Osobný odber už na 744 miestach na Slovensku

Tomasz Samojlik: Malý vlk s veľkým srdcom

Autor: Simona Jasová Trnková, 11. decembra 2019

Poľský autor Tomasz Samojlik vo svojej tvorbe pre deti čerpá inšpiráciu najmä z prírody a zo života zvierat. To naplno využil aj v knihe Malý vlk s veľkým srdcom, ktorá svojim magickým príbehom jedného vĺčaťa, zostane v mysli ešte dlho po dočítaní. Prvá verzia tejto knihy vyšla v Poľsku v roku 2012 a rekordne rýchlo sa vypredala. Dnes ju autor ponúka v novom vydaní, ktorého súčasťou sú aj fantastické ilustrácie Eli Wasiuczyńskej.

Pri čítaní príbehu o malom vĺčati menom Oriešok sa ocitneme vo vlčej svorke a spoznávame prísne pravidlá a zaužívané zásady v živote vlkov. Oriešok je najmladší člen svorky. Oproti svojim dvom bratom je podstatne pomalší, slabší a dokonca nemá vyvinutý čuch tak, ako sa na vlka patrí. Ich vlčí starý otec preveruje schopnosti vlčích šteniatok a snaží sa z nich vychovať vlkov schopných prežiť v drsných podmienkach lesa, kde môže kedykoľvek číhať nebezpečenstvo. Najväčším nebezpečenstvom pre vlkov je človek a pasce, ktoré zlí ľudia rozmiestnili po lese. Oriešok síce vo viacerých lekciách zlyháva, ale svojím bystrým umom dokáže svoje nedostatky premeniť na prednosti. Vyrieši rôzne záhady, ktoré sa v lese dejú a zvieratá si ich nedokážu vysvetliť. Za všetko, čo sa v lese  udeje, zvieratá obviňujú záhadného čierneho vlka menom Čert. Oriešok však postupne prichádza na to, že záhady nemá na svedomí  povestný Čert.

Zaujímavý príbeh s mnohými poučeniami, s poznatkami o živote zvierat a s prvkami napätia, ktoré vyvolávajú dojem detektívky. Malý vlk s veľkým srdcom je ideálna kniha pre začínajúcich malých čitateľov vo veku okolo 6 rokov.

Za recenziu ďakujeme Simonke Jasovej Trnkovej, ktorú nájdete aj na instrame pod menom @simon_jasova.