Zaujímavé dielko. Autorka knihy Rebecca James sa narodila v roku 1970 v Sydney. Krásna beštia je jej debut a ešte pred vydaním vyvolal medzinárodnú senzáciu a prekladá sa do tridsiatich jazykov. Nečudo. Napínavá detektívka s hneď niekoľkými zápletkami, prekvapivé zvraty i nečakané rozuzlenie. No nebudem viac prezrádzať.
Plážové lehátko, tieň borovice sosny, šum Jadranského mora a napínavá kniha. Takto som trávila dovolenku ja. Ak ste ešte na dovolenke neboli, vezmite so sebou aj Krásnu beštiu.

(Diana Dúhová)

Neobyčajné putovanie somálskej nomádky – Púštny kvet / Warris Dirie, Cathleen Miller