Tania Del Rio: Warren Trinásty a šepkajúci les

Prvá časť Warren Trinásty a Vševidiace oko sa skončila tak, že hotel sa postavil na „nohy“ a odvtedy bol z neho úžasný cestujúci hotel, ktorý sa tešil plným izbám hostí.

V druhej časti však nastanú isté komplikácie, s ktorými sa bude musieť vedenie hotela Warren popasovať. Warrenovi budú aj tentoraz pomáhať jeho najvernejší priatelia – Petula, záhadná bytosť Skico, učiteľ Friggs, šéfkuchár Bunion, strýko Rupert i terajšia šéfka ochranky a parfumérka Beatrice. Ak ste čítali prvý diel, tieto zaujímavé postavy sú vám už iste známe. Do druhej časti pribudli však aj nejaké tie nové, ktoré vnesú do príbehu samé tajomstvá, napätie a záhady.

A o čom konkrétne je príbeh? Všetko má na svedomí najobávanejšia kráľovná čarodejníc Kalvina, ktorá sa rozhodne, že chce vlastniť hotel Warren a s ním aj Beatrice, ktorá ako parfumérka zajala množstvo stríg. Kráľovná ich chce všetky vyslobodiť. Keď „cestujúci hotel“ jedného dňa neočakávaná havária zavedie do šepkajúceho Zlolesa, Warren je nútený nájsť pomoc. Tu sa stretáva s neprajníkom, ktorý chce priviesť hotel Kalvine a získať „čokoľvek si srdce zaráči“. Warren musí konať rýchlo, ak chce zachrániť svoj domov. Sťažujú mu to ale ďalšie záhadné bytosti ako šepkajúce stromy či šťavožrúti.

Tento rozprávkový príbeh plný nástrah, čarodejníc a iných fantastických bytostí určite nadchne malých i veľkých. Čitateľ je počas celého deja v napätí a úplne ponorený do príbehu. Veľké dobrodružstvo sa začína už v úvode, dej vôbec nie je nudný či málo dynamický, ale naopak plný hádaniek, kódov a iných zaujímavostí, ktorým veľmi dobre dopomáhajú aj krásne ilustrácie, ktoré ohromia čitateľa každého veku. Aj malí dobrodruhovia si vďaka nim počas čítania dokážu jednotlivé situácie ľahšie predstaviť a vstúpiť tak do tohto magického sveta. S Warrenom budú prežívať každú jeho vyriešenú záhadu, tešiť sa, keď bude v dobrodružstve napredovať, či so zatajeným dychom čítať, keď bude v ohrození.

Za pozitívne tiež považujem, že sú kapitoly pomerne krátke, a v každej sa niečo zaujímavé deje, preto zostane čitateľ stále koncentrovaný. Menšie deti, ktoré ešte nevládzu toľko veľa čítať naraz, môžu hocikedy, napríklad s koncom kapitoly, v čítaní prestať, a vrátiť sa ku príbehu neskôr. Kniha je tiež dosť rozsiahla, preto zamestná menších čitateľov aj na niekoľko týždňov.

O druhý diel sa postarali, tak ako to bolo aj pri tom prvom, Tania Del Rio, ktorá ho napísala, a Will Staehle, ilustrátor. Warren a jeho dobrodružstvá mi veľmi prirástli k srdcu, a preto by som si priala, aby sa obidve knihy dostali k čo najviac čitateľom.

Autorka recenzie: Martina Pinková (instagram: @_lifeofmartina)

Websterovci: Príbehy zo siete

Silvia Bystričanová: Tri dni do raja