Silvia Zeumerová: Parstelvan Pečať

Silvia Zeumerová, narodená v samotnom srdci Slovenska, len nedávno vydala jej románový debut – debut, o ktorom by malo byť oveľa viac počuť! Slovensko má mnoho šikovných autorov, ktorí sa bežne rovnajú tým najlepším zo sveta. Silvia s románom Parstelvan medzi nich rozhodne patrí!

Hneď na začiatku príbehu sa stretávame s mladým Branarom, ktorý je obvinený zo smrti vlastného milovaného otca. Keďže nebolo možné dokázať jeho vinu alebo nevinu, je nútený opustiť rodnú krajinu. Tak začína jeho nedobrovoľná cesta za dobrodružstvom, počas ktorej musí zahojiť nie len boľavé srdce, ale zároveň zistiť pravdu o otcovej minulosti, svojej súčasnosti a neistej budúcnosti.

Silvia je veľmi talentovaná autorka. Má špecifický spôsob písania, ktorý v sebe nesie veľkú lyrickosť a jemnosť. Podarilo sa jej vytvoriť zaujímavý príbeh o všetkých odtieňoch lásky. Mnoho ľudí si ani neuvedomuje, že láska nie je vždy ružová a príjemná, ale vie aj ublížiť. Láska vie byť sebecká, podlá, slepá a nesmierne bolestivá. Autorka vytvorila zaujímavé postavy, ktoré museli pochopiť nie len rozdiel medzi láskou a zamilovanosťou, ale museli rozlíšiť, kedy je dobré za lásku bojovať a kedy nie. Myslím si, že mnohí z nás si niečím podobným prechádzame aj v bežnom živote, vďaka čomu sa ľahko stotožníme s hlavými postavami z Parstelvanu.

Prvá tretina knihy, kedy sme spoznávali Branara a pozorovali vývoj krásnej a čistej lásky k Darnárii, bola priam magická. Všetko to bolo doplnené o krásne opisy prírody, kde bolo cítiť autorkinu fascinovanosť Slovenskom. Vo zvyšku knihy prevažovali fantastické prvky, kde sme sa viac dozvedeli o svete rôznych bytostí a o samotnej Darnovskej pečati, okolo ktorej sa vyvíjal celý dej. Musím sa priznať, že pri niektorých scénach som prečítala aj päť strán a nemala som potuchy o čom to celé bolo. Akoby autorkin poetický štýl písania úplne nesedel s jej fantastickými časťami deja. Akčnosť, ktorú sa snažila navodiť pôsobila kvôli tomu naopak spomalenie deja. Niektoré momenty mi prišli umelé, až priam nútené, len aby sa dej podobal na každú druhú fantasy. Je to však zanedbateľná chybička, ktorú hneď prekryla nádherná myšlienka príbehu a skladba viet, pri ktorých ste mali pocit, že každé jedno slovo bolo volené s nesmiernou precíznosťou.

Mám veľké očakávania od pokračovania a najradšej by som po druhej knihe siahla okamžite. Verím, že aj ďalšia časť bude plná myšlienok, ktoré sa vám hlboko vryjú do srdca. Príbeh je plný postáv, ktoré nemôžete nemilovať, a preto som zvedavá akým smerom sa budú vyvíjať ich vzťahy a charaktery. Dúfam, že sa dozvieme oveľa viac o krajine, kde sa dej odohráva, ako aj o svete fantastických bytostí. Rozhodne sa je na čo tešiť!

Za recenziu ďakujeme Viktórii Piatrikovej. :)

Instagram: @knihomolky

Holly Black: Krutý princ