W. Bruce Cameron: Psia cesta domov

Autor W. Bruce Cameron už potešil svet svojimi bestsellermi Psia duša a Psia cesta. V novom roku sa medzi knižné novinky dostal aj jeho nový počin, ktorý dokonale dopĺňa predchádzajúce. Otvorte náruč, prichystajte si kúštik syra a očakávajte Bellu a jej Psiu cestu domov.

„Čo je to za život, keď pes už nemôže veriť ľuďom.“

Bol raz jeden starý dom, ktorý pod svojou podlahou skrýval tajomstvá. Spoločne si tu nažívali mačky a psy. Bok po boku. Až kým neprišiel človek a ich pokojné životy nenarušil. Jedného dňa oddelil malú chlpatú guľôčku od matky a súrodencov. Tak sa zoznámila so svetom Bella. Jej adoptívnou matkou sa stala Mačacia mama a súrodencami mačiatka. No aj ich spoločné dni boli zrátané. Zaujímavý pozemok, na ktorom stál dotknutý dom, sa mal stať miestom výstavby. No vtedy sa zjavil človek, Lucas. Milovník zvierat. Dohliadal na to, aby demolácia nebola vykonaná skôr, ako všetky živé tvory budú odvedené. A tak sa Bella dostala do rúk Lucasa, jej pána. Ich spoločný život bol naplnený láskou, no aj mnohými problémami a vyvrcholil oddelením. Ibaže  Bella sa s touto  situáciu odmietala zmieriť. Bola odhodlaná poslúchnuť hlas vo svojej hlave, byť dobrý pes a urobiť „choď domov“. Pri svojom putovaní sa stretáva s ľuďmi, zvieratami, rôznymi zložitými situáciami. No láska ju nenechá zabudnúť na zmysel svojho života. Dokáže sa Bella vrátiť k Lucasovi? Naplní osud dobrého psa?

„Vedela som, že život nikdy nie je ľahký a že dvere sa samy od seba neotvoria. Pokiaľ sa chcete niekam dostať, treba preskočiť plot.“

Pes je najlepší priateľ človeka. Veta, ktorú počuť často, no snáď nejestvuje pravdivejší výrok. Nikde inde nenájdeme takú nezištnú bezhraničnú lásku, akou dokáže pes milovať svojho pána. Oddane. Slepo. Naveky. Láska v jeho očiach zlepší aj ten najhorší deň. A presne toto všetko v sebe skrýva kniha  Psia cesta domov.  Je to dojímavý  príbeh statočnej  a nebojácnej fenky Belly. Vďaka jej myšlienkam  je nám ponúknutá  možnosť nahliadnuť do inak nemého sveta psíkov. Ako vidia tieto milujúce stvorenia rôzne situácie ich očami. Či ako sa vyrovnávajú so zlomovými  okamihmi v ich životoch. Veľmi jemným a pútavým spôsobom autor opisuje jej náročnú cestu za svojim pánom. V jednotlivých kapitolách predstaví všetky dobrodružstvá a bytosti, ktoré ju postretli. Jej odhodlanie a láska sú prítomné v celej knihe. Na pozadí dlhého Bellinho hľadania domova sa autor dotýka aj celospoločenských problémov.  Poukazuje na obraz spoločnosti s jej neduhmi a chybami.  Alkoholizmus, násilie, osudy ľudí bez domova či krutosť a bezohľadnosť, tomu všetkému sa Bella stane svedkom.

„Cítila som, že jeho bolesť poľavuje, keď sme sa k sebe túlili. Bola som dobrý pes, plnila som si svoje poslanie a poskytovala citovú oporu.“

Je to príbeh čistej lásky. Úprimný, miestami smutný. Rozprávanie jednej oddanej fenky na ceste k svojmu jedinému milovanému pánovi. Ako oddychová kniha je Psia cesta domov skvelou voľbou.

„Bez lásky a starostlivosti ľudí by som nebola schopná nájsť cestu sem. Len vďaka tomu všetkému som mohla urobiť choď domov.“