V Café Dias obsluhuje zákazníkov prvý robot

Panta Rhei Tím

V našej kaviarni Café Dias máme novinku. Ćašníkom pomáha s obsluhou robot. Presnejšie je to robotka Bella, ktorá je posilou prevádzky v bratislavskom nákupnom centre Bory Mall.

„Tešia nás pozitívne reakcie zákazníkov na našu Bellu, špeciálne tie od detí. Naším cieľom bolo priniesť do kaviarní Cafe Dias najmodernejšiu technológiu a tiež nový zážitok pre našich zákazníkov. Navyše je to práve literatúra a klasický román Karla Čapka R.U.R, ktorý dal svetu slovo robot. Takže kruh sa symbolicky uzavrel,“ pochvaľuje si náš generálny riaditeľ Michal Rajter.

Obslúži vás BellaBot

Robot značky BellaBot je svojím vzhľadom inšpirovaný známou kreslenou mačičkou a vďaka umelej inteligencii nie je len tichým sluhom. Zákazníkov vie vyzvať, aby si prebrali objednávku a takisto ich upozorní, ak sa mu postavia do cesty, keď smeruje k stolom.

„Sme hrdí, že práve nám sa ako prvým na Slovensku podarilo prísť s touto inováciou vo svete kaviarní. Za prvých pár dní, čo robot Bella u nás pracuje, môžeme potvrdiť, že zákazníci sa z neho veľmi tešia. Robot je vtipný, vníma prostredie a dokáže v istých hraniciach komunikovať so zákazníkom, čo im vždy vyčarí úsmev na tvári,“ hovorí naša riaditeľka kaviarní Alexandra Čarády.

Výborný pomocník

Robotov ako čašníkov v kaviarňach a reštauráciách skúšajú prevádzky po celom svete. Jedným z dôvodov je nedostatok pracovnej sily v gastro segmente v dôsledku pandémie COVID-19, ktorý bol aj jedným z hlavných faktorov pri zavedení robotickej čašníčky v Café Dias. „Jeden z hlavných dôvodov, prečo sme sa začali zaoberať touto inováciu je fakt, že na pracovné ponuky na pozíciu  čašník reaguje čím ďalej menej ľudí. Reálne máme problém obsadiť tieto voľné pracovné pozície,“ vysvetlil Michal Rajter.  Podľa neho sa netreba obávať, že by využívanie robotov z dlhodobého hľadiska negatívne ovplyvnilo zamestnanosť: „Ľudský faktor naďalej zostáva prioritou v našich kaviarňach. Baristi aj čašníci sú aj naďalej tí najdôležitejší v našich kaviarňach. BellaBot je len ich pomocníkom, ktorý bude mať v gastrobiznise svoje miesto, ale ľudský prvok nenahradí.“

← Predchádzajúce

Priateľstvo je… 500 dôvodov, prečo mať priateľov

Ďalšie →

Michael Connelly: Zákon neviny